osaisko joku sanoo mitä eroa on suodattimella kun kyseiseen malliin kahta eri mallia mm.motonetissä ulkoa päin saman näköiset?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 3.0 TDI 171 kW öljynsuodatin?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Osaa, kun menee merkkarin tiskille niin siellä antavat heti oikean kun kertoo rekkarinsa. En ymmärrä miksi olisi moista pohdittava jos se merkkarin tötsä maksaa saman tai euron tai pari enemmän.
Kun luulisin notta jos on varaa yleensäkään ylläpitää niin "arvokasta" kalua, että se joistain kympeistä säästyis se erotus jokun fiatin punton ylläpitokuluihin.
Kyllä sitten ruikutetaan jos se menopeli nykii ja tökkii kun on onnistuttu säästämään kerran vuodessa tai kahdessa vaihdettavista putsareista...
Sori, piti vähän päästää painetta linjasta, liekö suodatin tukossa...
-
mä ostin just mannin mut niitäkin kaksi eri kpl,toinen 9e ja toinen 13 e
ihan saman näkösiä päältä mitat ja kaikki ehkä tiivisteissä eroa ?otin halvemman ja nyt tihruttaa öljyä!
Comment
-
Vieras
Varaosaliike osaa kertoa kyllä eron niille suodattimille. En itsekkään ole koskaan katsonut mitä eroa niissä oikeasti on.
Itse kun laittelen tuota Mannia, Mahlea tai Hengstiä, ei pitäisi jäädä laadusta kiinni, ne kun kaikki on myös orkkisvalmistajia. Toki varminta on ostaa aina orkkis, se on harrastelijalle varma valinta, jos ei tahdo aiheeseen perehtyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikamarcus Näytä viestimä ostin just mannin mut niitäkin kaksi eri kpl,toinen 9e ja toinen 13 e
ihan saman näkösiä päältä mitat ja kaikki ehkä tiivisteissä eroa ?otin halvemman ja nyt tihruttaa öljyä!
Toinen on, että suodattimet tosiaan erilaiset, mutta jos olet katsonut että samat ja sama valmistaja...
Comment
-
No, enpä nyt tiedä varmaksi, mulle on kuitenkin merkkarilta AINA esim. löpösuodatin ollut kiinalainen eikä ole auto nykinyt tai potkinut. Valitettavasti en nyt voi sen valmistajan nimeä sanoa kun en viitsi sitä irrottaa, kuitenkin se on ruostumatonta terästä ja hinnakas.
Voin myös sanoa omasta kokemuksesta että ei kannata Audia laittaa jos on tarkoitus alkaa nuukailemaan ja säästämään, olenkin autoni hankkinut tarkoituksena hankkiutua mukavan autoilun pariin.
Säästäminenhän aloitetaan hankkimalla joku halpa kottero jonka saa jo jonkun Audin varaosan hinnalla ja sitten ajetaan kiekkaan ja etsitään halvinta menovettä ja halvimpia varaosia ja tili vaan karttuu...
Comment
-
Ihmettelen vain kun kerran säästetään niin miksi ei sitten osteta jo alkajaisiksi "säästö-audi" eli Skoda tai volski, nehän ovat samoja paskoja halvemmassa kääreessä, niihin voisikin varmaan hakea suotimetkin purkaamolta niin kassa ei kun karttuu...
Piti ihan vilasta sen löpösuotimen hintaa ja näkyi maksaneen 70 ecua, no, onhan se jo ratkaiseva säästö jos elämä on siitä 20 kiinni, kun se tarttee vaihtaa peräti 60000 km välein.
Jossain väitettiin jopa varaosissa ja ilmeisesti suotimissakin liikkuvan piraattitavaraa, eli jotain halpaa imupaperia käärästy purkkiin ja joku varma ja vakaa logo päälle niin johan "pelittää", mutta nythän on niin että toki jokainen hellii aarrettaan ihan vapaavalintaisilla tilpehööreillä, joten halpoja kilsoja vaan kaikille...
Comment
-
Ja itse ihmettelen miksi ketään vaivautuu edes kirjoittelemaan täällä foorumilla, kun kerran on merkkiliike missä kaikki osataan niin ajetaan auto sinne ja maksetaan heidän pyytämä hinta.
Mitä sitä turhaan selvittämään mitä ja mistä saa halvemmalla hyvää. Tai selvittämään mitä sille autolle kuuluu tehdä. Ja jos oikein mietitään, niin miksi edes huoltaa autoa? Ostetaan uusi auto ajetaan kunnes laukeaa jonka jälkeen paskan voi heittää paaliin ja hakea uusi kiiltävä auto.
Comment
-
Mitä sitä turhaan selvittämään mitä ja mistä saa halvemmalla hyvää. Tai selvittämään mitä sille autolle kuuluu tehdä.
En nyt ymmärrä miksi polttaa hihojaan sen vuoksi että varmistaa ainakin osien kuin suodattimienkin suhteen että ne ovat VARMASTI po. kotteron vaatimustasoa. Yleensä merkkariosilla on 2 vuoden takuu, kuten myös heidän tekemillään töilläkin, ja myös minun tekemilläni töillä on vähintään sama ellei pidempikin takuu.
Taitaisi olla autoilu melko riskaapelia jos se olisi vain jokusten autotalli-rasvanäppien varassa kun kuitenkin suurin osa ihmisistä hoidattaa autonsa merkkari tai vastaavissa pajoissa. Yleensä uudenkarheat kapineet hoidatetaan merkkarilla, niin myös itsekin kun sitä kerran pari tarvii takuuaikana huollattaa ja mielestäni suuri kustannus taitaa olla kuitenkin sen pääoman osuus tässä harrasteessa, mutta väännetään vaan, varotaan kuitenkin ettei mene väärille jengoille ja liian tiukkaan...
Comment
-
Vieras
Mistä kohtaa 4F A6 on kallis auto?
Saksalaiset yrittää päästä eroon alle 10ke hinnoilla ja Suomestakin saa alle 20ke.
Oli se joo uutena hinnakas, mutta ei sillä ole merkitystä siinä vaiheessa, kun hintalappu on 17900e. Koko kansan auto, ei etuoikeutettujen erikoispeli.
Hengst yms. tuotteilla muuten 2v takuu, joissain jopa 5v.
Comment
-
Mites pende jos haen motonetista MANNin suodattimen ja säästän 20eur vrt. että haen saman suodattimen merkkarilta? Tekeekö tämä autosta huonomman ja kötöstely osilla huolletun?
Itse olen samaa mieltä siitä että wixit yms. kannataa jättää hyllyyn mutta jos tarjolla on mannia, boschia, hengstiä tms. noin 20% merkkarin hintoja edullisemmin niin mun matematiikalla en löydä yhtälöä jossa tämä 20eur säästö ei kannata? Etenkin kun omalla kohdallani merkkarille on noin kaksikertaa yhtäpitkä matka (=2km) kun mätänettiin (1km).
Comment
-
Mistä kohtaa 4F A6 on kallis auto?
Saksalaiset yrittää päästä eroon alle 10ke hinnoilla ja Suomestakin saa alle 20ke.
Oli se joo uutena hinnakas, mutta ei sillä ole merkitystä siinä vaiheessa, kun hintalappu on 17900e. Koko kansan auto, ei etuoikeutettujen erikoispeli.
Kun sitten tuo hintalappusi on noilla tietämillä taitaa sitä ylläpitokulua sitten tulla joskus ihan omiksi tarpeiksi, vai miksi täälläkin kiroilevat että on saatanan kalliita osia ja runsaasti jopa puolet vähemmän ajetuissa kuin omani, itse olen päässyt tosi vähällä, mutta sekään ei ole ollut ilmeisesti oikein koska siitä olen havainnut protestoitavan voimakkaastikin.
Ilmeisesti nyt alamme käsitellä po. asiaa liian syvällisesti ja luulen ettei ylläpito ole siitä mielissään, kuitenkin katsoisin että lienee syytä pitää merkkiketjuakin "hengissä" kun kaikki eivät ole niin päteviä ja viisaita kuin me, joten hyvää kesänjatkoa kaikille...
ps. niin siinä filtteritestissä oli joku noista merkki filttereistä ollut jo valmiiksi rikki, olikos se tuo mainitsemasi vai MAN?
Comment
-
Gigantin slogan: "Se nyt vaan on tyhmä maksaa liikaa." Pätee tähänkin varsin hyvin.
Vaikka auto maksaisi oikeasti sisäelimiä, niin miksi ei olisi järkeä ostaa laadukasta tarvikeosaa siihen sen sijaan, että käyttää alkuperäistä?
Parin euron säästön vuoksi ei varmaan maksa vaivaa, mutta mikäli hintaero on useita kymmeniä prosentteja/kymmeniä euroja. Niin kyllähän tuo silloin kannattaa.
Olettaen tietysti, että tarvikeosa toimii siinä kuin alkuperäinenkin ja on laadultaan riittävän hyvä tai alkuperäistä parempi.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...
Comment
-
Pendellä on kyllä yllättävän suuri tarve puolustella omia mielipiteitään hyvin monessa ketjussa oikein usean viestin voimin. Se on selvästi tullut ilmi, että orkkislaatu ja -huolto ovat tähtitieteellisen hieno asia ja organisaatiota ei voi kyseenalaistaa. Mutta jos kaikki eivät halua niin tehdä niin kai se sallittua on? Omalla kohdalla sitä p*skaa varaosalaatua ja huoltoa on sattunut merkkiliikkeessä kohdalle pariin kertaan, joten olen hieman kriittisempi.
Comment
-
Pieni näkemys perusasioista, ei enää putsarien hinnoista. Nythän on niin että laillinen yrittäjä ja liikkeenharjoittaja joutuu kustantamaan tiettyjä asioita joista jopa suomalainen rasvanäppi hyötyy tai ainakin elää, eli sen merkkarin tiskintakana "seisoo" suomalaisia työläisiä joilla on suomalaiset palkat ja sosiaalikulut ja niistä johtuvat turvat. Toki on niitäkin jotka "syövät" isäntänsä kuormasta eli tekevät siinä sivussa edullista "keikkaa", olen joskus itsekin nauttinut sellaisesta edullisuudesta, siitä kun ei ole sivukuluja.
Sitten on niitä yhden miehen yrityksiä jotka tekee mitä tekee ja kaikillahan noilla on oma hintansa ja jokaisella on vapaa valinnan mahdollisuus ja jopa käyttää "hautalan kuittia".
Jokaisella lienee käsityksensä niin itsestään tai merkkarista ja sehän on ihan OK.
Kaikki olisi vielä OKmpi kun härveleillä olisi ikuinen takuu ja saisimme aina ne verottomana, no kai siitäkin sitten tulisi sanomista...
Jos kaiken pistäis yhteen viestiin tulisi turhan pitkä essee, olisi kyllä kiva jos mielipiteitä ei rajoitettas, sen kyllä kestän jos mennään vaikka henk. koht. suuksiin, olen siihen kyllä tottunut...
Meitähän on lopultakin marginaalinen porukka joilla "mielipiteitä"...
Comment
-
Vieras
Mitä tarkoitat lauseella
"Sitten on niitä yhden miehen yrityksiä jotka tekee mitä tekee ja kaikillahan noilla on oma hintansa ja jokaisella on vapaa valinnan mahdollisuus ja jopa käyttää "hautalan kuittia".
Comment
-
Vieras
No kai sinulla on joku tarkoitus tuolle tekstille. Kysyn sitä suoraan sinulta, jotta ei tule syytteitä värityksestä.
Sano vaan ihan suoraan, mitä tekstillä tarkoitat.
Vai onko niin että ensin huudellaan vähän sinne päin, mutta oikeaa tarkoitusta ei sitten enää uskalleta sanoa, kun sitä pyydetään. Tämä voi mennä henk.koht.puolelle, mutta yhden miehen yrityksistä puhuttaessa se osuu minun kohdalla juuri oikein. Siksipä olisi kiva tietää, mitä minä teen, millä hinnalla ja miten. Ja millä kuitilla?
Comment
-
Taitaa olla 'suosi suomalaista' ajatus nyt menossa. Itse suosin myös mutta kyllä se vähän ajatusta syö ja ei jaksa välittää jos kerta valtio ja kuntakin 'ulkoistaa' sinne mistä halvimmalla saa. Esim Jyväskylä ostaa graniitti katukivet Kiinasta. Kaipa tuota kalliota olisi vähän lähempänäkin. Mutta taitaa aihe mennä poliittiseksi ja niitähän ei täällä jutella.
Comment
Comment