Tuli hankittua tuollainen otsakkeen mukainen avantti audi AVF-koneella ja 6-vaihteisella manuaalilla.
400tkm on jo mittarissa ,mutta auto tuntuu olevan ihan iskussaan.
Turbosta ei ole mitään huoltokirjassa merkintää että olis uusittu samoin kytkimestä ei ole mitään merkintää että olisi uusittu.
Turbo kuitenkin tuntuu vielä pelittävän ja viheltele omia aikojaan ja tuntuu vetävänkin ihan ok. Sitä en tiedä onko tuo tehojensa puolesta sellainen kuin sen kuuluisi olla.
Katselin tänään vag-com:lla kaikkia tietoja tuosta. mm. logittelin ilmamääriä ja ecu pyysi täyskaasulla 850 ja max. ilmamääriä mitä tuo toteutti oli sielä 1250 paikkeilla ja siitä sitten laski sinne reilu tonni korville vedätettäessä.
Jotenkin kuitenkin tuntuu että ei tuo ole ihan sen tuntuinen mitä oletin sen olevan. Joskus aikoinaan ajoin kaverin samalla koneella olevaa passattia M6 askilla sekin ja se tuntui eri pirteältä.
Tänään tuli postissa TL finn-automobilen ASA merkkinen "tehoboxi". Laitoin boxin kiinni autoon ja lähdin kokeilemaan niin en huomannut mitään eroavaisuuksia tehoihin. Otin boxin pois ja kävin vielä uudestaan kokeilemassa ilman boxia niin ihan samantuntuinen oli kuin box:n kanssakin.
En tiedä miten tuollaisen kuuluisi kulkea ja kiihtyä jos se on täysin iskussaan, mutta "suljetulla alueella" kokeilin autolla kiihdyttää lievään alamäkeen niin oli aika kovan takana saada jo 180km/h mittariin.
Mistähän tuota osais alkaa tsiikailemaan onko kaikki kunnossa?
Ainakin vag-comin puolesta kaikki oli OK.
Ainut mistä antoi vikakoodia oli moottorin lämpötila anturi ja sen vuoksi lämmöt heittelee ja on useasti sielä 70 korvilla.
Nollasin koodinkin niin kyllä se sieltä pysyi pois aikansa ja taas ilmestyi. lämmötkin jopa nousi 90 ja pysyi sielä pitkän aikaa.
Mutta silloinkaan ei auto ollut yhtään erintuntuinen vaikka vikakoodi ei ollut päällä.
Uusi anturi on jo tilattu ja vaihdan sen paikalleen heti kun se tulee, mutta eikait se voi vaikuttaa niin olennaisesti auton tehoihin??
EGR:stä ei ole tietoa onko mitään tehty. Uskoisin että ei ole ja tuskin on edes koskaan putsattu koko hässäkkää koskaan.
Ei tuo nyt ihan laiskimmasta päästäkään ole ja käyntiäänikin kuulostaa tosi hyvältä ja terveeltä, mutta tehoja minun mielestä pitäisi ehkä olla enempi ihan pers dynollakin mitattuna.
Tuntui että kaverin 66kw skoboda jollain sadan euron tehopötikällä oli saman tehoinen jos ei jopa hieman rivakampikin ja siinäkin on kohta 500tkm mittarissa ja orggis turbolla mennään :)
Mutta jos joku osaa sanoa että mitä kannattais tehä alkuunsa ja onko esim. vag-com:lla jotain logeja mitä kannattais logitella yms..?
ps. Ajatuksena on kuitenkin että uusin kytkimen tuohon jossain vaiheessa niin onko neuvoja kannattaako laittaa vaan ihan orggis kytkin vai joku muu?
Tehoja ei ole tarkoitus alkaa repimään virityksillä mitään mahottomia. tyyliin joku lastutus voisi ainoastaan olla se mitä voisin tehdä tuolle tai sitten jokin toimiva tehoboxi.
Minkä hintainen on tuollaiseen uusia kytkin? siis pelkät osat vain? mistä saisi halvimmalla ja minkämerkkistä jne.. kannattais katsella?
400tkm on jo mittarissa ,mutta auto tuntuu olevan ihan iskussaan.
Turbosta ei ole mitään huoltokirjassa merkintää että olis uusittu samoin kytkimestä ei ole mitään merkintää että olisi uusittu.
Turbo kuitenkin tuntuu vielä pelittävän ja viheltele omia aikojaan ja tuntuu vetävänkin ihan ok. Sitä en tiedä onko tuo tehojensa puolesta sellainen kuin sen kuuluisi olla.
Katselin tänään vag-com:lla kaikkia tietoja tuosta. mm. logittelin ilmamääriä ja ecu pyysi täyskaasulla 850 ja max. ilmamääriä mitä tuo toteutti oli sielä 1250 paikkeilla ja siitä sitten laski sinne reilu tonni korville vedätettäessä.
Jotenkin kuitenkin tuntuu että ei tuo ole ihan sen tuntuinen mitä oletin sen olevan. Joskus aikoinaan ajoin kaverin samalla koneella olevaa passattia M6 askilla sekin ja se tuntui eri pirteältä.
Tänään tuli postissa TL finn-automobilen ASA merkkinen "tehoboxi". Laitoin boxin kiinni autoon ja lähdin kokeilemaan niin en huomannut mitään eroavaisuuksia tehoihin. Otin boxin pois ja kävin vielä uudestaan kokeilemassa ilman boxia niin ihan samantuntuinen oli kuin box:n kanssakin.
En tiedä miten tuollaisen kuuluisi kulkea ja kiihtyä jos se on täysin iskussaan, mutta "suljetulla alueella" kokeilin autolla kiihdyttää lievään alamäkeen niin oli aika kovan takana saada jo 180km/h mittariin.
Mistähän tuota osais alkaa tsiikailemaan onko kaikki kunnossa?
Ainakin vag-comin puolesta kaikki oli OK.
Ainut mistä antoi vikakoodia oli moottorin lämpötila anturi ja sen vuoksi lämmöt heittelee ja on useasti sielä 70 korvilla.
Nollasin koodinkin niin kyllä se sieltä pysyi pois aikansa ja taas ilmestyi. lämmötkin jopa nousi 90 ja pysyi sielä pitkän aikaa.
Mutta silloinkaan ei auto ollut yhtään erintuntuinen vaikka vikakoodi ei ollut päällä.
Uusi anturi on jo tilattu ja vaihdan sen paikalleen heti kun se tulee, mutta eikait se voi vaikuttaa niin olennaisesti auton tehoihin??
EGR:stä ei ole tietoa onko mitään tehty. Uskoisin että ei ole ja tuskin on edes koskaan putsattu koko hässäkkää koskaan.
Ei tuo nyt ihan laiskimmasta päästäkään ole ja käyntiäänikin kuulostaa tosi hyvältä ja terveeltä, mutta tehoja minun mielestä pitäisi ehkä olla enempi ihan pers dynollakin mitattuna.
Tuntui että kaverin 66kw skoboda jollain sadan euron tehopötikällä oli saman tehoinen jos ei jopa hieman rivakampikin ja siinäkin on kohta 500tkm mittarissa ja orggis turbolla mennään :)
Mutta jos joku osaa sanoa että mitä kannattais tehä alkuunsa ja onko esim. vag-com:lla jotain logeja mitä kannattais logitella yms..?
ps. Ajatuksena on kuitenkin että uusin kytkimen tuohon jossain vaiheessa niin onko neuvoja kannattaako laittaa vaan ihan orggis kytkin vai joku muu?
Tehoja ei ole tarkoitus alkaa repimään virityksillä mitään mahottomia. tyyliin joku lastutus voisi ainoastaan olla se mitä voisin tehdä tuolle tai sitten jokin toimiva tehoboxi.
Minkä hintainen on tuollaiseen uusia kytkin? siis pelkät osat vain? mistä saisi halvimmalla ja minkämerkkistä jne.. kannattais katsella?
Comment