Onko kukaan muuttanut ilmanottoa, koska se imee suoraan vedet,pölyt ja kaikki roskat suoraan maskin välistä sisään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilman otto C4:ssa TDI:ssä?
Collapse
X
-
Comment
-
Tokkopa sitä kannattaa muuttaa? Letkun jälkeenhän on ilmansuodatin. Sen vaihto huolto-ohjelman mukaan riittää tai sitten vähän useammin, jos siltä tuntuu.
Comment
-
OK. Ei ollut kyllä tarkoitus viisastella, onhan sen lämmityslaitteen ilmanotonkin edessä "maski". Kylläkin enemmän ritilikkö kuin maski sanan varsinaisessa merkityksessä. Itsellä on ollut mielessä modifioida lähinnä sen puolen kanavia...ei se lehtien+muun rojun kaivaminen ao. kotelosta liiemmin kiihota.
Näin kun talvi on tulossa, voisi tietenkin kuvitella ohjaavansa ilmanoton konehuoneen sisäpuolelle, esim. syylarin taakse....kone saisi hieman lämpimämpää ilmaa "kitusiinsa".Kaikenlaisia patenttejahan on tullut kokeiltua vanhojen kaasarivehkeiden kanssa, varsinkin ensimmäisen kaasuttajan jäätymisen jälkeen. VAG-konsernin pojathan on laittanut joihinkin kaasarikoneisiinsa kaikkien tunteman lämmityssiilinkin...
Ilmanputsari vaihtuu viidessä minuutissa, eikä vaadi edes kirurgin työkaluja.
Comment
-
Imuttelua :)
Ei taitaisi olla ainakaan kovin huono vaihtoehto jotain pientä muutosta siihen tehdä.
Itselleni sattui hauska tapaus tuon A 6:n kanssa. Pikkuhiljaa muutaman viikon sisällä
alkoi ilmaantua tehonhukkaa ja polttoaineen kulutuksen nousua. Alkoi kulutuslukemat
tankillisella jo seiskalla. Käytinpä pikaisesti vikakoodin luvussa, josko jotain omituista
löytyisi. Ei vikakoodeja, mutta tarkastettaessa pari kuukautta vanha ilmansuodin, löytyi
jotain omituista. Ilmansuodattimen lamellien välistä ja kotelon pohjalta löytyi satamäärin
kuolleita ampiaisia. heh
Myöskin jäähdyttimen kennon ylä-ja alaosa olivat aivan tukossa amppareista.
Ainahan sieltä on muistakin autoista suodinta vaihdettaessa löytynyt kaikenlaisia romuja
ja "koneenkäyttäjiä", muttei koskaan moista määrää.
Sainpa juuri tuossa myöhemmin asennettavan verkon kehyksen esimallin rakenneltua.
On ainakin helpompi putsata kuin jäähdytin.
ps. eikös se putsarin tukkoisuus kuitenkin
kuuluisi Vag-Com:lla näkyä ?
Comment
-
Ei taida TDI olla kovin kiinnostunut lämpimästä imuilmasta, mutta kieltämättä huolto-ohjelman mukaan vaihdettu suodatin oli aika käytetyn näköinen. Nopein tapa vähentää likaantumista lienee ajovalon takana olevan ilmakanavan irrottaminen.
Veikkaan että suodattimen tukkeutumisen diagnosointi ECU:n käytettävissä olevilla tiedoilla on aika haastavaa.
Comment
Comment