Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI -01 Jäi juuri pihaan. Ei käynnisty!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kaapelilla ei oteta yhteyttä pumpulle vaan moottorin ohjaimeen. Ellei ohjain saa pumppuun yhteyttä tulee siitä vikakoodi.

    Kyllähän tässä tapauksessa kaikki merkit viittaavat siihen että edellinen omistaja tiesi ilmaongelmista ja niistä kannattaa lähteä liikkeelle. peiponen edellä antoi hyvät vinkit ilmaukseen.

    Comment


      #62
      Tuohon motonetin pumppuun liittyen, se ei sovellu kauhean hyvin ilmaukseen, koska pumpun akselilla ei ole stefaa, painepuolelle tuo tekee ilmaa.
      Öljyjen pumppaamiseen soveltuu mutta diesel tulee läpi.

      Comment


      • #63
        Kävin vielä tänään hakemassa tämännäköisen vermeen Biltemasta, tämä varmasti ajaa asiansa hieman paremmin kuin tuo edellinen pumppu ostos.



        Eli VP44 pumpusta tulee tällaisella laitteella ainetta läpi ilman sen kummempia kommervenkkejä? Helvetti että on kova inspiraatio mennä tonne pakkaseen ähräämään... :)

        Comment


          #64
          Siis tolla vedät suodattimeen asti täyteen ja lukkopihdit väliin (ennen suodatinta) ja koittaa vähä hinustelee pumpullekin päin ainetta ja sit ei muuta kuin starttia suutinputket auki. Suodattimelta asti tulee kyllä sitten kovin hetkessä pumpulle aine, toki ellei ole sahattu pumppua paskaks kuivana. :)

          Comment


          • #65
            Olen aika varovasti koittanut starttailla...eli yritän vetää tällä suodattimen "takaa" eli VP44 pumpun ja suodattimen välistä? Ja kun suodatin on täynnä ja ainetta tulee tähän 1ltr:n säiliöön niin lukkopihdit kiinni ettei pääse karkaamaan linjasta takaisin tankkiin. Onko tässä syytä olla tankkipumppu hyrräämässä sulekapaikan 28 kautta?

            Comment


              #66
              Tankkipumppu ei siirrä mitään muuta kuin tankin sisällä ainetta, eli ei ole väliä. Toki hyvähän on olla ainetta tankissa

              Comment


              • #67
                Sain nyt kutakuinkin ilmattua polttoainesysteemin, mutta ei toivoakaan että lähtisi käyntiin. Suutinputkista ei edelleenkään tule naftaa.

                Aikani kuluksi irroitin imuputken että pääsi vähän paremmin vilkaisemaan tuota pumppua. Leikkasin mattopuukolla pumpun "aivojen" johtojen suojasukan auki ja lyhyemmät johdot olivatkin aika karun näköiset (kuva) Sukan alla ovat varmasti ottaneet yhteen, olisiko aivot palaneet tuon takia?



                Pystyykö noita johtimia uusimaan iroittamatta koko pumppua? Liittimet eivät taida lähteä irti?

                Samalla irrotin keulasta suojamuovit jotta näkisi pumpun ajoituksen, ilmeisesti on suht kohdallaan? (kuva)



                Jos pumpun nyt joutuu irrottamaan, niin mikä mahtaa olla nopein tapa? Irroittamiseen ilmeisesti riittäisi pelkän remmmin pois saaminen? En löytänyt mistään tuohon kunnollista ohjetta, osaisiko joku antaa vinkkiä?

                Comment


                  #68
                  Kääntää pumpun ajoitusreiän kohdalle ja tappi siihen. Kiristin löysälle ja painolimppu pois pumpun akselilta ja livauttaa hihnan pois. Loput onki pulteilla lohkossa kiinni

                  Comment


                  • #69
                    Sain otettua pumpun pois autosta ja pakkohan sitä oli hieman tutkia samalla. Sain korjattua repaleiset säätimenjohdot (kuva) johtimen kuoret olivat koko matkalta täysin hapertuneet pilalle. Samalla testailin sen verran että magneettiventtiili oli elossa. Nyt mietinkin että paljonkohan veloittavat jos testaisivat jossain dieselhuollossa toimiiko pumppu? Sen verran huomiona että aivoboksin kannen alla oleva kammio oli täysin kuiva, eli ei ilmeisesti ole juurikaan saanut imettyä ainetta vähään aikaan.

                    Taitaa kuitenkin olla kustannustehokkainta hommata uusi pumppu tuon tilalle ja pitää vanha varalla.

                    Pumppu 059 130 106E

                    Ennakonsäädin 0 281 002 150

                    Comment


                    • #70
                      Sinne muovikannen alle voi kurkata ja tarkistaa onko fetti antautunut.
                      Fetille menevät johtimet palaa poikki kun fetti antautuu.
                      Mulla on muutama fetti ylimääräisenä jos haluat kokeilla korjausta.

                      Comment


                        #71
                        Nyt mietinkin että paljonkohan veloittavat jos testaisivat jossain dieselhuollossa toimiiko pumppu?
                        Muutaman satasen köyhtyy penkissä käymisestä. En tiedä miten tiuhaan noita testipenkkejä löytyy.

                        Comment


                        • #72
                          Tuli kurkattua kannen alle ja tältä siellä näyttää:

                          Näyttäisi siltä että johtimet eivät ainakaan olisi palaneet poikki ja tinauskohdatkin näyttävät kohtuullisen ehjiltä. Mutta arvaako sitä luottaa siihen että olisi siten ehjä... Omat kolvaustaidot eivät taida olla sillä tasolla että viitsisin edes kokeilla. Olisiko tossa näkymässä jotain mihin kannattaisi kiinnittää erityishuomiota? Tarvittava komponentti olisi ilmeisesti tämä IRLR2905:

                          Comment


                          • #73
                            Näyttäis ehjältä, vaikka vasemmanpuoleinen johdin näyttää katkenneelta salaman takia?
                            Se karva on yleensä palanut poikki, kun trankku menee oikoseen.
                            Ite oon käyttänyt 3705, jossa pienempi sis.vastus

                            Comment


                            • #74
                              Päätin vielä kokeilla vanhalla pumpulla ennen uuden hommaamista.
                              Koitin etsiä öljyntäyttökorkin reiästä ajoitusmerkkiä nokka-akselista, mutta ei siinä ole näkyvissä kuin "059 109 101 DL" eikä tosiaan muuta. Netin syövereistä löytyy jokunen kuva, mutta tuosta potilaasta ei moista merkintää löydy. Mitäköhän seuraavaksi tekisi :)

                              Tätä näkymää ei siis ole:
                              http://atlib.ru/Templates/storage/blog/73/163339_93.jpg

                              Comment


                              • #75
                                Koitin tänään starttisuihkeella avittaa käynnistystä, mutta ei lähtenyt silläkään. Laitoin myös samaan aikaan ulkoisella pumpulla ainetta suoraan syöttöpumpulle, joten ei ainakaan ollut dieselin määrästä kiinni. Mikä voi estää käynnistymisen noin vahvasti jos ei tälläkään metodilla käy? Alkaa pikkuhiljaa turhautua tähän..

                                Comment


                                • #76
                                  Katoppa toimiiko se imusarjan läppä oikein eli saako kone ilmaa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Miten se olisi helpoiten tarkistettavissa? Kääntää kädellä auki ja lukitsee siihen käynnistyksen ajaksi?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ota kaveri kattomaan kun laitat virrat päälle tapahtuuko liikettä läpässä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Audi A4 2.5 TDI B6 on seissyt vähän aikaa ja akku mennyt melkein tyhjäksi. Syy seisontaan on ettei auto käynnistynyt ja virhekoodi osoitti ruiskutuspumpun elektroniikkaboksiin. Nyt kun piti ruveta tekemään jotain asialle niin tuli lisäongelmia, eli käynnistyksenesto on päällä eikä testerillä saa yhteys moottorin ECUun. Muut toiminnot näyttävät pelaavan, keskuslukitus jne. Testerillä saa esim. yhteys vaihdelaatikkon mutta sieltä tulee myös ilmoitus ettei saa yhteyttä moottoriin.

                                        Onko tämä normaalia kun käynnistyksenesto on päällä?

                                        Soitin AUDI huoltoon ja sieltä en saanut kunnon vastausta. Vaikutti siltä että testerillä pitäisi saada silti yhteys moottorin ECUun. Ohje oli että hinaa auto huoltoon niin rupeavat tutkimaan.

                                        Kommenttejä?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ensiksi pitäisi mitata, että ECU saa tarvitsemansa maan ja jännitteen. Sen lisäksi pitäisi tarkistaa yhteys diagnostiikkapistokkeeseen. Jos kaikki on kunnossa, mutta yhteyttä ei saa, on oletettavaa, että ECU on viallinen. Tässä tapauksessa, kun auto on herjannut ensiksi ruiskutuspumpun sähkövian suuntaan, olisi hyvä varmistaa, että jos ECU on todellakin viallinen, niin se uusi ECU ei hajoa myös jonkin muun komponentin vian takia, eli näillä tiedoilla sen ruiskupumpun mahdollisen vian seurauksena.

                                          Aloita siis tarkistamalla ECUn sulakkeet, jännitteet, maa, diagnostiikkapistokkeen yhteys. Koska tässä on useampia vikoja nyt päällä, niin olisi hyvä tutkia onko näillä jotain yhdistäviä tekijöitä, esim. sama maapiste. Osin ongelmat maapuolella selviää jo tuolla jännitemittauksella, kun tarkistat sen ECUn maan jännitehäviömittauksella vaikka ECUlla kuormitettuna.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Irroita pistoke pumpun ohjainlaitteesta, viallinen ohjainlaite voi blokata väylän moottorin eculta.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X