Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.5 TDI (V6) nykii kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.5 TDI (V6) nykii kiihdyttäessä

    Ostin tuossa audi a4 vm 2002 2.5tdi koneella.kiihdyttäessä tuntuu niin kuin ahdot pomppis ei vedä tasaisesti.osaisko joku auttaa mistä vikaa ettiä....
    Viimeksi muokannut jtheikkinen; 7.4.2013, 21:15.

  • #2
    Vikakoodit lukuun ensimmäiseksi.

    Comment


    • #3
      jeps oli tehnyt vikakoodin jostain neulaventtiilistä tai se oli jumittanut ei ilmesesti viel vika...nollasin vikakoodin kävin ajaan sama notkahdus tapahtuu kiihdytäessä mut ei anna nyt mitään vikakoodia...
      Viimeksi muokannut jtheikkinen; 8.4.2013, 19:31.

      Comment


        #4
        Needle lift valve?
        Pumppaaminen voi johtua kyllä N75:sta, joka ei pelaa kunnolla.

        Comment


        • #5
          jeps n75 vaihdettu ei muuttunut nykiminen ei niin paha mut nykii silti.antaa vika koodia neulan liiketunnistimelle.mikä tarkoitus ja siaitseeko venakopan alla toi tunnistin?

          Comment


            #6
            tarkoittanee yhdessä suutttimessa olevaa anturia, jota käytetään ruiskutuksen tms ohjauksessa. Viisaat sanoo, että moottori pelaa ilman sitäkin, mutta itellä ei ole siitä tietoa.

            Comment


            • #7
              Ootko polttoainesuodattimen vaihtanut milloin ? Kokeile se meinaan itellä oli siinä syy

              Comment


              • #8
                ok pitänee vaihtaa poltoainesuodatin...auto ollut minulla kuukauden ni vähän meinaa vielä mennä tutustuessa autoon..

                Comment


                • #9
                  Kyllä se neulanliiketunnistin on oleellinen, ei se moottori hyvin ilman sitä toimi kun ei osaa korjata ruiskutusennakkoa kohdalleen. Vikakoodi voi tulla myös siitä että perusajoitus pumpulla on pielessä jolloin korjausvara ei riitä, tai sitten pumpussa olevan ennakonsäätömännän jumittamisesta. Jos tuntuu veto humppaavan (ennakko seilaa) niin veikkaan ennakonsäätömäntää ensimmäisenä syylliseksi.

                  Comment


                  • #10
                    polttoainesuodatin vaihdettu ei muutosta..ennakonsäätömäntä?eli on ilmeiseti pumpun syövereissä mitä korjausta vaatii??

                    Comment


                      #11
                      Kyl toi tosiaan toimii ihan hyvin ilman anturisuutintakin, tarvittava ennakonkorjaus vaan jää uupumaan ja mennään pumpun oletusarvoilla ennakoiden suhteen. Anturisuuttimen voi mitata ihan yleimittarilla, jotain 90-120ohmia pitäs antaa.

                      Comment


                      • #12
                        Toimii ja toimii joo. Kyllä moottori ilman anturisuutinta käy mutta ei toimi kuten on suunniteltu.
                        Pumpun ennakonsäätömäntä pitää yleensä vaihtaa jos on siitä kiinni, ei ole mikään valtava remontti lopulta. Olisi järkevää logata esim. vag-comilla miten pyydetty ja toteutunut ennakko seuraavat toisiaan.

                        Comment


                        • #13
                          tässä yksipäivä käytin autoa autoåströmillä kattelivat sitä pari tuntia eivätkä vikaa löytäneet sanoivat et ahtimenohjausalipaine heittelee väliin.kysyin mikä avuksi tuumasi vie merkkiliikkeeseen tietävät sielä enemmän...jne mut koittas ensin ite korjata minkä pystyy osaa.

                          Comment


                            #14
                            Yksi väittämä tuosta neulanliikkeen tunnistimesta/ sen toimimattomuudesta on että moottori toimii mutta nostaa kulutusta. Eli kutakuinkin niin kuin jcarlson tuossa sanoi "Kyllä moottori ilman anturisuutinta käy mutta ei toimi kuten on suunniteltu."

                            Comment


                            • #15
                              mistä ton anturin voi mitata?meneekö suutimelle johto jossa anturi on..kattelin suuttimia niin päälisin puolin kaikki näyttää samalta.juu nyt löytyi suuttimelle menevä johto (ajan kanssa ettii)ja tosiaan mittasin sen niin ei mitään oomi lukuja anna eli anturi rikki onko neuvoja mistä voi ostaa kyseisen osan
                              Viimeksi muokannut jtheikkinen; 20.4.2013, 14:15.

                              Comment


                              • #16
                                marmorilta kyllä löytyy mut halvempia vaihtoehtoja jos ois?

                                Comment


                                • #17
                                  Ainakaan vanhempi R5 2,5tdi moottori ei todellakaan toimi sinnepäinkään, jos anturin signaali epäkurantti. Juurikin nykii ja rynkyttää niin maan helvetisti. Ei semmosella pysty kyllä ajamaan ollenkaan ilman tuota anturi tietoa. Liekö sitten noissa sahapukeissa eri tilanne..?

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin mulle on kans väitetty että toimii oletusarvoilla, siis tämä veekuutonen. Nelos ja vitoskoneet erikseen, joskus oli 1,9 Passatista rikki ja nyki ja pätkin niin maan perkuleesti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Siinäpä se on ero onkin, et antaako se epäkuranttia tietoa vai onko piuha irti/poikki, jolloinka ei tuu mitään tietoa ja silloin mennäänkin pumpun ns. default arvoilla ja toimii hyvin...semmoi muutaman tuhannen kilsan ajon perusteella.

                                      Comment


                                      • #20
                                        niin onkos kellään tietoa mistä suutinta anturilla kannattas kysellä??

                                        Comment


                                        • #21
                                          irrota se töpseli kokonaan. Tota Diffaksen juttua kokeillaksesi. Itellä kanssa oli jonkun remontin jäljiltä pitkään irti, enkä huomannut mitään. Sieltä matkustajan puolen venttiilikopan alta tulee johto yläpuolelta. Seuraa sitä töpselille.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kallis se anturisuutinrunko on joka paikassa varmasti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              tosiaan otin irti sen anturin johdon paremmin pelaa mut pitänee vaitaa se osa kun insinöörit on sinne sen suunitellut.

                                              Comment


                                              • #24
                                                suuttimen vaihdossa ei ilmeisesti ole mitää ihmeitä.se mitä täältä olen lukenut yksi asia mietityttänyt tarviiko polttoaine järjästelmää ilmata(jos joutuu ilmaan ni miten) kun ton anturilla olevan suuttimen vaihtaa....täs joutuu ottaa venakoppa pois ni joutuu myös pumpulle menevät putket irrottaa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Varuikseen laittaisin lukkopihdit tulo ja miksei paluulinjoihin, siksi aikaa kun purkaa, niin ei pääse sitä kautta valumaan ainakaan liikaa poispäin...vaikka ei pitäisikään. :) Ilmataha tos luultavasti joutuu kyllä kerta suutinputket irtoo, tosin luultavasti menee muutamalla pyöräytyksellä. Ilmauksesta on ihan hyvät ohjeet jossain topikissa. Apumies on aina plussaa ilmauksessa. Liukuvasara on pop tohon suuttimen irroitukseen ja oisko toi suuttimen pään ollut kierre m14x1.5, et semmoisen sovitteen tarvii sit siihen liukuvasaraan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    suutin vaihdettu ja samal uusi ilmamäärä anturi nyt toimii huomattavasti paremmin mut ei nykiminen kokonaa kadonnut tulppasin viel egr venttiilin mut viel pitää tutkia tuntuu kuin josain olisi ahto vuoto..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olisiko vikaa ilmamassa anturissa , mulla aikoinaan Audissa santyylinen vika ja ilmamassa anturi viallinen , no räpelsin sen auki ja eletroniikan putsaus ainetta kunnolla ja kyl kait se vuoden pelasi...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Olen myös hieman perehtynyt aiheeseen... Neulaliikesensori on osa kokonaisuutta, jolla pyritään säätämään ruiskutushetki vastaamaan pyydettyä arvoa (säätää magneettiventtiili N108 avautumista). Suuttimen lisäksi hienosäätöön osallistuvat lämpöanturi G62 ja pyörimisnopeusanturi G28.

                                                        Jos toteutunut arvo poikkeaa liiaksi pyydetystä, niin silloin syttyy kojetaulussa hehku ja vikavalo sekä moottorin käyntiääni saattaa muuttua paljonkin. Lisäksi elektroniikka laittaa koneen vikasietotilaan, jolloin nopeus ja kierrokset rajataan. Vikakoodeina näkyy 00550 ja 00542.

                                                        Neulaliikesensorin toimivuus voidaan todeta yleismittarilla mittaamalla johtojen välinen vastus, joka tulee olla 90-120 ohmia. Liittimen irroitus saattaa, kuten Diffas totesikin, asettaa ruisku oletusarvoille.

                                                        Topicin aloittajan nykimisongelman aiheuttaja saattaisi löytyä, jos apumies seuraisi ajotapahtumaa VagComin kanssa ja yrittäisi löytää epämääräisesti käyttäytyvät arvot nykimisen aikana. Näistä pitäisi sitten osata tulkita, mikä on seurausta ja mikä syytä....

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko näissä ollut aina itse anturissa vika, vai voiko nuo johdot missään tapauksissa hajoilleet? Itsellä nyt tuo vaihtokone paikoillaan, mukana tullut anturisuutin ei anna liittimelle asti mitään arvoa. Vanhan koneen tarkastetut suuttimet pitänee varmaan vaihtaa tilalle, olisi siinä sitten samalla ehjä anturisuutinkin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kiinnostaa myös, että onko noita anturisuuttimia korjattu juottelemalla vai onko vika yleensä suutinrungon kätköissä? Yksi potentiaalinen katkospaikka voisi olla venttiilikopan läpiviennissä, kun siinä ei ole mitään haitarikumia tms vahvikkeena.
                                                            Minulla taitaa olla ainakin 2 rikkinäistä. En huomannut mitata käytettyä varaosasuutinta ennen kuin se asennettiin edellisen jakopäärempan yhteydessä paikalleen. Sama vikahan siellä sen jakopään rempan jälkeenkin löytyi.

                                                            EDIT: LIsätty tuo anturisuuttimen vikakoodi:
                                                            Koodi:
                                                            00542 - Needle lift Sensor (G80)
                                                            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
                                                            Viimeksi muokannut pta; 12.11.2022, 14:48.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X