Ostin tuossa audi a4 vm 2002 2.5tdi koneella.kiihdyttäessä tuntuu niin kuin ahdot pomppis ei vedä tasaisesti.osaisko joku auttaa mistä vikaa ettiä....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 2.5 TDI (V6) nykii kiihdyttäessä
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
jeps oli tehnyt vikakoodin jostain neulaventtiilistä tai se oli jumittanut ei ilmesesti viel vika...nollasin vikakoodin kävin ajaan sama notkahdus tapahtuu kiihdytäessä mut ei anna nyt mitään vikakoodia...Viimeksi muokannut jtheikkinen; 8.4.2013, 19:31.
Comment
-
jeps n75 vaihdettu ei muuttunut nykiminen ei niin paha mut nykii silti.antaa vika koodia neulan liiketunnistimelle.mikä tarkoitus ja siaitseeko venakopan alla toi tunnistin?
Comment
-
ok pitänee vaihtaa poltoainesuodatin...auto ollut minulla kuukauden ni vähän meinaa vielä mennä tutustuessa autoon..
Comment
-
Kyllä se neulanliiketunnistin on oleellinen, ei se moottori hyvin ilman sitä toimi kun ei osaa korjata ruiskutusennakkoa kohdalleen. Vikakoodi voi tulla myös siitä että perusajoitus pumpulla on pielessä jolloin korjausvara ei riitä, tai sitten pumpussa olevan ennakonsäätömännän jumittamisesta. Jos tuntuu veto humppaavan (ennakko seilaa) niin veikkaan ennakonsäätömäntää ensimmäisenä syylliseksi.
Comment
-
polttoainesuodatin vaihdettu ei muutosta..ennakonsäätömäntä?eli on ilmeiseti pumpun syövereissä mitä korjausta vaatii??
Comment
-
Toimii ja toimii joo. Kyllä moottori ilman anturisuutinta käy mutta ei toimi kuten on suunniteltu.
Pumpun ennakonsäätömäntä pitää yleensä vaihtaa jos on siitä kiinni, ei ole mikään valtava remontti lopulta. Olisi järkevää logata esim. vag-comilla miten pyydetty ja toteutunut ennakko seuraavat toisiaan.
Comment
-
tässä yksipäivä käytin autoa autoåströmillä kattelivat sitä pari tuntia eivätkä vikaa löytäneet sanoivat et ahtimenohjausalipaine heittelee väliin.kysyin mikä avuksi tuumasi vie merkkiliikkeeseen tietävät sielä enemmän...jne mut koittas ensin ite korjata minkä pystyy osaa.
Comment
-
mistä ton anturin voi mitata?meneekö suutimelle johto jossa anturi on..kattelin suuttimia niin päälisin puolin kaikki näyttää samalta.juu nyt löytyi suuttimelle menevä johto (ajan kanssa ettii)ja tosiaan mittasin sen niin ei mitään oomi lukuja anna eli anturi rikki onko neuvoja mistä voi ostaa kyseisen osanViimeksi muokannut jtheikkinen; 20.4.2013, 14:15.
Comment
-
-
-
tosiaan otin irti sen anturin johdon paremmin pelaa mut pitänee vaitaa se osa kun insinöörit on sinne sen suunitellut.
Comment
-
suuttimen vaihdossa ei ilmeisesti ole mitää ihmeitä.se mitä täältä olen lukenut yksi asia mietityttänyt tarviiko polttoaine järjästelmää ilmata(jos joutuu ilmaan ni miten) kun ton anturilla olevan suuttimen vaihtaa....täs joutuu ottaa venakoppa pois ni joutuu myös pumpulle menevät putket irrottaa.
Comment
-
Varuikseen laittaisin lukkopihdit tulo ja miksei paluulinjoihin, siksi aikaa kun purkaa, niin ei pääse sitä kautta valumaan ainakaan liikaa poispäin...vaikka ei pitäisikään. :) Ilmataha tos luultavasti joutuu kyllä kerta suutinputket irtoo, tosin luultavasti menee muutamalla pyöräytyksellä. Ilmauksesta on ihan hyvät ohjeet jossain topikissa. Apumies on aina plussaa ilmauksessa. Liukuvasara on pop tohon suuttimen irroitukseen ja oisko toi suuttimen pään ollut kierre m14x1.5, et semmoisen sovitteen tarvii sit siihen liukuvasaraan.
Comment
-
suutin vaihdettu ja samal uusi ilmamäärä anturi nyt toimii huomattavasti paremmin mut ei nykiminen kokonaa kadonnut tulppasin viel egr venttiilin mut viel pitää tutkia tuntuu kuin josain olisi ahto vuoto..
Comment
-
Olen myös hieman perehtynyt aiheeseen... Neulaliikesensori on osa kokonaisuutta, jolla pyritään säätämään ruiskutushetki vastaamaan pyydettyä arvoa (säätää magneettiventtiili N108 avautumista). Suuttimen lisäksi hienosäätöön osallistuvat lämpöanturi G62 ja pyörimisnopeusanturi G28.
Jos toteutunut arvo poikkeaa liiaksi pyydetystä, niin silloin syttyy kojetaulussa hehku ja vikavalo sekä moottorin käyntiääni saattaa muuttua paljonkin. Lisäksi elektroniikka laittaa koneen vikasietotilaan, jolloin nopeus ja kierrokset rajataan. Vikakoodeina näkyy 00550 ja 00542.
Neulaliikesensorin toimivuus voidaan todeta yleismittarilla mittaamalla johtojen välinen vastus, joka tulee olla 90-120 ohmia. Liittimen irroitus saattaa, kuten Diffas totesikin, asettaa ruisku oletusarvoille.
Topicin aloittajan nykimisongelman aiheuttaja saattaisi löytyä, jos apumies seuraisi ajotapahtumaa VagComin kanssa ja yrittäisi löytää epämääräisesti käyttäytyvät arvot nykimisen aikana. Näistä pitäisi sitten osata tulkita, mikä on seurausta ja mikä syytä....
Comment
-
Onko näissä ollut aina itse anturissa vika, vai voiko nuo johdot missään tapauksissa hajoilleet? Itsellä nyt tuo vaihtokone paikoillaan, mukana tullut anturisuutin ei anna liittimelle asti mitään arvoa. Vanhan koneen tarkastetut suuttimet pitänee varmaan vaihtaa tilalle, olisi siinä sitten samalla ehjä anturisuutinkin.
Comment
-
Kiinnostaa myös, että onko noita anturisuuttimia korjattu juottelemalla vai onko vika yleensä suutinrungon kätköissä? Yksi potentiaalinen katkospaikka voisi olla venttiilikopan läpiviennissä, kun siinä ei ole mitään haitarikumia tms vahvikkeena.
Minulla taitaa olla ainakin 2 rikkinäistä. En huomannut mitata käytettyä varaosasuutinta ennen kuin se asennettiin edellisen jakopäärempan yhteydessä paikalleen. Sama vikahan siellä sen jakopään rempan jälkeenkin löytyi.
EDIT: LIsätty tuo anturisuuttimen vikakoodi:Koodi:00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Viimeksi muokannut pta; 12.11.2022, 14:48.
Comment
Comment