Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b6 1.9TDI AWX 96kW hyyty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b6 1.9TDI AWX 96kW hyyty.

    Terve, kävin hakemassa pari tuntia sitten liikkeestä kyseisen auton, kotia päi ajaessa sytty (luistonesto valo) jolloin turbo hävisi kokonaan pelistä, ja vähän ajan jälkeen rupesi hehkuvalo vilkkumaan.

    onko muille käynyt samalla tavalla? ja mitäköhän vialla olliut?

    auto on menossa maanantaina liikkeen huoltoon mutta kiinnostaisi tietää onko muilla ollut vastaavia ongelmia.

  • #2
    Saturday, 29 June 2013, 14:56:50

    VAG-COM Version: Release 409.1-US



    Control Module Part Number: 038 906 019 FP

    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1538

    Software Coding: 00002

    Work Shop Code: WSC 63351

    Additional Info: WAUZZZ8E12A301677 AUZ6Z0B0113460

    5 Faults Found:

    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

    P1549 - 35-10 - - - Intermittent

    17849 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    P1441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

    16955 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    P0571 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

    19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

    P3105 - 35-10 - - - Intermittent

    19463 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    P3007 - 35-00 - Please Register/Activate

    ---------------------------------------------------------------------------

    vag comi anto tommosia tietoja, mitäköhä noi softa koodit oikein tarkoittaa?

    Comment


    • #3
      Google on ystävä:

      17849 - EGR valve open circuit short to ground
      16955 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal
      19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal

      Osaan koodeista löytää parhaiten vastauksen Ross-Tech Wikistä. Siellä on myös monesti kerrottu oireita sekä vian aiheuttaja. Osa löyty ihan Googlaamalla. Tuo shareware-versio siis käsittääkseni antaa ihan oikean koodin, mutta ei kerro sen sisältöä, jolloin se täytyy itse tarkistaa netistä.

      Comment


      • #4
        ok kiitos tiedosta. kylläpä tuli monta "vikaa" 50km matkalla :D Eilen jätin huoltoon auton ja äsken soittelin aikataulusta nii yrittäävät tämän viikon aikana huoltaa, epäileevät jtn yhteistä tekijää suurimmalle osalle koodeista.

        kerkesinhän mä ajamaankin sillä melkein puol tuntia :)

        Tämähän on tuonti auto, tuotu -05, mutta ihmettelin sitä ettei siinä syttynyt ollenkaan MIL vaan pelkästään esp varoitus valo ja hehku, onkohan noissa saksa autoissa sit ettei oo milliä ollenkaan vaan jos vika tulee päälle niiin sitten syttyy esp varotus valo?

        Comment


          #5
          Samalla tavalla suomessa myydyt vioista ilmottelee. Saako sahata kylmänä käyntiin? Tuo g40 vika aiheuttaa semmosta, mutta moottori toimii kyllä käynnissä ok.
          Brake light switch pistää esp, abs ja vakkarin pois pelistä. Egr:stä en ole ihan varma, mutta pitäs vain vilkutella hehkun valoa.
          Mahtoko sataa kun ongelmat ilmeni? Ei välttämättä kaikki ole 50km matkalla tulleita vaan jos koodeja ei ole putsailtu välillä.

          Comment


          • #6
            Normaalia pidempää sahauttaa käynistettäessä.. Sehän siinä onkin ku aurinko helotti 27 astetta taivaan täydeltä niin ei vesikään ole kepposia tehnyt.

            En usko että koodeja on ollut kovin pitkään koska auto on katsastettu viime kuussa niin siellä viimeistään on pistokkeen päässä käynyt.

            muistin sitten väärin bensa vehkeen moottorin häiriövalon, tosin ei sekään käynyt kuin yhden kerran mittaristossa.

            Comment


            • #7
              Tuo MIL-valo ei taida ihan pikkumurheista syttyä, tai ainakin mulla on sellanen käsitys.
              Nimim. Oil pressure low, eikä MIL-valo syttyny.

              Comment


                #8
                Eikä dieselit käy töpselissä katsastuksessa.

                Comment


                • #9
                  no näin sitä taas oppii uutta, tänä vuonna tullu perheeseen ostettua ensimmäiset diesel autot eikä oo viel tarvinnu katsastuksissa käyttää. :)

                  Comment


                  • #10
                    nonii kävin pari tuntia sit hakemassa kaaran huollosta, niin vika oli moottorin johtosarja joka oli ottanut turboon kiinni ja sulanut? olivat korjanneet kuulemmat johdot ja viat olivat hävinneet. hyvi tuntuu taas vetävän itse en ole vielä katsonut että onko jäänyt jotain muistiin vielä.

                    Comment


                      #11
                      Hyvä että tuli kuntoon ja pääsit vähällä.

                      Comment

                      Working...
                      X