oiskos mitään helppoa kotikonstia millä sais tohon pata laiskaan ropposeen lisää potkua. Auto on vm.92 ja siihen on vaihettu toi tdi kone. Pitääkö siihen softa uusata vai onko helpompaa kikkaa??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 80 1.9TDI
Collapse
X
-
mulla ittellä on ollu parikin noita ja jossain oli jonkin näkönen lastu mutta en tiedä sitten siitä sen enempää muuta että oli eroo vakioon ku yöllä ja päivällä... niitä saa kyllä muistaakseni päivitettyä aivan 123 heppaan asti, mutta tämä ei kyllä varmaa tietoa ole... tästä nopeasti löysin tälläsen boksin millä ny ainaki vähä sais lisähevosia irti
http://www.ebay.de/itm/AKTION-TDI-Po...item19c907d6ef
-
Saa noilla bokseilla pientä iloa, mutta se on hyvin rajallista. Tuo vain lisää hieman syöttöä. Suhteellisen arvokas säädettävä vastua tuo vain on.
Hammer modilla IQ mahdollisimman pieneksi, searchilla löytyy infoa. Bleedilla saa rääkättyä vakiopilleristä lisää ahtoja. Tossa ne purkkaviritykset periaatteessa oli.
Lastuttamalla saa huomattavasti enemmä iloa rahoilleen ja ajalleen.
Comment
-
Mulla on 1Z koneeseen sopiva evryboksi kaapin pohjalla jossain. Pitäs tarkistaa vaan, että sulla on samanmoinen pumpun liitin, kun jotain eroja on noissa eri ikäluokan koneissa.
Mulla oli AEL suuttimet vakio koneessa ja tuon boksin lisääminen ei tuottanut muuta kuin savutusta lisää, eli olis pitänyt laittaa bleedi jotta ilmaa olis saanu lisää.
Vois lähteä halvalla.
Comment
-
Mulla Audi 80 1z -93 ja pyöreä liitin pumpulta tulevassa piuhassa. Pinneistä 2 ja 3 kaiutinkaapeli sisälle ja lenkkiin 0-1 kohm potentiometri ja on/off katkaisija. Eli kaiutinkaapelin piuhat kuori sen verran etäältä että karvat sai työnnettyä naarasliittimen koloihin ja urospuolen painaa päälle. Eli karvat jää sinne liittimen koskettimien väliin. Mitään ei tarvii silpoa. Katot vaan että kun tulevat paljaana liittimen kylestä ulos niin suojaat ettei ota toisiinsa kiinni.Viimeksi muokannut n0nn1; 29.8.2013, 21:29.
Comment
-
Ja mitä pienempi vastus sitä enemmän syöttöä. Jos liikaa ruuvaa menee limp modeen eli veto loppuu kun seinään. Mukava tunne kesken yhistelmän ohituksen kun vastaan tulee auto. Kun löytää sen rajan ni siitä kantsii vielä vähän pienentää. Mulla riippuu koneen lämpötilasta tuo limppiin meno. Kylmemmällä sietää ruuvata enemmän ja sit kun kone lämpiää ja polkaset ni heittää limppiin herkemmin.
Comment
-
Osaiskohan joku sanoa mistä mahtaa johtua sellainen homma. Eli aina joskus kun kiihdyttää niin tuntuu kuin vetoalue loppuisi kesken kaiken. Esim 3 vaihteella 95km/h loppuu veto mut seuraava kiihdytys 3 vaihteella vetää hyvin n.110km/h asti. Pikkusen häiritsee ohituksissa. Ja en oo vielä ehtinyt evryä ym.. laittaan eli ihan "räpeltämätön" on vielä. Onkohan joku anturi, ilmamassamittari vai mikälie.
Comment
-
Onko näissä tdi kamppeissa kaksoismassavauhtipyörä vaiko normaali hyvä vauhtipyörä? Ja jos on niin käykö sinne jostain muusta se normaali vauhtipyörä. Miten menee poorit yhteen ym. Itellä oirehtii siihen malliin niinku ois kaksoismassavauhtipyörä menny paskaksi. Eli vatkaa liikkeelle lähtiessä ja vaihdetta vaihtaessakin tuntee vapinan. Kytkin itessään pitää hyvin. Tahtoo vain maksaa auton verran noi kaksoismassavauhtipyörät niin ei nappais sitä alkaa hommaan. Onkohan niitä kukaan hitsannu jäykäksi??
Comment
-
Osaako joku sanoa et onko siinä turbon öljyputken liittimessä mikä lähtee turbon päältä ja menee suodatinjalkaan O rengas tiivistys vai onko siinä kartioliitin? En oo viittiny purkaa kun on varaosaliikkeeseen matkaa sen vertta paljon. Vuotaa vain öljyä vähän siihen turbon päälle nii haisee ja merkkaa myös reviiriään.
Comment
-
Asensin eilen Ahtopainemittarin audiin ja sehän nyt ihan selvästi näyttää et vika on siellä ahtopaineen säädössä. Väliin on 0.8bar ahdot. Silloin vetää hyvin joka vaihteella mut väliin nostaa ahdot 1bar ja silloin lähtee vedot kun ahdot tippuu alle 0.5bar ja muutenkin ahdot heittelee tasakaasulla ja kiihdyttäessä. Silloin kun ahdot on 0.8bar niin ei heittele.
Onko se säädin sellainen potikka mihin menee alipainepillejä useampia.
Comment
-
Potilaana 1Z tdi ja siitä posahti turbolle lähtevä öljyputki öljynsuodattimen jalasta ihan siitä liitoksesta, tarkemmin kiristysmutterin alta putki halki helmestä. Ehti ajossa tunkea pari litraa pihalle, muttei sytyttänyt öljyvaloa eli öljyä riitti juuri paineiden nostoon. Putkea lyhennettiin ja tehtiin uusi helmiliitos siihen päähän.
Rempan jälkeen oli vedot ja turbo pois pelistä hetken, vedot palasi hetken pumppailun jälkeen. Ennen tuota putken posahdusta autossa tuntui kokoajan olevan vetoja "hyvin", mutta alavääntö olematon.
E.Ja ennen putken posahdusta ei siis ollut mitään näkyvää vuotoa tuossa turbon öljykiertoputkessa.
E2. Turbo tarkastettu samalla eikä käsin tuntunut välystä. Joka kerta käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä ahdin on mykkä, kaasu pohjassa pääsee 40kmh ja pumppaamalla saa turboon eloa. N75?
E3. Niinpäniin, pitää olla puusilmä. Maffin putkesta jäänyt klemmari kirimättä, nyt vetää taas normaalisti. Olipa siellä kyllä N75:ltä yksi pikkuletku irti, vetää nyt hyvin ihan alakierroksilta asti.Viimeksi muokannut vV8m5; 13.11.2013, 16:44.
Comment
Comment