Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -99 öljyvuoto 2.5tdi AFB

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 -99 öljyvuoto 2.5tdi AFB

    elikkäs mun A6 avantissa (AFB) vuotaa öljyä ruiskutussuuttimen tiivisteen välistä aika reilusti. sitten kun nostaa esim. öljytikkua ylös niin tuo öljyn tihkuminen lakkaa. kampikammion huohotinputkea olen käyttäny irti ja tuntuu sieltäkin öljyhöyryä tulevan. olen huomannu et venttiilikoppa on hiukan huonosti asennettu eli tuo suutin on hieman toisessa laidassa. Joten täytyy kai ostaa uus koppa siihen kun kuulemma noita tiivistekumeja ei erikseen myydä...mitä täytyy kyl hiukan ihmetellä!!

    mut osaako kukaan kertoa olisko se sitten ihan sellasta roiskevoiteluöljyä mitä sieltä pukkaa pihalle vai kerääkö se jostain syystä erityisen paljon painetta kopan sisälle... kun periaatteessa se alkaa vuotamaan jo niin pienellä paineella ku tyhjäkäynnillä jolloin esim. tikun nostaminen auttaa... jotta mitäs sitä kannattais tehdä tän asian kanssa, vaihtaa se kotelo vai mitä?

    onko tossa kampikammion huohotinjärjestelmässä jotain venttiilejä tai suodattimia mitkä vois olla jumissa tai tukossa?

    #2
    Oletkos kattonu tätä: "2.5 TDI V6 AFB SAVUTUS JA RATKAISU"

    Comment


    • #3
      Joo-op, lue tuo ratkaisujuttu niin murheesi ainakin pienenevät.

      Todennäköisesti asiat ovat yhteyksissä keskenään.
      Liian iso kampikammion paine on pullistanut tiivisteen.
      Ensteks tarttee korjata se hemmetin öljynerotin jutska.

      Tässä osanumeroita, joilla voi aloittaa:
      059103464 noin 72 eur ja
      059198067A noin 52 eur.

      Voipi olla, että toista noista ei tarvita vaan siinä missä on se öljynerotinsiiviläkatastrofi niin sen mukana saattaa tulla myös tarvittavat tiivisteet, koska kyseessä on korjaussarja. Tämä jäi itselläni vähän hämäräksi.
      Työt oli noin 185 eur. Aika selkeä juttu, ruiskuputket joutuu irrottamaan,mutta jos on oikein näppärä ja ON AIKAA niin voi tämän varmaan itsekin tehdä. Meikäläisellä tuo jälkimmäinen on se puutteellisempi............

      Samalla kannattaa ottaa se koppa auki ja vaihtaa tiivisteet. X eur.

      Öljytikusta voi ottaa sen O-renkaan päästä pois niin paine pääsee pois. Ainakaan itselläni ei tuntunut varsinaisesti öljyä sieltä mitään kovin näkyvää määrää kuitenkaan tulevan ulos sittenkään.

      Perussyy on siis alunperin epäonnistuneeksi rakenteeksi tehty kampikammion öljyhuurun tiivistämiseksi tehty kuitukankaalla toimiva öljysumun pisaroiksi muuttava himmeli. Uudella savutus loppui heti.

      Paineen voi mitata pienellä letkulla ja näin pakkasilla vaikka Lasolilla.
      Virittele sopivan kokoinen letku öljytikun reikään.
      Naulaa ainakin puolimetriä korkea U-muotoinen letkuviritys vaikka tallin seinään ja täytä letkuun Lasolia tms. VARO ETTEI MENE MOOTTORIIN... Sitten kone käyntiin. 10 mm nestepatsaan korkeutta tarkoittaa 1 mbar painetta moottorissa. Ohjeiden mukaan ylipainetta saisi olla vain 5 mbar, mutta varmaankin useimmiten ei tule epäselvyyttä onko painetta yli 5 mbar, ehkä ennemminkin onko sitä yli 50 mbar.

      Olis pari kuvaakin, mutta en viitsi etsiä ohjeita.

      Comment

      Working...
      X