Kysyn asiasta mahdollisesti tietäviltä??allekirjottaneelle tarjottiin vaihdossa Audi 3.3 TDI,tä vm 2000 mittarilukema 300tkm+,auto muuten ok,jakopää laitettu jne,MUTTA?,oudolta vaikutti se,että starttaus kesti omituisen pitkään??eli startti pyöritti muutaman sekunnin,ennenkun käynnistyi,,tämä kylmänä/kuumana sama juttu,,myyjän mukaan on ollut aina sellainen,,johtuneeko mistä??vika?oire?entä mahdoll,nokka-akselien kulumien?tms,,muuten kiinnostava auto,,tiedosta kiitollinen
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 3.3 tdi käynnistyminen
Collapse
X
-
audi 3.3 tdi käynnistyminen
En tuosta koneesta tiedä mutta jos rakenne sama kuin noissa 2.5tdi niin noita ongelmia on puitu täällä enemmänkin.
Pumpun ajoitus on se avainsana. Ja voihan se pumppu olla kulunut, näin joku mainitsi syyksi. Ajoitus pitää säätää aina kun hihnan vaihtaa.
Muita syitä on huonot hehkut. Noita voi koittaa rajata irroittamalla lämpöanturin johdon niin pitäs hehkutuksen kestää pitkään. Tuo pitäs auttaa huonosti ajoitettuun pumppuunkin, kun joskus niin huono ettei oikein käynnisty ollenkaan.
-
Commonrail:han tuo on eikä jakaja, mutta nokkavikaan taipuvainen silti. Tuolla lisää http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72955
Comment
-
3,3 tdi
Ok,kiitos vastauksesta, myyjä oli kaiketi senverran asiantuntija, oli vaihtanut jakohihnan osineen itse ,joten esim pumpunsäätö pitänee selvitellä auton myyjältä? No,sitten kun lähti käyntiin, kävi kyllä ok ja tasasesti. Tosin auto oli ajolämmin, miten sitten kylmänä? Jotenkin sain myyjän tarinoista käsityksen,että pitää hehkutella pakkasilla norm enemmän/useammin? Joten on mahdollista,että joku heittää.Viimeksi muokannut arto s; 8.3.2013, 08:31. Perustelu: Ylimääräisten välimerkkien poisto ja isojen kirjaimien lisäilyä.
Comment
-
3.3 tdi
Ok, itselleni täysin vieras asia em. oire. Hieno ja kiinnostava auto, mutta juuri tällaiset oireet + se että myyjä unohtaa kertoa auton käyttäytymisestä esim pakkasella/käynnistys jne. aiheuttaa pohdintaa?
Comment
-
Onhan se vähän niin, että toisille ei tuollanen vika ole niin "paha". Riittää kunhan aina käynnistyy ja nopeasti siihen sahaukseen tottuu ja sellaisen unohtaa. Jos käydessä kukkuu niin käynnistysvaikeudet unohtaa.
Noita vaikeasti käynnistyviä 2.5TDI koneitakin on varmasti vaikka kuinka liikenteessä. Toiset ei vaivaudu korjauttamaan, toiset ei edes tiedä että vikaa.
Comment
-
3.3tdi
Onhan se näinkin, voihan olla että olen tullut"yliherkäksi" näiden nykyautojen kanssa? Kokemuksia on laatuauto Mercedes 320 CDI ässästä ja kalliita, joten kaikki poikkeava esim toiminnassa herättää epäluuloja? Voi olla turhaankin..
Comment
-
Huhu myös kertoo, että on muitaki merkkejä kuin kysymysmerkkejä lauseen loppuun.
Yksi mikä sahuutaa noita c'mon rail vehkeita on railipaineiden hidas nousu. Vika voi olla pumpussa, anturissa tai jopa siitä ettei startti pyöritä tarpeeksi nopeasti autoa. Vaadittu railipaine ku saavutetaan, niin aletaan starttailemaan vasta.
Comment
Comment