Mietin tuossa että kehtaako tämmösestä edes täällä alkaa tarinoimaan, kun tuntuu että näitä kammiokoneita ei juuri kukaan enää harrasta.
Eli lähtökohtana olisi satasesta peräisin oleva alkuperäinen turbodiesel, moottorikoodi DE. Alunperin tässä välijäähdyttämättömässä versiossa on 87HV. Tarkoitus olisi tuplata tuo tai jopa päästä sinne 200hv tuntumaan. Reseptiä:
-uudet suutinkärjet ja avautumispaineen nosto~180bar
-Turbo kkk k24 300d mersusta, joka on rempattu
-alumiininen välijäähdytin
-pumppuun governormod
-nokka?
-240mm vauhtis ja joku pitävä kytkin
Moottori oli tarkoitus levittää ja vaihtaa nyt kaikki laakerit, männänrekaat, ym. Joten tarviiko tuommosilla tehoilla nyt senkummemmin vahvistella lohkon alaosaa? Tai kaipaako tuo resepti nyt jotain oleellista vielä?
Eli lähtökohtana olisi satasesta peräisin oleva alkuperäinen turbodiesel, moottorikoodi DE. Alunperin tässä välijäähdyttämättömässä versiossa on 87HV. Tarkoitus olisi tuplata tuo tai jopa päästä sinne 200hv tuntumaan. Reseptiä:
-uudet suutinkärjet ja avautumispaineen nosto~180bar
-Turbo kkk k24 300d mersusta, joka on rempattu
-alumiininen välijäähdytin
-pumppuun governormod
-nokka?
-240mm vauhtis ja joku pitävä kytkin
Moottori oli tarkoitus levittää ja vaihtaa nyt kaikki laakerit, männänrekaat, ym. Joten tarviiko tuommosilla tehoilla nyt senkummemmin vahvistella lohkon alaosaa? Tai kaipaako tuo resepti nyt jotain oleellista vielä?
Comment