1.9 TDI tuntunut pitempään jo hieman tukkoiselta ja alkoi sitten viimein vilkuttelemaan hehkun valoa kesken ajon. Valo ei kuitenkaan heti seuraavalla startilla palannutkaan ja vaihdoin sitten ensimmäiseksi hehkut, kun ne hanskalokerossa oli kerran valmiina. Samalla myös otin EGR:n irti ja puhdistin sen. Edelleen auto tuntui laiskalta, joten sitten otin sitten MAF:in piuhan kokeeksi irti ja kävin koeajolenkin. Ei niin mitään vaikutusta kulkupuoleen. No piuha takaisin paikoilleen ja auto parkkiin. Aamullapa sitten paloi moottorin härövalo ja vikakoodina juuri se MAF (P0102 - Mass Air Flow (MAF) Circuit Low Input). MAF:n puhdistus ei auttanut joten hain kaupasta uuden. Auto alkoi kulkemaan ok, mutta sittempä syttyi taas moottorin vikavalo. Tällä kertaa P0402 Powertrain - Exhaust Gas Recirculation Flow (EGR) Excessive Detected.
Onko tuolla MAF:n vaihdolla nyt jotain tekemistä tuon EGR:n toimintaan? Uudessa MAF:ssa on vastuslanka, vanhassa ei, eli jotenkin eri tavalla toimii. Molemmat toki Boschin tuotteita. Vai jäiköhän tuohon EGR:ään nyt jotain sontaa väärään väliin ja se ei toimi oikein? Voiko tuon EGR:n toimintaa testata jotenkin kotikonstein?
Onko tuolla MAF:n vaihdolla nyt jotain tekemistä tuon EGR:n toimintaan? Uudessa MAF:ssa on vastuslanka, vanhassa ei, eli jotenkin eri tavalla toimii. Molemmat toki Boschin tuotteita. Vai jäiköhän tuohon EGR:ään nyt jotain sontaa väärään väliin ja se ei toimi oikein? Voiko tuon EGR:n toimintaa testata jotenkin kotikonstein?
Comment