Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TDI -07 käy kolmella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 2.0 TDI -07 käy kolmella

    A4 2.0 TDI BPW -07, ajettu 267 tkm, käy tällä hetkellä ilmeisesti kolmella tai ainakin siltä äänestä päätellen tuntuu. Mitään merkkivaloja ei ole syttynyt eikä auto ole sammunut itsestään. Mitään terävää ääntä ei kuulu, vaan sellainen tasaisen pehmeä jumpsutus. AutoFitin vikakoodien luennassa ei mitään, painetta tosin imupuolella jonkin verran. Mutta käynti siis sellaista, että hinurilla tuli korjaamolle.

    Paikallinen Autofit ei tuosta oikein osaa sanoa mitään, enkä myöskään kovin paljoa odota vihjeitä täällä foorumillakaan itse vikaan. Toki niitä saa esittää, jos jotain arveluja edes olisi.

    Kyse onkin siitä, että löytyykö Kokemäen (Porin) läheltä korjaamoa/korjaajaa, jolle auton voisi viedä. Porista löytyy tietenkin Audi-liike Porin Käyttöauto (ent. Automarkku), mutta olisiko muita mahdollisuuksia? Kenties halvempia, kenties nopeampia?

    #2
    No niin, auto Audille Poriin ja nopeasti tuli diagnoosi eli kulunut nokka-akseli. Olisikohan tuolle voinut jotain ennakolta tehdä? Parempia öljyjä kenties, kun vaihtoväli on kuitenkin ollut 15 tkm.

    Comment


      #3
      Kuinka paljon nokka-akselin pitää kulua, että moottori alkaa käydä kolmella?
      Kuulostaa taas hieman omituiselta diagnoosilta omaan korvaan.

      Comment


        #4
        Oliko kuluma nokkien vai pumppujen kohdalla? Jos pumppujen kohdalla voi hyvin olla että on alkanut käymään kolmella.

        Pitkittäiskoneissa ei tietääkseni ole nokkaongelmia ollut kovin paljon. Paitsi jossain taksissa joka oli seissyt tyhjäkäynnillä "vuoden".

        Googlen kuvahaun perusteella tuo BPW on 8-tappinen kone, eikö niin?

        Comment


          #5
          Re: A4 2.0 TDI -07 käy kolmella

          8 tappinen juu. Omaankin BPW koneeseen akseli uusittiin kun mittarissa oli 180tkm. Kulunut oli jostakin syystä sekin..

          Comment


          • #6
            Minkäslaisilla kierroksilla porukka pääsääntöisesti ajelee? Siis yritetäänkö ajalla taloudellisesti ja pidetään 1500rpm tai alle kierroksia jne? Voisikohan se korreloida myös tuohon nokka-akseliongelmaan? Tietenkin moottorin desing houkuttelee siihen kun on laitettu pieni turbo ja vääntö alkaa siitä 1500 pinnasta, mutta miten on lienee öljyä kierrossa... varsinkin talvikeleillä jähmeää öljyä....?

            Comment


              #7
              Tuossa on juttua eri 2.0 TDI koneiden öljypumppujen eroista, sekä nk "BSM delete" (tasapaino-moduulin poistaminen ja korvaaminen normi-pumpulla) konversiosta. Ketjussa mainitaan että öljypumppuja on erilaisia, ja etenkin matalien kierrosten öljypaineissa on eroja. Joku esitti tuossa että kovempi öljynpaine matalilla kierroksilla saattaa itse asiassa olla syypää siihen että nokka kuluu, jotain nostajien liian suuresta paineesta tai siihen suuntaan. Siitä aiheesta ei noussut mitään porua, joten miten lie? Enempi ei ole aina parempi?

              Comment


              • #8
                Ite ainaki tahtoo vanhana bensa-autoilijana käyä kierrokset vähä kovempaa...vajaassa parissatonnissa.

                Comment


                  #9
                  Re: A4 2.0 TDI -07 käy kolmella

                  Joo ei alle 1600 kyllä tule paljoa ajeltua. 80 kmh 6 vaihteella vasta. Muuten perinteiseen vaihtotyyliin :) Tuleehan kaupungissa välillä pienillä kiekoilla ajettua kun ei viitsi pykältää koko aikaa

                  Comment


                  • #10
                    Oho! Itse en aja 6-vaihteella lainkaan alle satasen nopeuksissa.

                    Comment


                    • #11
                      Tällä kuustoistaveellä ei viitti pirukaan ajella alle kahdentonnin kierroksilla. Nykii kuin puolavikainen pensakone. -On kuulemma ominaisuus ;)

                      Comment


                      • #12
                        kyllä omalla bre koneisella voi hyvinkin ajaa vielä n 1400rpm. sieltä kiihdytys tietty kestää tovin riippuen vaihteesta kunnes pääsee vääntöalueelle. Jollain 1200rpm voi vielä körötellä kevyellä kuormalla jos pihistellä haluaa. Toki kierrosten pitäminen korkeammalla on kyllä suotavaa voimansiirron ja voitelun jne kannalta.

                        Nyt on autossa finndieselin softa josta dpf raksittu pois ja edellämainistemaani verrattuna on vieläkin paremmin alhaalta heräävä, johtuen suureksi osaksi dpf vastapaineen katoamisesta. Regeneroinnin aikaiset nykimiset jne poissa ja muutenkin enempi potkua ja mukavampi ajaa.

                        Comment


                        • #13
                          Ei kyllä omakaan BRE nyi yhtään 1500 kierroksella.

                          Comment


                            #14
                            Nokka-akselia en ole vielä nähnyt, joten palaan siihen kun olen akselin nähnyt.

                            Kierroksia on yleensä ollut 2000-3000 ja tosiaan kuutosta ei näin talvella tule juurikaan käytettyä, kun sen laitan minäkin vasta tuolla satasessa.

                            Itse olen ajanut tuolla viimeiset 100 tkm ja se ensimmäiset 170 tkm (?) on hämärän peitossa Ruotsissa leasingkäytössä ajettuna. Moottori tietysti pilattu siellä ;)

                            Comment


                            • #15
                              Nostinkuppi puhki ja nokka pyöreä. Ko. moottorissa normisettiä, kiitos DPF:n joka ei päästä öljyjä helpolla.

                              Comment


                              • #16
                                Erikoista hommaa jos 15.000km vaihtovälillä olet mennyt ja ei ole silti öljyssä ominaisuudet riittäneet...tai voihan siinä tieten olla jotain muutankin huonoa tuuria...mene ja tiedä.

                                Comment


                                • #17
                                  no, kylläpä niitä neniä on vaan noihin vaihdettu liikkeissä vuosien saatossa, että ei kyseessä mikään outo ilmiö ole.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Varmasti on vaihdeltu jos on veivattu 30.000km vaihtoväleillä...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja toma- Näytä viesti
                                      kyllä omalla bre koneisella voi hyvinkin ajaa vielä n 1400rpm. sieltä kiihdytys tietty kestää tovin riippuen vaihteesta kunnes pääsee vääntöalueelle. Jollain 1200rpm voi vielä körötellä kevyellä kuormalla jos pihistellä haluaa. Toki kierrosten pitäminen korkeammalla on kyllä suotavaa voimansiirron ja voitelun jne kannalta.

                                      Nyt on autossa finndieselin softa josta dpf raksittu pois ja edellämainistemaani verrattuna on vieläkin paremmin alhaalta heräävä, johtuen suureksi osaksi dpf vastapaineen katoamisesta. Regeneroinnin aikaiset nykimiset jne poissa ja muutenkin enempi potkua ja mukavampi ajaa.
                                      Mitähän tuo DPF:n poisruksiminen vaikuttaa päästöihin?

                                      Comment


                                        #20
                                        Pienhiukkasia tulee putkesta enemmän. Katsastuksessa ei ainakaan toistaiseksi poisto näy. Olettaen, että softasta myös poistetaan DPF;n polttosykli pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Saataisko tämä keskustelu herätettyä horroksesta. kaverin A4 -07 juurikin tuo 2.0 BPW alkoi temppuilemaan ja tässä on hetken aikaa päätä raavittu, oireena on että ei välillä tahdo käynnistyä millään ja sitten kun lähtee käyntiin niin toimii tyhjäkäynnillä välillä normaalisti ja välillä käy kolmella. ajossa toimii sitten taas normaalisti kun kierroksia enemmän. Eli onko täällä nyt sitten enemmältikkin tietoa tuosta nokasta?

                                          Comment


                                            #22
                                            Nokka kun kuluu tarpeeksi niin ei voi ajaa, toi viittais suuttimen johtosarjaan?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo tätä vähän arvelinkin ja tänään lähtee se vaihtoon, rupesin vaan lueskelemaan nopeesti näitä keskusteluja läpi niin herätti tämä huomion.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X