Onko kenelläkään kokemuksia supistavasta EGR:n tiivisteestä 2.0tdi CR koneiden yhteydessä? Edellisessä 2.0tdi pumpparissa tiiviste sivisti käyntiä selvästi ja tekisi mieli testata sitä myös tuohon uudempaan samalla kun putsaan venttiilin ja kaasuläpän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0tdi CR ja supistava EGR:n tiiviste
Collapse
X
-
-
Tarkoitus olisi tosiaan ottaa tuosta muutama lisähevonen ulos, mutta Findieselillä ei taida olla nelivetopenkkiä? Onko raadilla kokemusta EGR:n poistosta hiukkasloukulla varustetuissa autoissa? Kaiken järjen mukaan DPF likaantuisi vähemmän ilman EGR:n kierrättämää liejua.
Comment
-
Vuoden kokemuksella DPF:stä ja ohjelmoinnista en kaipaa ohjelmoidun B6 Avf:n savupilviä ja karyä. Moottorit ja ohjelmat ovat varmaan kehittyneet, mutta saako DPF:n poistolla suurtakaan etua ilman turbon ja/tai suuttimien vaihtoa? Ehkä alavääntöä ja kaasuun reagointia? Itse ainakin aion ajaa suodattimen täyteen ja katsotaan sitten vaihtoehdot ja hinnat.
Comment
-
Jos kerran aikoo softata niin samalla kertaa kannattaa poistaa se DPF sekä ohjelmasta että fyysisesti. Muuten joutuu maksamaan "softatöistä" kahteen kertaan. Muutamia huomioita omasta kokemuksesta:
- polttoaineenkulutus tippui keskimäärin 0.2-0.3L/100km
- pirteämpi ja raikkaampi/herkempi veto koko läpi kierrosalueen
- ajotietokoneen ilmoittama "long life huoltotarve" tuli ennen DPF:n kanssa aina jossain 22.000-24.000km kohdalla....nyt DPF:n poiston jälkeen 30.000km näyttäisi toteutuvan (toki aina olen vaihtanut öljyt siinä puolessa välissä n. 14-15.000km kohdalla jokatapauksessa)
- haisee vähän "vanhalle dieselille" jos käyttää moottoria seisonnassa ja itse patsastelee ulkopuolella => kovin pieni haitta kun yleensä ajan autolla enkä seisottele sitä parkissa moottori käynnissä.
Comment
-
B8:ssa DPF:n polttoa ei huomaa juuri mistään ajossa joten sen osalta sen olemassaolo ei ainakaan meikäläistä häiritse. Savuttomuus on myös plussaa. Onko kukaan joutunut vaihtamaan pönttöä vielä CR dieseliin? Tehoahan tuo kai jonkin verran syö ua muutenkin CR on mielestäni luonteeltaan selvästi kuminauhamaisempi kuin vastaavan tehoinen pumppari.
Penkkiä kaipaisin lähinnä siksi, että silloin tehot olisivat oikeasti tiedossa eikä vain softaajan kokemusperäistä mutuilua ja persdynossa todettua. Arttu osaa varmasti hommansa, mutta penkitys olisi vielä ns. Kiva tietää -lisä ohjelmointiin.
Comment
-
Itsellä meni B8 125kW tukkoon, noin 200tkm. Rupesi poltteleen jo tiuhempaan noin 165tkm kohdalla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseliPenkkiä kaipaisin lähinnä siksi, että silloin tehot olisivat oikeasti tiedossa eikä vain softaajan kokemusperäistä mutuilua ja persdynossa todettua. Arttu osaa varmasti hommansa, mutta penkitys olisi vielä ns. Kiva tietää -lisä ohjelmointiin.
En näe mitään hyötyä penkittämisestä (lastuttamisessa), muutakuin lapun jota voit esitellä Esson baarissa. Se penkki ei hyödytä eikä haittaakkaan itse lastutusprosessissa, kun auto on kuitenkin testattava lopuksi tienpäällä, ettei kytkin luista.
Penkistä on varmasti hyötyä, kun aletaan hioa ihan uutta lastua sellaiseen moottoriin, johon ei ole vielä tehty. Päästään etsimään softasta kaikkia piilossa olevia rajoittimia jne. (nähdään heti, vaikuttaako tehoihin)
Nämä perusmyllyt on niin tuttuja jo osaaville kavereille, että softat on hiottu vimpanpäälle kuntoon jo ajat sitten. Onko sinusta parempi lastu sitten se, että viet jonnekkin paikkaan x, jossa on nelivetopenkki. Mahdollisesti siellä laitetaan perussofta joka tulee netinkautta (pääkallopaikalta). Mitään asiakaskohtaista kustomointia ei pystytä (ja/tai osata) tekemään.
Toki jokainen maksaa siitä mistä tykkää, mutta kummasti Kuopion suunnalle ajellaan ympäri suomea, kun halutaan autosta ottaa voimaa ulos. Ensin ahdin Finturbolta, sit suuttimet ja softa Findieseliltä. Sen penkkilapun voi käydä hakemassa sitten paikasta y, jos näkee tarpeelliseksi.
Comment
-
-
160tkm pyörähtää ihan kohta mittariin. DPF on paikoillaan ja ei savuta lainkaan. Lisää savua => lisää tehoa, mutta tuolloin DPF tukkeutuu hyvin nopeasti.Viimeksi muokannut turbokiisseli; 29.6.2014, 09:45.
Comment
-
Itellä kohta 150tkm lasissa ja vcds näyttää 0.1l tuhkamäärää. Sitä tässä oon pähkäilly että mitäs tekis tuon dpf kanssa kun tään lastuttaa. Toisaalta olis helppo vain ajaltaa kuopioon ilman mitään suolisteluja, mutta ärsyttää se ajaa sinne uudestaankin sitte kun se on tukossa joka on huonolla tuurilla alle 50tkm päästä. Oliko sinulla joku muukin syy tuon erg deletointiin kun tuo likaaminen.
Mietin vaan että lämpiääkö nää cr koneet enää talvella ollenkaan kun erg ei ole pelissä? Mitä olen kyselly niin aikä iso lämmitysteho on sillä lauhduttimella jonka läpi pakokaasu kulkee ennen imusarjaa.
Comment
-
Ilmeisesti ei juuri lämpene ilman EGR:ää, mutta ei tuo kyllä lämmennyt sen kanssakaan. Webasto tulee elokuussa, jolla kompensoidaan sitten tuo lämmön puute :)Viimeksi muokannut turbokiisseli; 29.6.2014, 09:44.
Comment
-
Comment