Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mitä tarvii itse cr-pumpun vaihdossa ottaa huomioon? Meni vissiin pumppu sököks ku antaa koodia alhaisesta polttoaineen paineesta(vcds:llä katottu) ja pumpusta kuuluu epäsäännöllisesti kolahdus. Voiko olla mahdollista että hihnasta on hampaat lähteny? Ei tietoa onko ikinä vaihdettu ja autolla ajettu 286tkm.
Voin kattoa illalla koodit tähän jos ei ole kohtalotoveria täällä..
Viimeksi muokannut Nigthbreaker; 3.11.2016, 12:47.
Itselläni meni ruiskutuspumpun hihna eilen. Auto alkoi pitää ääntä, niinkuin jokin olisi nahkaremmillä hakannu moottorin kylkeä. Auto välittömästi parkkiin ja hinausautolla Audi Centeriin (Oulu). Remmissä ei ollut huoltomiehen mukaan enää hampaita jäljellä. Korjaus kustansi 460 euroa ja kovaa ajoa taas.
Kiristinrulla maksaa n. 100€ ja se on toivottavasti vaihdettu samalla.
Ja veloitushan menee ohjeaikojen mukaan. Ohje-aika on 1,6 tuntia. Sen kun kertoo noin 110€/t veloituksella ja laskee osat tulee yhteensä 321€
Siihen päälle vianhakua ( ei ne varmaan suoraan ole hihna alkanut vaihtamaan, ensin vikamuistin luku vaikka 70€).
Jos hihnan hinnassa on vielä vähän ylöspäin heittoa ja kiristimessä niin on täysin kohdallaan merkkikorjaamon hintoihin.
Pientarvikelisä päälle.
Siinä se n. 450€ on ihan helposti.
Ja on täysin merkkiliikkeen hinnoittelun haarukassa.
Lainaan hieman topikkia parin kysymyksen muodossa, eli mitkä on ns ensi oireet kyseisen hihan kuluvuudelle?
Itsellä tapahtui tänään siis niin että kaupungilla kun tuossa poikkesin asioita hoitamassa niin valoihin jarrutellessa kuului selleainen humina ja sitten pieni ihan niin kuin muovi olisi peltiin ottanut kiinni pieni kurina pienen käyntihäiriön saattelemana samantien hehkunmerkki valo rupesi vilkkumaan.
Noh, siitä sitten suoraan tutulle pajalle vikakoodin lukuun ja sieltä paljastui 1 ja 5 hehkuista jokin herja, EGR pätkittäinen herja sekä polttoaine puolelta oleva herja, koodeja en tähän hätään muista kun kaikki jäi ylös tietokoneelle nollauksen jälkeen enkä niitä sen enempää ruvennut tutkimaan kun kerta lähtivät pois nollaamalla eivätkä ole vielä tulleet takaisin parin kymmene kilometrin ajon jälkeen.
Oma veikkaus olisi ollut juurikin tuo ruiskutusumpun hihnan hampaan/hampaiden pettäminen ja niistä sitten johtuva kurina mutta otetaan myös muita hyviä veikkauksia vastaan että tuleeko miten kalliiksi
Menopeli lähtee käymään tarkistuksessa ensi viikon aikana jos sinne kestää.
Nojoo, se kävi selväksi ketjun luettuani mutta mätsäävätkö nuo itse kokemat oireet siihen että hihna pudotti hampaitaan ja heittääkö se silloin hehkun eli moottorinvika valon vilkkumaan? Vai etsinkö tuota vikavalon syytä jostakin muualta, esim tuosta EGR koodista jonka antoi?
Eli suomeksi etsin siis vikaa jostakin muualta. Kuitenkin polttoaine linjastosta. Täytynee tuo hihna kuitenkin tarkastaa kun autolla ajettu 285tkm ja ei ole vielä vaihdettu..
Vikakoodeja en tarkalleen tähän muista kun ei tosiaan tullut otettua ylös mutta Polttoaineen paineesta herjasi jos en ihan väärin muista, vikakoodia ei vieläkään ole näkynyt vaikka on ajettu jonkin verran ja mitään muuta ei ole ilmennyt. Paikallinen korjaamo jota käytän tarjosi siihen 250e-300e kantturoihin hihnan + hilpeet vaihdettuna joten verrattuna tuohon merkkihuoltoon on vielä kohtuu halpa.
Mainitsin kuitenkin että tarkistavat hihnan ennen vaihtoa että jos on hyvässä kunnossa niin etsivät vikaa muualta. Ei tuo kuitenkaan aivan normaalia ole vaikkakin kerran vain sattunut.
Sattuikin hyvin ennen etelä suomen reissua eikä sen aikana...
Kyllä niitä menee aika paljon.
Ja noin kova tekijä tekee muutkin hommat varmasti aina tehtaan ohjeaikojen alle kirkkaasti, ei tee virheitä ja tietää kaiken. Joten sellainen kelpaa riviin koska vain.
Vikakoodi on kertonut reilipaineen olevan liian alhainen. Se tulee aina kun on hampaat kadonnut.
Joskus on tullut halliin autoja, joissa hampaista on puolet jäljellä ja silti auto käy, mutta heti kun yrittää käyttää voimaa niin hihna lipsuu ja meno hyytyy.
Enpä olisi uskonut, että vielä toimii. Mutta ymmärrettäväähän se on, että pienillä paineilla jaksaa vielä pyörittää.
Oman hihnan vilkaisin termarin vaihdon yhteydessä ja en siitä mitään pahaa sanottavaa keksinyt. Tosin mittarissa on 236 tkm ja en usko, että olisi vaihdettu. No, täytyy se varuilta vaihtaa, kun ei hirveästi osat maksa.
Noniin eli käy aika yksi yhteen tuon oman vehkeen kanssa, sillä kun ei juuri tullut voimaa käytettyä kun kaupunki nopeuksissa pörräilin jonkun aikaa ja kuulostelin että mitä se kone sanoo, käynnistäessä hieman vinkaisee ja pieni käyntihäiriö myöskin menivät aika yksi yhteen tuohon.
Onko kaikille tässä nyt ilmi tulleille yhteistä että 220 - 270tkm väliin alkaa hihna ja hilpeet olemaan vaihtokuntoisia vai kaikki yksittäistapauksia? Tarkistushan on niin kuin ylhäällä mainittiin 120tkm kohdalla mutta vaihdosta ei huoltokirjassa mainita juurikaan.
Auto kävi huollossa ja hihna + hilpeitten vaihdossa, mekaanikko tuumas että jaa, ensimmäistä kertaa näki hihnan jossa ei juuri hampaista ole merkkejä ja ihme kun olet tänne asti päässyt ajamalla.
Suosittelen tarkastamaan tuon hihnan kyllä tietyin väliajoin...
Oma menossa ohjaustehostimen pumpun vaihtoon, samalla olisi helppo vaihdattaa jotain muutakin kun kerran keula varmasta auki revitään, mitä? Moniurahihna, termari, pumpun remmi? Noista ei ainakaan ole mitään merkintöjä koska vaihdettu.
joo alko hehkun merkkivalo välkkymään ja tehot katoaa ja anto koodia p0087 eli railpainen alhainen.. nollain koodin ja ajoin 200 metriä ja alko taas valo vilkkua ja ajoin pihaan niin konepellin alta työnsi mahotonta savua.. näytti pikaisesti siltä että hihna on sileäksi kulunut ja sieltä kärysi.. minkälainen homma se on vaihtaa uusi paikalle ja tarviiko siinä joitain ajoituksia seurailla tms.
onko muilla ollut samanlaista oiretta/vikaa
En ole itse vielä otsikon hommaa tehnyt, mutta mitä olen ottanut selvää, niin on vaihdettavissa.
Suojamuoveja jakopään edestä pois, eikä taida edes tarvita ottaa keulaa ns. huoltoasentoon.
Itse rail-pumpun remmihän tulee edestä päin katsottuna oikean puoleisesta kannesta keskelle, kiristinpyörä pumpun ja nokka-akselin välissä.
Remmin kiristin auki ja uusi remmi tilalle. Rail-pumpulle ei minun tietojen mukaan mitään ajoitusmerkkejä ole, koska pumppu joka tuottaa painetta. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Tämän jälkeen kasausta kehiin päinvastaisessa järjestyksessä.
Pikagoogletuksella vaihto pitäisi tosiaan olla kohtuullisen helposti tehtävissä, eikä tarvitse ajoitusta.
Tarkistaisin vielä ensin, ettei hihnan sileäksi meneminen ole rikkoutuneen pumpun aiheuttamaa. Jos pumppu on hajalla ja siitä on päässyt metallihippua kiertoon, niin osia joutuu vaihtamaan isommalla kädellä.
Comment