Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

N75 sijainti 2.5tdi AFB?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ilmaa ei näy enää missään...onko tietoa onko syöttöpumpun ennakonsäädin itse vaihdettavissa,vai korjaamon hommia vai vaihdettavissa olenkaan?
    Ja missä kohin se ylipäätään sijaitsee?
    Tähän on muuten syöttöpumppu uusittu 2009,n.80tkm sitten...
    Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:40. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


    • #32
      Koita vielä ensiapuna laittaa 2t öljyä vähän tankkiin ja tankkaa tankillinen teboilin diisseliä. Noilla se pumppu on ennenkin todistettavasti herännyt, mutta taitaa se ennakonsäädin olla jumissa.

      Comment


      • #33
        Kun saisi vaan ensin käyntiin,täytyy yrittää ainakin ilmata jos sinne eilisen paluulinjan muutoksen vuoksi pääsikin ilmaa,täytin kyllä suodattimen ja paluu-imuletkut naftalla,ja lukkopihditkin oli sulkemassa auton alle meneviä letkuja.
        Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:40. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

        Comment


        • #34
          Voikohan tuolla pumpun kupeessa olevassa paluupuolen banjoliittimessä sijaitseva banjopultin takaiskuventtiili ahistaa tai vaikuttaa johonkin koska olen nyt lisännyt yhden ylimääräisen takaiskun paluupuolen letkun väliin?

          Comment


          • #35
            Eiköhän tuossa nyt ole ihan muuta vikaa, kun ilmavaivaa jo. Olikos tuo 2009 vaihdettu pumppu uusi/rempattu vai käytetty?

            Takaiskut siellä tuskin takkuaa, kun menohalut on kuitenkin kohdallaan.

            Mulla horii CAV jostain kans ilmaa. Oli 100% tiivis aikaisemmin. Se muoviruuvi luultavasti syypää, mutta käykös sinne jokin M5? pultti tilalle?
            Mulla ei toki ole V6:ta, mutta on ilmavaivainen auto. Saa sahata käytiin jos unohtaa nokan ylös. Silti se pelaa täysin ok ajossa. Paluussa mulla on kirkas dieselfiltteri ja siitä näkee hyvin koska pumpusta ilmat on poistuneet. Samoin siitä näkee, jos se imee ilmaa jostain pumpulta suodattimen jälkeen.

            Comment


            • #36
              Pumpusta en tiedä oliko uusi,rempattu vai käytetty,kuittia siitä ei ole.
              Itse epäilen kuitenkin tuota ilmavaivaa edelleen,mulla on suodattimen ja pumpun välissä kaikki letkut kirkkaita ja kyllä siellä ilmakuplia vaan perskules näkyy,molemmissa linjoissa.
              Pitää vielä jossain vaiheessa vaihtaa kirkkaat myös suodattimen ja tankinkin väliin molempiin.
              Mutta kuten jo aikasemmin tuossa kirjoitin niin eilen siis poistin suodattimen päällä olevan t-haara venttiili systeemin käytöstä ja laiton sen tukkoon ja paluun menemään suodattimen ohi tankille.
              Jospa sinne pääsi kuitenkin reilummin sitä ilmaa.
              Tänä iltana rupean ilmaamaan sitä paineilma käyttösellä alipaine pumpulla ja katsotaan mitä sieltä tulee ja loppuuko kuplien tulo jossain vaiheessa...
              Sen jälkeen luetuttamaan pumpusta suoraan vikakoodit paikalliseen Boschin testerin omaavaan korjaamoon,kun en ainakaan Vag-Comilla pääse sinne käsiksi.
              Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:39. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

              Comment


              • #37
                Kyllä siellä vähän kuplia saa mennä. Kyllä sen huomaa jo käynnistä tyhjäkäynnillä, jos se liikaa saa ilmaa.
                Viimeksi muokannut Puuhapete; 14.8.2013, 20:14.

                Comment


                • #38
                  Nonni nyt ollaan sitten ilmattu paineilmakäyttösellä alipainepumpulla 3 tuntia,ilman tulosta!
                  Ilmaa tulee ihan koko ajan alipainepumpun letkuja pitkin,välillä ihan kunnon kupla ryppäitä ja välillä semmoista "ilmavaahtoa",missään vaiheessa ei tullut pelkkää naftaa!!!
                  Ilmauslaitteessa on litran säiliö jonka tyhjensin kahdesti...
                  Paluu letku suodattimen ja tankin välillä oli pihdeillä lytyssä ettei sieltä ainakaan imenyt mitään. Alipainepumppu oli kytketty syöttöpumpun paluu banjon toiseen ohueen karaan ja siitä se irroittamani letku t-haaralla ilmauslaitteen letkuun,eli juuri niinkuin pitääkin.
                  Ja kaveri oli tietenkin starttaamassa saman aikaisesti kun itse käytin ilmauslaitetta.
                  Ihan kuin se imisi samaa tahtia jostain ilmaa syöttöpumppuun sisälle,kun minä imin sitä pois...
                  Se O-rengaskin banjojen vastakkaiselta puolelta olevasta "kierteellisestä karasta" olin jo kerran vaihtanut ja vaihdoin sen taaskin,mutta mikään ei muuttunut.
                  Luin vikakoodit ennen kuin aloitin,ja samat vanhat taas oli,eli:
                  18265 Load Signal: Error Message from ECU
                  P1857-35-10 intermittent
                  -35-00
                  ja
                  00550-start of injection regulation
                  17-10-control difference intermittent,
                  poistin ne ja nyt tuon koko ilmaus hässäkän aikana niitä ei enää tullutkaan?

                  Nyt en enää kyllä tiedä mikä mättää,ilmaa siellä vaan on ja pirusti...

                  Comment


                  • #39
                    Ei siinä auta kuin käydä eri mahdollisuudet läpi mistä se voi imeä ilmaa. Banjojen alla on tiivisteet jotka voi myös vuotaa jos banjot on päässy löystyyn.
                    Minä testailin ottamalla syötön erillisestä tonkasta letkulla ja ajelin tovin motonetistakin saatavalla dieselsuodattimell jonka saa letkujen väliin. Hyvä jos selkeesti kuplii ennen pumppua, koska sillon pumpun olettaisi olevan tiivis.

                    Comment


                    • #40
                      Vaihdoin eilen myös ne kuparitiivisteet banjojen alle,molempiin.
                      Kuplaa ei tule ennen pumppua...vasta pumpun jälkeen,joten ei taida pumppu olla enää tiivis!
                      Mistäköhän tuo pumppu sitten hörii tuota ilmaa,varmaan jostain semmoisesta paikasta johon itse ei tietenkään pysty kajoamaan?

                      ...jos tänään vielä yrittäis ilmausta niin että tuloletkun irrottais suodattimen ja syöttöpumpun välistä ja laittaisi irralliseen astiaan naftaan lillumaan ja imisi alipainepumpulla suoraan paluupuolen letkusta,eiköhän sitten selviä vuotaako tuo syöttöpumppu jostain sisäisesti...
                      Pitääköhän muuten suuttimilta toisille ja sitten paluubanjoon tulevien "pikkuletkujen" molemmilta puolin konetta välissä jossain kanssa olla takaiskut,omassani ne on vaihdettu kirkkaisiin ja ei niissä nyt ainakaan mitään ole?
                      Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:39. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                      Comment


                      • #41
                        Ne on paluuletkuja ne suuttimelta toiselle menevät letkut. Eikai siellä V6 koneessakaan takaiskuja kuulu olla.
                        Ei sen tosiaan pumpun suunnalta pitäs mistään ilmaa vetää. Vaikea sanoa mistä se ottaa, mutta akselin stefa vois olla yksi. VP44:ssä taisi olla jokin pikkupultti kylessä mistä voi myös horia ilmaa. Mahtaako olla myös pumpun päässä ruuvi mihin kello tulee, sen vois tarkistaa.

                        Comment


                        • #42
                          Uudempiin koneisiin on tullut tehtaalta takaiskut paluuletkuihin. Akselin stefa tai vastaava voi olla hyvinnkin palon mahdollistaet imaisee siitäkin. Vois melkein suositella pumpun huoltoa.

                          Comment


                          • #43
                            Nyt rupee jo kyllä järki loppuun,tänään ilmattu taas 3tuntia tuloksetta,kaikista mahollisista paikoista,suutin putketkin "koneellisesti" yksitellen ym. n.6litraa imetty alipainepumpulla ja naftaa otettu suoraan suodattimelta ja kanisterista jne...imee kyllä syöttöpumppu ihan itsekkin,eikä sieltä päin ilmaa tule mutta sylkee sitä kyllä reippaasti naftan mukana ulos!
                            Ei auta kuin viedä varmaan marmorille ja pyytää lukemaan pumpun tarina ja odotella sitten soittoa että pumppu on tullut tien päähän.
                            Jos sieltä on on joitain tiivisteitä mennyt,esim se akselin stefa,niin toivottavasti marmorin ohjelma kertoo sen jotta voisi ajatella sen huoltamista.
                            Ilmeisesti on muuten käytetty tai korjattu tämä yksilö jo aiemmin,löysin valmistus ajankohdan "aivojen" kannen alta 08/2006.

                            Comment


                            • #44
                              Vie johonkin dieselhuoltoon ensin. Marmorilla osaa kyn myydä sulle sikakalliin vaihtopumpun.

                              Comment


                              • #45
                                Ja jos akkua ei oo hetkeen vaihdettu ni kannattaa tarkistaa/vaihtaa uuteen. Omasta loppu vikatilat ja starttaus sahaukset ja käyntihäiriöt kun vaihdoin uuden akun.

                                Comment


                                • #46
                                  Akku (Varta 100Ah 830A) vaihdettu Kesäkuussa,ja ilmauksen aikana käytetty vielä toista samanlaista apuna,toisesta autosta joka ryskyttänyt käynnissä vieressä koko ajan,joten ei ainakaan siitä pitäisi olla kiinni.
                                  Jotenkin tuntuu että joku tuolla pumpun sisällä horii sitä ilmaa sisuksiin,tai sitten joku on mennyt jumiin esim se ennakkosäädin.
                                  Meinasin vielä avata sieltä mistä suutinputket perseestä lähtee,niin niiden keskeltä se mustan muovisen pyören jutskan johon menee kaksi johtoa aivoilta,räjäytys kuvan mukaan siellä on O-rengas kanssa ja sen ala puolella vielä se toinen metallikuppi johon menee ne toiset kaksi johtoa ja vaihtaa molempiin uudet O-renkaat.

                                  Mietin vain että uskaltaakohan niitä oikeasti avata,vai voiko siinä aiheuttaa jonkin katastrofin pumpulle,meinaan siis avata ne pumpun ollessa paikoillaan...
                                  Toivottavasti sieltä ei lentele osia pitkin konehuonetta.
                                  Olisiko joku avannut niitä ja voisi kertoa että voiko/kannattaako niitä ylipäätään avata?

                                  Ja veisin kyllä jollekkin Dieselpajalle mielellään,mutta kun täällä Jyväskylän seudulla ei oikein taida semmoisia olla,oikaskaa joku jos olen väärässä?
                                  Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:36. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jos starttaat ne suutinputket auki niin tuleeko sieltä ainetta paineella vai valumalla? Jos puuttuu paine niin todennäkösesti ne pumpun aivot on kärähtäny. Sehän tyypillisesti hajoo laakista eikä välttämättä jätä vikakoodia.

                                    Tuli mieleen, että tuo 00550 koodi viittaa kyllä pumpun sisäiseen ongelmaan. Löysin tämmöisen jutun aiheesta http://blog.tanist.co.uk/2009/03/bos...-pump-failure/
                                    Viimeksi muokannut PH79; 16.8.2013, 21:12.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Auto menee nyt Maanantaina marmorille vian selvitykseen,lupasivat lukea suoraan pimpun tiedot ja ilmoittelevat mitä tietoa sieltä tulee ja sitten mietitään jatkoa...
                                      Viimeksi muokannut okkim; 18.8.2013, 10:36. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mulla oli kanssa tuota ilmausongelmaa. Piti imee sieltä pumpun paluupuolelta alipainepumpulla läpi, että lähti ilmat! https://dl.dropboxusercontent.com/u/...20v6%20tdi.pdf

                                        Suutinputkia raottamalla näkee tilanteen, mikäli tulee valumalla et tule koskaan saamaan autoa käyntiin. Sittenku räkii ja diesel lentää pitkin konehuonetta. Niin putkia vaan kiinni ja auto tulille.

                                        CAVin suodatinjalan ilmavaivat loppuu siihen, kun vaihtaa sinne ilmauspropun tilalle "oikean" pultin ja vaihtaa tiivisteen. Mulla oli alkuperäinen tiiviste parissa vuodessa menny ihan muhjuksi. Ei tosin vielä vaivannut, mutta suodattimen vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Juurikin tuolla systeemillä on ilmausta suoritettu,hommannut sitä varten itsellennikin tuommoisen paineilmalla toimivan alipaine kannun...mutta juuri sain tiedon marmorilta että siirtopumppu tankissa on tullut tienpäähän,oli jättänyt jo singaaleja vikamuistiin pitemmältä ajalta ja nyt tiltannut lopullisesti,itse syöttöpumpun vikamuisti oli tyhjä,ei mitään herjaa siellä puolella.
                                          Uusi siirtopumppu tulossa ja loppuviikosta nähdään onko tämä nyt se todellinen vika!

                                          Comment


                                          • #51
                                            Toivotaan niin.
                                            Se vain, että mites se ilma sinne pumppuun ilmestyy tankista, jos suodattimelta ei tule kuplia enään? Ja eikös tuon siirtopumpun tarkoitus ole vain tasata tankin eri puolia.
                                            En nyt laittais hirveästi toivoa tuolle diagnoosille. Toisaalta ne on niitä ammattilaisia.
                                            Mistä ne muuten oli sen siirtopumpun koodin kaivanu?

                                            Ei se pumppu koodeja jätä jos se horii ilmaa esim sieltä akselin stefalta.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Itse kanssa hieman epäilen tätä mutta antaa nyt marmorin hoitaa kun koodin löysivät,
                                              katsotaan sitten loppuviikosta oliko apua.
                                              Jos ongelma ei poistu niin sittenhän täytyy antaa marmorin tutkia lisää.
                                              Tuota vikaa ei vielä Vag-Com ole kertaakaan herjannut,mutta ei sillä kyllä syöttöpumppuakaan pääse lukemaan,kuulemma vain Boschin testerillä,ja silloinkin vain merkkiliikkeen vehkeillä,niiden lisensseissä enemmän toimintoja kuin peruskorjaamoilla,kuten esim.Ad-ketju.
                                              Kaikissa automerkeissä joissa on VP44 pumppu,niin heidän merkkikorjaamoilla on lisensseissä enemmän oikeuksia,näin minulle kerrottiin,ja ei edes marmori vaan ihan muu korjaamo jolla Boschin vehkeet on...
                                              No,päivitetään juttua loppuviikosta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                N75 sijainti 2.5tdi AFB? PÄIVITYSTÄ!

                                                No niin,
                                                marmorilta tuli tietoa,siirtopumppu vaihdettu mutta vika onkin syöttöpumpussa,kuten arvelinkin!!!
                                                Vika onkin kuulemma se että VP44 ei ime tankilta naftaa,
                                                kannattaisiko tämä nyt toimittaa esim.Pieksämäelle JR-Dieseliin korjattavaksi,
                                                vai saisikohan sen toimimaan jos asentaisi erikseen sähköisen naftapumpun joka imisi tankilta ja työntäisi syöttöpumpulle ainetta?
                                                Olen ollut lukevinani foorumeilta että tämmöisiä oltaisiin tehty?
                                                Jos joku teistä on sitä mieltä että voisi toimia,niin antakaa vinkkiä että mistä kannattaisi etsiä ja minkälainen "apupumppu" voisi toimia tässä ongelmassa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Yllätys että vaihtoivat marmorilla väärän osan. Kyllä tuo auto pitäisi lähteä käyntiin ilman siirtopumppuakin, jos on alipainetoiminen ilmauslaite käytössä.

                                                  VP44 ei ime tankilta naftaa, mikäli on ilmaa järjestelmässä. Ensin pitää saada ilmat pois. Oliko sulla suutinputket höllätty auki, kun koitit startata? Tuliko sieltä suutinputkien juuresta dieseliä lorottamalla?

                                                  Mikäli näin, niin putket kiinni -> VP44 paluupuolelta imemään lisää dieseliä -> putket auki -> starttia n 15-30sec.
                                                  Mikäli tulee vieläkin liruttamalla, niin toista edellinen. Jos kuitenkin dieseliä lentää startatessa pitkin konehuonetta, niin reunimmaiset putket kiinni ja uusi starttaus. Auto lähtee neljällä pytyllä käyntiin ja sitten keskimmäiset putket kiinni.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                                    Yllätys että vaihtoivat marmorilla väärän osan. Kyllä tuo auto pitäisi lähteä käyntiin ilman siirtopumppuakin, jos on alipainetoiminen ilmauslaite käytössä.

                                                    VP44 ei ime tankilta naftaa, mikäli on ilmaa järjestelmässä. Ensin pitää saada ilmat pois. Oliko sulla suutinputket höllätty auki, kun koitit startata? Tuliko sieltä suutinputkien juuresta dieseliä lorottamalla?

                                                    Mikäli näin, niin putket kiinni -> VP44 paluupuolelta imemään lisää dieseliä -> putket auki -> starttia n 15-30sec.
                                                    Mikäli tulee vieläkin liruttamalla, niin toista edellinen. Jos kuitenkin dieseliä lentää startatessa pitkin konehuonetta, niin reunimmaiset putket kiinni ja uusi starttaus. Auto lähtee neljällä pytyllä käyntiin ja sitten keskimmäiset putket kiinni.
                                                    Kun viimeksi itse ilmasin,niin imin paineilma käyttöisellä alipainekannulla ensin suoraan paluupuolen banjosta ja niistä pytyiltä tulevista paluuletkuista kaikista yhtä aikaisesti,paluulinja tankille suljettuna,sitten otin "imurin" irti ja imin suutinputkilta suoraan,putki kerrallaan,joka varmaan oli väärä tapa.
                                                    En kokeillut niin että ne olisi olleet irti,ilman alipainepumpun avustusta,koska en saanut kaveria silloin avuksi.
                                                    Kunhan haen auton takaisin marmorilta,niin täytyy hommata kaveri avuksi ja irroitella suutinputkia.

                                                    Tarkoitatko tällä "putket kiinni -> VP44 paluupuolelta imemään lisää dieseliä -> putket auki -> starttia n 15-30sec" että imen paluupulelta ensin alipaineella dieseliä ja sitten putket auki,lopetan imemisen ja starttaan?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kyllä. Mikäli imet sieltä paluupuolelta dieseliä putket avattuna, niin silloin se ottaa ilmoja niistä suutinputkista.
                                                      Eli kaikki putket kiinni -> ime reilusti dieseliä (nimenomaan sieltä paluupuolen banjosta, ei ole tarvetta imeä suutinputkien paluulinjoista putki kerrallaan) -> lopeta imeminen -> putket auki ja starttausta. Sitten kun räkä lentää kunnolla, niin putket kiinni ja auto tulille.
                                                      Viimeksi muokannut valtsu; 22.8.2013, 17:14.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jep,
                                                        ja kiitos neuvosta.
                                                        Suutinputket ovat olleet aina kiinni kun olen imenyt paluupuolen banjosta t-haaralla imupumppu kytkettynä myös niihin pytyiltä tuleviin paluuletkuihin,eli saanut imun pumpun sisuksiin sekä suuttimille.
                                                        Suutin putkista imin yksitellen sen jälkeen,eipä sieltä kyllä imupumpun avullakaan saanut paineella tulemaan ainetta vaikka samalla starttasin ja sitten laitoin putket takaisin kiinni ja starttasin lisää,eipä virkonut kone mitään,sen takia sitten päätin roudata marmorille...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eieiei. Vaan toisesta pitää imeä, eli pumpun läpi paluupuolelta. Silloin diesel kiertää suodattimelta VP44 pumpulle -> suuttimille ja suuttimien paluupuletkuja pitkin imupumpulle.
                                                          Tuolla T-haaralla olet varmasti saanut aikaan sen, että diesel ei ole noussut ollenkaan pumpulle asti, vaan kiertänyt suoraan suuttimilta imupumpulle. -> VP44 ei ole saanut dieseliä.

                                                          Tärkeää on myös letkupuristimilla tukkia tuo paluuputki, kuten tuossa ylhäällä olevassa ohjeessa on neuvottu, muuten alipainepumppu imee dieseliä suoraan tankista paluuputkea pitkin. Eli ei ilmaannu ollenkaan!

                                                          Tämä VP44 ei ole mitenkään imevä pumppu, eli tarvii sitä "siemennestettä" sisäänsä jaksaakseen kehittää painetta. Suuttimet taasen eivät edes avaudu, ellei niille tule tarpeeksi painetta -> kone ei käy.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin ja tuo ilmaaminen onnistuu kyllä ilman mitään alipainepumppuja ihan käsipelillä. Itse toissatalvena tuskailin noiden vuotavien suodattimien kanssa ja yksin ilmasin sen useampaan otteeseen n. 30 asteen pakkasessa. :)
                                                            Jossain vaiheessa oli tulolinja tankille asti tyhjä, silti ilmautui normaalisti.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viesti
                                                              Eieiei. Vaan toisesta pitää imeä, eli pumpun läpi paluupuolelta. Silloin diesel kiertää suodattimelta VP44 pumpulle -> suuttimille ja suuttimien paluupuletkuja pitkin imupumpulle.
                                                              Tuolla T-haaralla olet varmasti saanut aikaan sen, että diesel ei ole noussut ollenkaan pumpulle asti, vaan kiertänyt suoraan suuttimilta imupumpulle. -> VP44 ei ole saanut dieseliä.

                                                              Tärkeää on myös letkupuristimilla tukkia tuo paluuputki, kuten tuossa ylhäällä olevassa ohjeessa on neuvottu, muuten alipainepumppu imee dieseliä suoraan tankista paluuputkea pitkin. Eli ei ilmaannu ollenkaan!

                                                              Tämä VP44 ei ole mitenkään imevä pumppu, eli tarvii sitä "siemennestettä" sisäänsä jaksaakseen kehittää painetta. Suuttimet taasen eivät edes avaudu, ellei niille tule tarpeeksi painetta -> kone ei käy.
                                                              Jep,
                                                              eli annan ne pytyiltä tulevat pienet paluuletkut olla banjossa kiinni ja imen vain siitä missä tankille lähtevä letku on kiinni,eli se kaikkein isoin luonnollisesti?
                                                              Mutta toisaalta kun imee siitä isoimmasta,niin onhan se kuitenkin banjon sisällä yhteydessä niihin pieniin suuttimilta tuleviin paluuletkuihin,pitäisiköhän ne pienetkin puristaa tukkoon,silloinhan se imisi vain VP44:n sisältä?
                                                              Ja paluu linja tankille onkin ollut suljettuna letkunpuristimilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X