Ensinnäkin morjensta kaikille Audinisteille :) Uusi foorumilainen ilmoittautuu.
Tänään kävin ostamassa A6 (c5) 2.5 TDI Quattron vm.99. Eilen lueskelin täältä foorumilta paljon ko. autosta ja moottorista ja pelonsekaisin tuntein kuitenkin tein ostopäätökseni tänään.
Nokat on vaihdettu 190 tkm kohdalla (autolla on nyt ajettu 214 tkm) samalla oli vaihdettu vesipumppu ja jakopään hihna. Vaihteisto-öljyt oli myös vaihdettu "hiljattain".
Kotimatkalla tuli ensimmäinen vastoinkäyminen auton kanssa :( Ensin latausvalo (punainen akun valo) alkoi himmeänä vilkkumaan. Huomasin, että volttimittarissa voltit laski samalla kun latausvalon vilkkumistiheys kasvoi ja valokin kirkastui. Voltit laski n. 14:sta (=normaali?) alle kymmeneen. Pääsin kuitenkin kotipihaan ajamalla. Mittasin voltit ja näytti 8:aa volttia. Käynnistin auton kaapeleilla ja auton käydessä voltit oli edelleen 8:aa. Sammutin auton ja laitoin verkkovirtalaturin lataamaan akkua. Laturi näytti akun olevan 50%:a täynnä. N. 5 minuutin kuluttua laturi näytti, että akku olisi täynnä ja yleismittarilla mitattaessa voltit oli 12 (laturi luonnollisesti irrotettuna). Jätän tuon nyt kuitenkin yöksi latailemaan ja paneudun asiaan tarkemmin huomenna.
Mutta ilmeisesti vika on laturissa? Eli ei vain lataa? Vai voiko esim. taustapeilien säätö aiheuttaa jotain oikosulkua tms. koko sähköjärjestelmään? Koska kun peilejä säädin niin aika pian sen jälkeen alkoi se latausvalo himmeänä vilkkumaan. Taitaa kyllä olla vain sattumaa se?
Mitäs muuta ko. autosta kannattaa tarkistaa, kun nokatkin ja jakopää on vaihdettu? Mitäs öljyjä kannattaa käyttää? Vaihtoväli varmaan n. 15 tkm? Ilmeisesti tyhjäkäyntiä ei kannattaisi pahemmin harrastella? Muita huomioita?
Ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla tämä taival Audin parissa, mutta toivottavasti tää tästä vielä iloksi muuttuu :)
Tänään kävin ostamassa A6 (c5) 2.5 TDI Quattron vm.99. Eilen lueskelin täältä foorumilta paljon ko. autosta ja moottorista ja pelonsekaisin tuntein kuitenkin tein ostopäätökseni tänään.
Nokat on vaihdettu 190 tkm kohdalla (autolla on nyt ajettu 214 tkm) samalla oli vaihdettu vesipumppu ja jakopään hihna. Vaihteisto-öljyt oli myös vaihdettu "hiljattain".
Kotimatkalla tuli ensimmäinen vastoinkäyminen auton kanssa :( Ensin latausvalo (punainen akun valo) alkoi himmeänä vilkkumaan. Huomasin, että volttimittarissa voltit laski samalla kun latausvalon vilkkumistiheys kasvoi ja valokin kirkastui. Voltit laski n. 14:sta (=normaali?) alle kymmeneen. Pääsin kuitenkin kotipihaan ajamalla. Mittasin voltit ja näytti 8:aa volttia. Käynnistin auton kaapeleilla ja auton käydessä voltit oli edelleen 8:aa. Sammutin auton ja laitoin verkkovirtalaturin lataamaan akkua. Laturi näytti akun olevan 50%:a täynnä. N. 5 minuutin kuluttua laturi näytti, että akku olisi täynnä ja yleismittarilla mitattaessa voltit oli 12 (laturi luonnollisesti irrotettuna). Jätän tuon nyt kuitenkin yöksi latailemaan ja paneudun asiaan tarkemmin huomenna.
Mutta ilmeisesti vika on laturissa? Eli ei vain lataa? Vai voiko esim. taustapeilien säätö aiheuttaa jotain oikosulkua tms. koko sähköjärjestelmään? Koska kun peilejä säädin niin aika pian sen jälkeen alkoi se latausvalo himmeänä vilkkumaan. Taitaa kyllä olla vain sattumaa se?
Mitäs muuta ko. autosta kannattaa tarkistaa, kun nokatkin ja jakopää on vaihdettu? Mitäs öljyjä kannattaa käyttää? Vaihtoväli varmaan n. 15 tkm? Ilmeisesti tyhjäkäyntiä ei kannattaisi pahemmin harrastella? Muita huomioita?
Ei alkanut parhaalla mahdollisella tavalla tämä taival Audin parissa, mutta toivottavasti tää tästä vielä iloksi muuttuu :)
Comment