Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruiskupumppu hajosi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ruiskupumppu hajosi

    Kävipä kiva homma tuossa lauantaiaamuna ku auto hyytyi yhtäkkiä tielle. Starttasi muttei käynnistynyt. Hinausautolla auto sit Laakkoselle ja tänään soittivat, että ruiskupumppu hajalla. Kivan kallis remontti tiedossa ja nyt mietitään, mikä olisi halvin ja kannattavin ratkaisu, ku vakuutukseen tuskin menee ainakaan kokonaan. Ehdotuksia?

    #2
    Yksi vaihtoehto on aina surffata eBay.de:n sivuille ja kirjoittaa "einspritzpumpe tdi". Siellä myydään käytettyjen lisäksi uusiakin pumppuja. Eri asia on se, että uskaltaako käytettyä pumppua ostaa, mutta Suomesta ainakaan ei taida saada pumppuja halvemmalla.

    Comment


    • #3
      ffp.ltä pongattua

      -2.5tdi ruiskupumppu vagnr. 059 130 106 M
      -ajettu 31000km
      -BDG-moottori
      -Rovaniemi
      -800e
      puh. 0400-788 096

      Comment


        #4
        Veikkaanko kilometrit ?
        230 000 km +-10 000 km ??
        Osuiko ?

        Comment


          #5
          Väärin veikkasit. Just tuli 130 tkm täyteen. Mitään muita vikoja ei ole ollut, mitä nyt kulutusosia on vaihdettu, mutta ei muita.

          Comment


            #6
            Onpas mennyt äkkiä.
            Ootko ostanut auton liikkeestä äskettäin.
            6 kk takuu on ainakin noin vähän ajetussa voimassa, enkä puhu nyt mistään VarmaValinta ihmisten hämäystakuusta vaan kuluttajasuojalain mukaisesta "tuotteessa ollut virhe" jutusta.
            Siis jos olet ostanut liikkeestä alle 6 kk sitten, niin tämä menee liikkeen piikkiin, koska auton ikä ja ajokilometrit huomioiden KSL:n mukaan katsotaan, että tämä vika on jo ollut autossa ostohetkellä. Tämän perusteella juttu kuuluu liikkeelle, voivat nikotella, mutta sitä vartenhan autoliikkeen katteet ovat olemassa........

            Jos on Saksan tuonti ja/tai yksityiseltä ostettu niin aika yksinään sen kanssa sitten on.
            Turusta voi Häkkiseltä (dieselkorjaamo) yrittää kysyä, voisiko ko yksilöle vielä tehdä jotakin. Näiden leviämiset on nimittäin enemmän sääntö kuin poikkeus.

            Tuo km-arvaus perustui omaani ja yhden tuttuni Meseen, jossa taisi olla sama pumppu ja samat km:t.

            Comment


              #7
              Saksantuonti on ja vuosi sitten yksityiseltä ostettu eli omaan piikkiin näyttää menevän. Tosin Saksasta yritän löytää ebay.de:sta uuden tilalle. Siellä maksaa uusi puolet vähemmän ja käytettyjä saa parilla sadalla. Tosin käytetyn ostamisessa on aina omat riskinsä.

              Korjaamista kysyin jo Tammerdieselistä ja tulee maksamaan minimissäänkin noin 800 e eli ei kannata.

              Comment


              • #8
                Onkohan noissa vähän ajetuissa tuonti-Audeissa mahdollista tarkistaa todellinen km-lukema, kun tuntuu, että monessa autossa ollut vikoja joita ei pitäisi vielä esiintyä?
                Hyvänä esimerkkinä Volvo jossa laatikko ja kone loppu, kml.140tkm. Tarkempi tutkimus merkkiliikkeessä kertoikin jo vähän suuremmista lukemista kuin mittari. Lisäksi ainakin Muutamasta Jeepistä hajonnut kone jo alle 50tkm:n ajolla. Yhteistä autoissa vain ikään nähden pieni mittarilukema.
                En tarkoita, että Tompan autossa tästä olisi kysymys, vaan yleisesti.

                Comment


                  #9
                  Omassa autossani tuo km-lukema pitäisi olla oikea, koska edellinen omistaja oli ostanut sen tuttavaperheen autoliikkeestä 2003 Saksasta ja sillä oli ajettu silloin 65 tkm. Maahantuojan kanta on aika kielteinen, koska kyseessä tuontiauto. Siihenhän on helppo aina vedota vaikka takuun ym. pitäisi olla maailmanlaajuinen. Ja koska tämä k.o. osa ei ole kulutusosa niin siksi ihmetyttään heidän kantansa. Taitaa jäädä viimeiseksi Audiksi meikäläisen kohdalla...

                  Comment


                  • #10
                    Auttaisikohan jos kysyisit suoraan tehtaan kantaa. Jos siellä olisivat hankalia, niin ei tarvitsisi aikaa tuhlata maahantuojan kanssa, koska heillekkin samat"ohjeet" olisi silloin varmasti annettu.
                    Tehdas taas voisi olla erimieltä maahantuojan kanssa, koska heitä voi enemmän kiinnostaa "maineen menetys".
                    Ainakin luulisi heidän tulevan vastaan innokkaammin, kun rahassa mitattuna ongelma ei olisi tehtaalle iso.

                    Comment


                    • #11
                      Ei kai se ny viimeiseksi Audiksi jää, vaikkakin "ehkä" ymmärrän" sun ajatukset, mut mikä on se kallis korjaus 800-1000e.? on paljon rahaa vaikka millaiseen osaan/autoon tahansa.

                      En tiedä, mut tuo mun aikaisempi viesti vois jo ainakin auttaa pääsemään eteenpäin,vaikka on sama kuin Tammer-dieselin hinta töineen..luulen ma.

                      Tinkaa aikaisempi viestini halvemmaksi ja vaihda itse.

                      Satasella sitä ny ei korjaa kukaan kuitenkaan.

                      Kärry ny seisoo kuitenkin kuluinensa kans jne.

                      Elämä on.

                      Comment


                        #12
                        Itse en osaa vaihtaa ja minulla on kaveri Laakkosella huoolossa töissä ja hän kertoi ettei se ole edes mikään pikkuhomma vaan koko jakopää täytyy purkaan ja käynnistykseen ja johonkin muuhunkin tarvitaan testereitä ym. Tuo osa mikä on Rovaniemellä myynnissä ei sovi, koska tarvitsemani osan numero on 059 130 106 B.

                        Soitin suoraan maahantuojalle ja he eivät kommentoineet asiaa ennen kuin Laakkoselta tulee selvitys. No soitin Laakkoselle ja pyysin heitä tekemään sen. Tänään soitin taas maahantuojalle (VV-Auto) ja kyselin asiaa niin Laakkonen ei kuulemma aio tehdä asialle mitään, koska takuuaika on jo ohi. Kuluttaja-asiamies tulee olemaan seuraava henkilö, joka heihin ottaa yhteyttä, koska hänkin oli sitä mieltä, että maahantuojan on tultava asiassa vastaan. Näitä vikoja on ollut kuulemma kesäkuussa Tampereella 6 kpl. Ja mitä korjaamiseen tulee niin korjausarvio on ollut vähintään tonni ja silloin olisi korjattu vain tuo sähköinen puoli eli mekaaninen puoleen ei koskettaisi. Mikä taas takaa ettei mekaaninenkin puoli hajoaisi? Kaverini, joka on Laakkosella töissä kertoi, että kesällä yhteen autoon oli korjattu tämä osa niin se oli seissyt heidän pihallaan yli 3 kk.

                        Ei auta kuin etsiä ebay.de:stä sen aikaa kun asia on käsittelyssä... Prkl!

                        Comment


                        • #13
                          Samaa ongelmaa oli tutulla. Yksi vaihtoehto on viedä pumppu osaavaan (raskaan kaluston) kiisselikorjaamoon. Jotkut pumput saa korjattua sisuskaluja vaihtamalla.

                          Comment


                            #14
                            No niin. Kuluttaja-asiamies käski tehdä valituksen. Lupasin tehdä ja kyselin, että kauankohan tällaisen käsittely kestää ja arvatkaa mitä sanottiin? Noin vuosi!!!! Siis mitä ihmeen järkeä on ylipäätään tehdä valitusta, jos käsittelyaika on tuollainen? Autoa tarvitaan nyt heti eli eipä ole paljoa vaihtoehtoja... Mutta eipä kyllä ole Audin maahantuoja kovin huolissaan autojen laatuongelmista. Audi on muutenkin yksi kalleimmista autoista huoltaa. Kuinkakohan yleinen tämän osan rikkoutuminen on?

                            Comment


                              #15
                              Pumpusta hajoaa yleensä ohjainboksi. Pumppuremontti on käytännössä ohjainlaitteen uusiminen ja pumpun säätö penkissä.

                              V6 2.5 TDI auton omistajalle tämä remontti tulee eteen ennemmin tai myöhemmin.

                              Comment


                              • #16
                                Minkälaisessa kotelossa tuo ohjainboksi on? Voisiko ongelman ilmaantumista ennaltaehkäistä jälkeenpäin asennetulla kunnon jäähdytyssiilillä?

                                Comment


                                • #17
                                  Kokeile täältä

                                  www.norskbildelsenter.no

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt on Tammerdieselissä korjattavana, mutta osien tilaaminen kestää kaksi viikkoa! Onkohan kellään kokemuksia korjatusta ruiskupumpusta, että kestääkö se vai ei? Laakkosella sanottiin tietysti, että korjaamisesta on huonoja kokemuksia, mutta onko tämä vain maahantuojan suolausta? Tammerdieselin työlistasta huomasin, että joku toinenkin Audi oli siellä saman vaivan vuoksi.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X