Ongelma on seuraavanlainen: auto käy tyhjäkäyntiä rynkyttämällä, kuulostaa kuin kone kävisi kolmella. Kiihtyy mielestäni normaalisti ja käy hyvin kierroksia nostettaessa, mutta nykii myös tasakaasulla. Ongelmaa ei esiinny heti käynnistettäessä, mutta luulen tämän johtuvan ryypystä?
Autoon laitettiin vakio ohjelma. Ennen ongelmaa autossa oli eri suuttimet, minkä takia ohjelma palautettiinkin vakioksi. Ohjelmoija ehdotti, että vika saattaa olla siinä, että suuttimet ovat eri koodilla kuin vanhat (?). Avasin tänään koneen kannen ja tarkastin suuttimien johdot ja putsailin niitä, ei auttanut. Otin ylös suutinten numerosarjat, jotta voisin verrata niitä edellisiin suuttimiin. Tällä hetkellä minulla ei vanhoja suuttimia, joten tarkastan ne heti kun saan ne käsiini ja vertailen numeroita.
Ohjelmoijalla oli mukana VCDS, joten sain nopasti vilkaista mitä se näyttää. Kumpikaan meistä ei ole velho kyseisen ohjelman kanssa, mutta huomasimme kaksi silmiin pistävää asiaa:
1. Group 001 Injected quantity oli vain 0.8-3.3 vaikka ohjelman mukaan pitäisi olla 3.0-9.0 mg/str
2. Group 018 PD valve status oli kaikissa sylintereissä 6.0 koneen käydessä hyvin, mutta kaikki sylinterit kävivät välillä arvossa 4.0 ja 0.0. Jäähdytysneste tosin oli n.60 asteista vaikka ohjelmassa lukee että tulisi olla yli 80.
Minusta näyttäisi siis siltä, että jostain syystä moottori ei saa polttoainetta tarpeeksi. En usko, että järjestelmään pääsisi ilmaa mistään, koska auto käy hyvin heti käynnistyksen jälkeen, sekä kiihdytettäessä. En siis usko että vika olisi itse suuttimissa?
Miten kannattaisi lähteä tutkimaan polttoaineen saantia?
Jo tehtyä:
-Jaon oikeellisuuden tarkistus
-Suutinten puhdistusainetta
-Suuttimien johtojen putsaus
-Vakio ohjelma
-Puristukset ja ohivuodot mitattu
-EI VIKAKOODEJA
-Lämpötila-anturi vaihdettu
Tämä amatööri ottaa mieluusti vastaan itsestään selviltäkin tuntuvia neuvoja, kiitos jos jaksatte auttaa avutonta! :)
Autoon laitettiin vakio ohjelma. Ennen ongelmaa autossa oli eri suuttimet, minkä takia ohjelma palautettiinkin vakioksi. Ohjelmoija ehdotti, että vika saattaa olla siinä, että suuttimet ovat eri koodilla kuin vanhat (?). Avasin tänään koneen kannen ja tarkastin suuttimien johdot ja putsailin niitä, ei auttanut. Otin ylös suutinten numerosarjat, jotta voisin verrata niitä edellisiin suuttimiin. Tällä hetkellä minulla ei vanhoja suuttimia, joten tarkastan ne heti kun saan ne käsiini ja vertailen numeroita.
Ohjelmoijalla oli mukana VCDS, joten sain nopasti vilkaista mitä se näyttää. Kumpikaan meistä ei ole velho kyseisen ohjelman kanssa, mutta huomasimme kaksi silmiin pistävää asiaa:
1. Group 001 Injected quantity oli vain 0.8-3.3 vaikka ohjelman mukaan pitäisi olla 3.0-9.0 mg/str
2. Group 018 PD valve status oli kaikissa sylintereissä 6.0 koneen käydessä hyvin, mutta kaikki sylinterit kävivät välillä arvossa 4.0 ja 0.0. Jäähdytysneste tosin oli n.60 asteista vaikka ohjelmassa lukee että tulisi olla yli 80.
Minusta näyttäisi siis siltä, että jostain syystä moottori ei saa polttoainetta tarpeeksi. En usko, että järjestelmään pääsisi ilmaa mistään, koska auto käy hyvin heti käynnistyksen jälkeen, sekä kiihdytettäessä. En siis usko että vika olisi itse suuttimissa?
Miten kannattaisi lähteä tutkimaan polttoaineen saantia?
Jo tehtyä:
-Jaon oikeellisuuden tarkistus
-Suutinten puhdistusainetta
-Suuttimien johtojen putsaus
-Vakio ohjelma
-Puristukset ja ohivuodot mitattu
-EI VIKAKOODEJA
-Lämpötila-anturi vaihdettu
Tämä amatööri ottaa mieluusti vastaan itsestään selviltäkin tuntuvia neuvoja, kiitos jos jaksatte auttaa avutonta! :)
Comment