Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 AWX pitkä startti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 AWX pitkä startti

    Eli tuossa vast ikään ostetussa awx koneisessa a4:ssa on sellaista vikaa että silloin tällöin saa startata normaalia pidempään (5sek) että jää käyntiin. Useimmiten kuitenkin ihan normaalisti. Tekee tuota samaa riippumatta onko kone kylmä vai lämmin tai onko auto seissyt viikon vai minuutin.

    Mitään vikakoodia ei myöskään anna.

    Näissä on jonkin verran ollut siirtopumpuissa vuotoa mutta käsittääkseni pitäisi oireilla enemmän kun keula on ylhäällä (vai alhaalla). Sitäkin on kokeiltu molemmin puolin jyrkkään ylämäkeen ilman mitään vaikutusta.

    Ideoita mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään/arpomaan uusia osia?

  • #2
    Aika paha. Ei ole kyllä yleinen ko ongelma tietääkseni. On tätä monet varmaan miettineet muttei kukaan osaa auttaa.

    Onhan ajoitukset kohdallaan?

    Comment


    • #3
      Sahauttaisi tolleen, jos nokka-akselin asentoanturi temppuilis. En tiedä tuleeko siitä suoran vikakoodia, kun on noin satunnainen. Moottori kyllä toimii käynnistyttyään normaalisti.
      Moottorin lämpötilalla ei ole väliä.

      Comment


      • #4
        Pitää vkl katsoa ajoitukset. Käsittääkseni näkee Vagcomilla?
        Seuraavaksi pitää varmaan investoida tuohon asentoanturiin jos ajoitukset ovat kohdallaan. Asentoanturi näytti olevan 50€ luokkaa joten ei sekään vielä pahan hintainen "arvaus" ole.

        Ei tuo muuten edes haittaisi mutta mietityttää vaan miten tuo talvella lähtee käyntiin..

        Comment


        • #5
          En ole pumppusuuttimellisen koneen sielunelämään ehtinyt perehtyä vielä, mutta jakajapumpullisessa pumpun ajoitusta pystyi säätämään ihan fyysisesti, toisaalta se myöskin oli sitämyöten mahdollista mennä pois rajoista.
          Ts jako pystyi olemaan sinänsä kohdallaan mutta pumppu pielessä.

          Tämä nyt vain oli ääneen ajattelun tasolla/worst case scenarion minimiointi omistajalle eli jos venttiilit ei kolkuta mihinkään kun kuuntelee vierestä niin ei se siitä ajamisesta kajahtaa pitäisi.

          Comment


          • #6
            Mutta vagcomilla näkee että on rajojen sisällä? Olin jostain lukevinani..

            Comment


            • #7
              Juu näkee, TDI Timer.
              Siihenkin taitaa olla jotain tapauksia että jos pumppu tai jako on eri hampaalla niin voi tulla väärä tulkinta. Kun katsoo päälle nokka-akselin ja vauhtipyörän kohdistusmerkit niin on aika hyvällä pohjalla.

              Saatan olla väärässäkin, ja PD kone toiminee jotenkin eritavalla.

              Comment


              • #8
                Ja mun diisseli tietämys on erittäin vähäistä. Ainut diesel mitä on tullut enemmän ropailtua on 49hv Perkins :D

                Comment


                • #9
                  Mulla on pari AFN:ää ollut mutta en kuollaksenikaan muista tarkemmin tuosta timing checkistä. Oliko se nyt niin että se piirtää xy-koordinaatistoon suunnilleen y= -0.5x suuntaisten viivojen väliin semmoisen pistekuvion. Jos se on jompaa kumpaa reunaa lähempänä niin on hiukan myöhäisellä tai aikaisella...

                  Josset jakohihnakoppaa jaksa raotella niin ei tuo timing check pelkästäänkään hukkaan mene.
                  Mutta että juu, ei se ongelma välttämättä ajoitukseen liity millään tavalla...

                  Comment


                  • #10
                    Koitin tuossa äsken (läppäristä loppui akku kesken) pikaisesti katsoa niitä. Kierrokset sain nousemaan ja hehkun valo vilkkui niinkuin kuuluukin. Jotain arvoja tuolta kuitenkin näin mitkä olivat raja-arvojen sisällä.
                    Koitan vielä uudestaan kun saan akun ladattua.

                    Comment

                    Working...
                    X