A4 -97, 1.9 tdi AFN-tyypin moottori.
Jakopään remmi vaihdettu noin 5000 km sitten.
Virallinen autokorjaamo remontin teki, mutta syystä tai toisesta heillä ei ollut just sillä hetkellä diagnostiikka tietokonetta käytettävissä. Sanoi heitto kellolla tarkistaneeksi ajoituksen, että on kohdallaan.
Auto on ruvennut kitkuttamaan, niin kuin suutin kusisi.
Mutta on myös epäilyksiä, että voiko ajoitus olla pielessä.
Työkaverini lainasi OBD2 vika diagnostiikka kaapelia ja tietokonetta. (jostain netti kaupasta ostanut, en edes katsonut tarkemmin kenen valmistama kaapeli, jne.)
Kahdellakin eri ohjelmalla tsuumailtiin, ja molemmat näytti ennakoksi +2.0 astetta.
Tyhjäkäynti noin ~800 rpm.
Mistään en tietoa kuitenkaan löydä, paljonka sen tässä perus tilassa pitäisi olla???
Jos ennakko on OK, niin suuttimet menee vaihtoon.
Mutta jos on väärä, niin täytyy lähteä autokorjaamolta kyselemään takuuta. Onko joku pultti päässy tlöysälle, tai jotain...
Jakopään remmi vaihdettu noin 5000 km sitten.
Virallinen autokorjaamo remontin teki, mutta syystä tai toisesta heillä ei ollut just sillä hetkellä diagnostiikka tietokonetta käytettävissä. Sanoi heitto kellolla tarkistaneeksi ajoituksen, että on kohdallaan.
Auto on ruvennut kitkuttamaan, niin kuin suutin kusisi.
Mutta on myös epäilyksiä, että voiko ajoitus olla pielessä.
Työkaverini lainasi OBD2 vika diagnostiikka kaapelia ja tietokonetta. (jostain netti kaupasta ostanut, en edes katsonut tarkemmin kenen valmistama kaapeli, jne.)
Kahdellakin eri ohjelmalla tsuumailtiin, ja molemmat näytti ennakoksi +2.0 astetta.
Tyhjäkäynti noin ~800 rpm.
Mistään en tietoa kuitenkaan löydä, paljonka sen tässä perus tilassa pitäisi olla???
Jos ennakko on OK, niin suuttimet menee vaihtoon.
Mutta jos on väärä, niin täytyy lähteä autokorjaamolta kyselemään takuuta. Onko joku pultti päässy tlöysälle, tai jotain...
Comment