Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 / 2.7 TDI dieselpumpun remmin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    oisko ohjeita ton remmin vaihtoon??

    Comment


      #32
      Eikö kukaan osaa kertoa miten tuo vaihto tehdään? Mitä kannattaa purkaa että pääsee käsiksi ja miten kiristetään? Ei netin Elsakaan enää toimi (vai onkohan siirtynyt muualle).

      Comment


      • #33
        Onko tuolla oikeasti vaihtoväli? Kävin itse kysäsemässä noista hinnat laakkoselta kun joutuu imusarjajumpan tekemään jossain välin ja samallahan sen remmin siitä vaihtaa kun auki on jo muuten. Samalla sitten vaihtoväliä tiedustelin niin kuulemma olisi kunnon mukaan?

        Comment


          #34
          Jep, huollossa tarkastetaan ja vaihto jos siltä näyttää. Omaan ei historian mukaan ole vaihdettu, kesällä tarkastin ja näytti melkein uudelta. Pitää jossain välissä vaihtaa varmuudenvuoks kun on jo yli 300tkm ajettu.

          Comment


            #35
            Onkos tolle kiristysrullan pultille momenttia,pitäiskö muuta tietää ?

            Comment


            • #36
              Itsellä on hihna vaihtokunnossa ja kyllä tuolla konehuoneen puolella melko ahtaalta näyttää, ainakin mun käsille.. Eihän siinä flektin ja hihnan kopan välissä ole kuin viitisen senttiä? Auto on menossa muutenkin määräaikaishuoltoon, joten taidanpa jättää heidän huolekseen..

              Comment


                #37
                Tuli vaihdettua hihna+kiristin.Vanha hihna oli terveen näköinen,kiristinrullassa tuntu pientä väljyyttä.
                Onkos tolle hihnan kireydelle joku momentti olemassa?

                Comment


                  #38
                  Vastataas itse.Eli ei ole momenttia vaan kiristinpyörässä on osoitin ja lovi jotka laitetaan kohdakkain.Kiristin pyörän pultin momentti on 23Nm.

                  Comment


                  • #39
                    Onko homma periaatteessa niin simppeli, että otetaan koppa auki, kiristin irti, hihna pois ja sitten uudet hilut sisään. Ei mitään muita kohdistuksia kuin tuossa edellä mainittu, jossa oli pykälä?

                    Comment


                      #40
                      Noinhan se menee. Ensimmäisissä (-06 asti) pitäisi nokan hihnapyörä irrottaa kun on niin ahdas sovitus ettei meinaa hihna sopia pois välistä.

                      Comment


                      • #41
                        Tietysti mulla on -04. Aiheuttaako tuo mitään erityisempää huomioitavaa?

                        Comment


                          #42
                          Pitää olla sopiva ulosvedin hihnapyörään. Kyllä hihnan saa välistä väkivalloinkin mutta suositeltavaahan se ei ole.

                          Comment


                          • #43
                            Mulle ko. kiristin oli uusi juttu ja eipä meinannut kohdistusmerkitkään löytyä. Tuossa hyvä ohje aiheesta:
                            http://www.litensaftermarket.com/fil...ure_979736.PDF

                            Comment


                            • #44
                              minkälainen jobi se on tarkistaa tuo hihnan kunto tuosta bkn koneesta? tartteeko purkaa kovastikki? Ei kehtaa kovin isoja töitä alkaa tekemään nyt tuola pihalla kun pakkastaki on yli -20 astetta. Jos hihnasta on hampaat karannut niin onko se remmi kova homma vaihtaa ihan piha töinä?

                              Comment


                                #45
                                Jos hampaat on kadonneet ei se jaksa käydäkään. Tarkistuksen verran pääsee kurkistamaan ilman isompaa purkamista, vaihto ei varmaan onnistu ilman huoltoasentoa.

                                Comment


                                • #46
                                  Onko BUG common railin hihnan vaihdossa ajoituksen tarve? nokan puoleisessa hihnapyörässä on merkki mutta en löydä vastamerkkiä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mulla ASB kone, josta paukahti remmi poikki. Remmi ja kiristin nyt uusittu eikä pommillakan käyntiin. Oisko kellään vinkkiä??

                                    Comment


                                      #48
                                      Jos on mennyt poikkikatki niin olisiko rikkonut jotain mennessään (?)

                                      Comment


                                        #49
                                        Onhan pumpun ajoitus tarkistettu ja laitettu kohdalleen?

                                        E. My bad, lukihäiriö. Cr korkeapainepumppua ei tosiaan ajoiteta.
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 18.7.2016, 21:14.

                                        Comment


                                          #50
                                          Eipä tuossa CR-pumpussa mitään ajoitusta ole.

                                          Onko tarkistettu että pumppu pyörii kunnolla, eli onko hihnan katkeaminen ollut syy vai seuraus?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Pumppu pyörii hyvin ja liikuttaa kastiketta pulppuamalla, mutta railiin ei tule painetta laisinkaan. Paikallinen rasvakoura epäili "paineakun" ottaneen itseensä, jonka tehtävänä on pitää paine suuttimien jälkeen ~10bar. Uskoisin että remmiä ei ole koskaan vaihdettu ja koslalla kelattu 260tkm. Pieni ahtovuoto on myös kuolannu mönjää remmiin, joka uskoakseni ei paranna tilannetta.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tai sitten tankkipumppu mennyt samaan aikaan. Ne ei kestä ikuisuuksia. Kolmas tankkipumppu jo menossa 426 tkm.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mistä päin tuo hihna löytyy CCWA koneesta ja onko siinäkin tarkastusväli 150tkm?

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ihan mielenkiinnosta: miksi tässä rempassa pitää moottori lukita yläkuolokohtaan ja lukita pumppukin? Eikö tuohon riitä vain kiristimen löysäys ja uuden hihnan vaihto? Moottorikoodi CDYA.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Pasi, itse mietin samaa ku luin ohjeita ja en kyllä lukinnu mihinkään omassani. Merkkasin vaan kohdan hihnapyörään tussilla ja katsoin ettei se pääse pyörimään. Ohjeesa mainitaan "timing belt" että oisko siellä saman remontin alla vaihtumassa sit myös nokkaketju joka onkin ohjeessa hihna..En minä muuta selitystä sille keksiny..

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Joku voisi kyllä kertoa, että miksi noin pitää tehdä. Kuitenkin CR-moottori kyseessä. Omaankin pitää jossain vaiheessa tuo hihna vaihtaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        ja onko korkeapaine pumpulla edes ajotusta? Miten nokka-akseli pääsisi pyörähtämään edes kun toisessa päässä jakoketju on kuitenkin paikallaan?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei tarvitse mitään lukita pelkän CR pumpun hihnan vaihdossa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No näin miekin sen tekisin. Mutta ELSAn ohjeessa on taas lukitukset ja pumppupyörän irrotukset, mitkä pitää tehdä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Voihan ne lukita varmuuden välttämiseksi.
                                                              Mutta ei todellista tarvetta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X