Olen tuskaillut käynnistysongelmien kanssa, kun ei anna hehkuttaa, vaikka tarveta olisi.
Ongelmat ovat yleisimmät lämpötilan ollessa vähän plussan puolella. Kone ei anna hehkuttaa ja saa sahata lähes akun tyhjäksi ja lähtee lopuksi useimmiten käyntiin. Käynnistymisen jälkeen käy ihan normaalisti.
Olen lukenut foorumilta näistä ongelmista ja pumppu on ajoitettu kohdilleen Dieselkorjaamo Häkkisellä Turussa kuukausi sitten. Akun vaihdoin myös, kun tuntui, että ei riitä potku sahata tarpeeksi kauan. Jarrupalat on uusittu ja kulumisen tunnistimet rassattu.
Eilen ei taas suostunut lähtemään käyntiin millään ja akku alkoi loppumaan. Vedin lämpötilantunnistimen johdon irti ja antoi heti hehkuttaa ja lähti melkeintyhjällä akulla heti käyntiin ilman sahaamista.
Johto on edelleen irti ja ei ole mitään ongelmia käynnistyksen kanssa. Lähtee pikku hehkutuksen jälkeen hienosti käyntiin.
Kysyisinkin, että mitä kaikkea tuo lämpötila-anturi oikein ohjaa ja onko siitä mitään haittaa jos jätän johdon irti pysyvästi?
Olen lukenut myös niistä kytkimistä tuon johdon poiskytkemiseen, mutta auto tuntuu toimivan ihan hyvin nyt ja mietin, että miksei vois ajella johto irtikin.
Lämmöt pysyvät normaalina myös johto irti, joten jos jollain on tietoa, niin mieluusti kuulisin.
Ongelmat ovat yleisimmät lämpötilan ollessa vähän plussan puolella. Kone ei anna hehkuttaa ja saa sahata lähes akun tyhjäksi ja lähtee lopuksi useimmiten käyntiin. Käynnistymisen jälkeen käy ihan normaalisti.
Olen lukenut foorumilta näistä ongelmista ja pumppu on ajoitettu kohdilleen Dieselkorjaamo Häkkisellä Turussa kuukausi sitten. Akun vaihdoin myös, kun tuntui, että ei riitä potku sahata tarpeeksi kauan. Jarrupalat on uusittu ja kulumisen tunnistimet rassattu.
Eilen ei taas suostunut lähtemään käyntiin millään ja akku alkoi loppumaan. Vedin lämpötilantunnistimen johdon irti ja antoi heti hehkuttaa ja lähti melkeintyhjällä akulla heti käyntiin ilman sahaamista.
Johto on edelleen irti ja ei ole mitään ongelmia käynnistyksen kanssa. Lähtee pikku hehkutuksen jälkeen hienosti käyntiin.
Kysyisinkin, että mitä kaikkea tuo lämpötila-anturi oikein ohjaa ja onko siitä mitään haittaa jos jätän johdon irti pysyvästi?
Olen lukenut myös niistä kytkimistä tuon johdon poiskytkemiseen, mutta auto tuntuu toimivan ihan hyvin nyt ja mietin, että miksei vois ajella johto irtikin.
Lämmöt pysyvät normaalina myös johto irti, joten jos jollain on tietoa, niin mieluusti kuulisin.
Comment