Onko jollain muullakin joka omistaa kyseisen kikottimen (A4 07 233hp) ollu ongelmia ton hihnan kestävyyden kanssa?? itselläni kyseinen hihna ääntää ja menee vaihtoon tossa ens perjantaina.. Lähinnä syytä joka ko. ongelman aiheuttaa kiinnostais tietää??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 / 2.7 TDI dieselpumpun remmin vaihto?
Collapse
X
-
-
No joo, 3.0 TDI:n (BKN, BMK, ASB ym.) pumppu on kolmimäntäinen. Ainakin nämä uudemmat Boschilaiset 2-mäntäiset vaatii ajoittamisen, näissä myös railin paine on suurempi kuin vanhemman sukupolven vehkeissä. Tiedän myös tapauksia, joissa 3-mäntäisen pumpun ajoitus on vaikuttanut koneen käyntiin, vaikka "virallinen korjausohje" ei ajoituksesta mitään puhukaan. Lähinnä kyse on siitä, että pumppu luo railiin aina hieman sykkivän paineen, mitä vähemmän mäntiä/enemmän painetta, sitä enemmän sykettä, ja jos paineisku osuu juuri jonkin suuttimen aukiolohetkeen, ei ruiskutettu ainemäärä ole vakio kaikissa sylintereissä.
Comment
-
Tuohon otsikkoon viitaten, olisin muistelevinani, kirjat on autossa, että hihnalle ei ole merkitty vaihtoväliä, mutta tarkastusväli olisi siellä 150tkm kieppeillä.
Eihän se remmi ole sinällään kriittinen koneelle, ainoastaan matkan katkeaminen vain seuraa remmin katkeamisesta.
Tuskin se hihna lienee niin alamittainen että noilla matkoilla tulisi miksikään jos on ehjä ollut asentaessa.
Ainakaan omassa ei vielä mikään ääntele...
Comment
-
4F ruiskutuspumpun -hihnan vaihto / kannattaako?
profiilin mukaisella 4F 3.0 tdi:llä on ny ajettu noin 200tkm. Käsittääkseni ruiskutuspumppu pyörii hihnalla jolle "ei ole vaihtoväliä" ilmoitettu. Onko hihnoja mennyt poikki foorumilaisilla? Olen nimittäin miettinyt josko vaihdattaisin hihnan varmuuden vuoksi. Merkkihuollosta olen saanut erittäin epämääräistä kommenttia kun olen kysynyt asiasta. Toinen sanoo että kannattaa vaihtaa ja toinen ettei kannata. Mikäs mielipide foorumilaisilla?Viimeksi muokannut petris; 22.8.2011, 09:30.
Comment
-
Ei taida pitää tuo vaihtotieto paikkaansa ainakaan sellaisissa Audeissa joissa on huoto-ohjeet mukana.
Hihnalle on tarkastus määritetty 120tkm huoltoon. Kannattavuuteen en osaa ottaa kantaa, omani on kyllä jo ylittänyt tuon tarkastusmatkaan ja ajattelin ehkäpä itse vaihtaa moisen joskus hamassa tulevaisuudessa, vaikuttaa että on hieman tehtävä tilaa ennen kuin saa vaihdettua...
Voi sekin tarkastus olla kinkkinen ilman purkamista (imusarjoihin menevä haaraputki), sillä lienee muuten hankala saada se suojamuovin läpyskän alimmainen kiinnike paikalleen
Comment
-
No joo, niinpä tuo hintaluokka näyttää ennakoivan että se mainitsemani putki ei riitäkään ja merkkihuolto purkaa varmaan muutakin tuntien tekemiseksi eli luulisin että keula pistetään huoltoasentoon, jos tuo hinta perustui liikkeen arvioon. Hihna taitaa maksaa reilut pari kymppiä...
Joku varmaan vaihtaa sen tunnin kieppeillä. Hyvä esimerkki oli aiemman A6 1.9TDIn termostaatin vaihto, merkkari sanoi menevän 2 tuntia vähintään kun on laturikin irroitettava, no menin sitten nopsempaan pajaan ja hommassa meni ilmauksineen (kuumaksi käyttäminen) puolisen tuntia, ei tarvinnut irroittaa laturia, nesteet kyllä meni mäkeen, eivät lennossa saaneet sentään tehtyä...
Comment
-
Vieras
Jos ei merkkikorjaamo ole katsonut työn vaativuttaa, niin aina tulee hieman yläkanttiin arvio.
Tuskinpa siinä olisi marmorillakaan tuota 2h mennyt.
Comment
-
Eihän tästä kuuluisi kinata mutta tuskin ensimmäinen AVF koneen termarinvaihto oli kyseessä ja aina kun olen pyytänyt hintaa ennakkoon tutkitaan perin tarkkaan historiasta mitä on mennyt heidän puljussaan ennen kuin puhutaan euroista yhtään mitään.
En suinkaan tarkoita että edes kuuluisi tehdä sillä vauhdilla mitä em. operaatio kesti mutta oli ilo katsella kun amattimies juoksujalkaa teki "siirtymät" mitä joutui liikkumaan ja kyllä se tuntiveloitus silti oli 30€ alle merkkarin ja aivan oikein, amattimies oli ihan vain palkollinen eikä enää amiskaan. Tärkeintähän lienee että työ on tehty niinkuin pitääkin ja nyt lienee syytä mainita että itseänikin on kyllä haettu kiireisiin tekemisiin kun on tapahduttava eikä meinattava joten ymmärrän miten hommat tehdään...
Comment
-
Vieras
1.6 aikayksikkö eli reilu 1.5h on annettu ohje-aika tuolle työlle. Joten hinta lienee työn osalta jossain 200e molemmin puolin, riippuen talon hintakirjasta.
Comment
-
Pörhöllä sanoivat hintaa tulevan yli 300€..ja vaihtoa ei ole audin huolto-ohjelmaan kirjattu, mutta tulisi vaihtaa viimeistään 200 tkm kohdalla.
Missä päin tuo hihna sijaitsee ja tarviiko keula laittaa huoltoasentoon? Onko jollain kokemuksia?
Onko hihnalla kiristintä, joka tulisi samalla vaihtaa?
Comment
-
Kyllä se siinä ihan keulassa ylhäällä sijaitsee, imusarjan haaraputken alla, siis sen muovisen ja se irroitettava tai tai keula huoltoasentoon on pistettävä ennen kuin sormet sopii väliin vaihtamaan, eli tuo on ihan oma suunnitelmani kun olen asiaa pähkäillyt jos sen itse vaihtaisi.
Kyllä sen näkee kun nappaa sen suojamuovin pois motin päältä. Tokihan siinä kiristinrullakin on ja varmaan sen hihnan kestoikäkin riippuu siitä kireyden säilymisestä. Sen ns. tarkastuskin jää tekemättä koska ainakin merkkiliikkeellä tarkastuksen hintaluokka ei paljoa jää tuosta kustannusarviosta, hihnan hinta lienee siinä päälle parikymppiä...
Comment
-
3.0 / 2.7 tdi diesel pumpun remmin vaihto?
Onko joku tehnyt tuota vaihtoa itse? Mittarissa 145tkm ja vaihtoväli ilmeisesti 150tkm. Remmi sarja maksoi 105e paikallisessa varaosa liikkeessä. Mitähän siihen kuuluu? Hinta tuntui suolaselta. Huoltoliike antoi tarjouksen työstä. Huolto ja remmin vaihto reilu 300e.
Jos löytyy ohjetta miten tuo vaihdetaan niin voishan tuon itekki tehä.
Comment
Comment