Moro foorumille!
Kuvittelin, ettei tänne tuon Äydin kanssa tarttis kirjotella (Bemarin kanssa on senkin edestä kyseltävää) mutta väärässä olin. Osaako joku arvailla hyviä syitä, tai jotain tyyppisyytä alla kuvatulle ongelmalle...
Potilas: A4 2.0 TDI B7 pumppusuutinhässäkkä, 140 konia. 65 tkm mittarissa.
Oireet: Kahteen kertaan jättänyt tielle. Ensimmäisellä kerralla kesken ajon alkoi hehkulangat palaa ja meno hyytyi kuudestakympistä pien poskeen. Vaimo soitti mulle ja siinä kun aikani tuumin (4 min) pyysin koittamaan avain-pois-ovet lukkoon-ovet-auki-avain sisään-väännä-käyntiin- korjausta. Lähti tulille saman tien. Pelasi sen jälkeen 25 km ja pari kolme starttia hienosti.
Eilen sitten parin kilsan kauppareissulla ei lähtenyt käyntiin (siis auto) kaupan pihalta. Kävin postissa jorma otsassa ja kun tulin takaisin yhtä pakettia, lottoriviä ja sumppia (R:n postissa on omat hyvät puolensa, vartti menee helposti) myöhemmin takas, lähti lulla tulille mutta moottorin vikavalo jäi päälle, Tuntui toimivan ihan ok...ehkä pikkusen persdyno oli tuntevinaan jotain epäilyä/nykimistä mutta hyvin lievää.
Pari kilsaa tuohon pihalle ja pysäytin siihen. Uudelleen kokeillessa toisella kerralla vikavalo poistui takavasemmalle. Sen jälkeen kurnuttaa käyntiin heti. Virrat päälle vääntäessä minusta (siis minä kuulen, auto ääntää) kuuluu semmonen ehkä kumma sähköinen hyrinä ja sitten semmonen..kuvailisko sitä nyt sanalla "plop". Sama ääni kuuluu, kun ottaa virrat pois...siis "plop".
Vikakoodeja en ole saanut luetutettua vielä, enkä saa ennen perjantaita mutta ajattelin kuulustella hyviä arvauksia, mistä toi nyt on ottanu nokkiinsa. Samoin jos Turengissa/Hämeenlinnassa on asian osaavaa vikakoodin-lukijaa, kyllä mä ainakin kaffet tarjoan jos satut ohi ajamaan tästä Turengin Kauriinmaalta.
Oma arvaus: Olisko siirtopumpussa jotain häimää? Perustuu ainoastaan siihen, että tankissa on löpöä aika tarkkaa puolitankkia. En tiedä miten toi Äydissä menee mutta baijerilaisessa se alkaa siinä puolen tankin korvilla häiritteen jos siirtopumppu prakaa. En tiä.
Vai ajanko suoraan marmorille? Polttoaineen suodatin on vaihdettu 4000 km sitten.
Kiitosta vaan terve kaikille...tämmösellä ekalla postilla lähdettiin liikkeelle.
Kuvittelin, ettei tänne tuon Äydin kanssa tarttis kirjotella (Bemarin kanssa on senkin edestä kyseltävää) mutta väärässä olin. Osaako joku arvailla hyviä syitä, tai jotain tyyppisyytä alla kuvatulle ongelmalle...
Potilas: A4 2.0 TDI B7 pumppusuutinhässäkkä, 140 konia. 65 tkm mittarissa.
Oireet: Kahteen kertaan jättänyt tielle. Ensimmäisellä kerralla kesken ajon alkoi hehkulangat palaa ja meno hyytyi kuudestakympistä pien poskeen. Vaimo soitti mulle ja siinä kun aikani tuumin (4 min) pyysin koittamaan avain-pois-ovet lukkoon-ovet-auki-avain sisään-väännä-käyntiin- korjausta. Lähti tulille saman tien. Pelasi sen jälkeen 25 km ja pari kolme starttia hienosti.
Eilen sitten parin kilsan kauppareissulla ei lähtenyt käyntiin (siis auto) kaupan pihalta. Kävin postissa jorma otsassa ja kun tulin takaisin yhtä pakettia, lottoriviä ja sumppia (R:n postissa on omat hyvät puolensa, vartti menee helposti) myöhemmin takas, lähti lulla tulille mutta moottorin vikavalo jäi päälle, Tuntui toimivan ihan ok...ehkä pikkusen persdyno oli tuntevinaan jotain epäilyä/nykimistä mutta hyvin lievää.
Pari kilsaa tuohon pihalle ja pysäytin siihen. Uudelleen kokeillessa toisella kerralla vikavalo poistui takavasemmalle. Sen jälkeen kurnuttaa käyntiin heti. Virrat päälle vääntäessä minusta (siis minä kuulen, auto ääntää) kuuluu semmonen ehkä kumma sähköinen hyrinä ja sitten semmonen..kuvailisko sitä nyt sanalla "plop". Sama ääni kuuluu, kun ottaa virrat pois...siis "plop".
Vikakoodeja en ole saanut luetutettua vielä, enkä saa ennen perjantaita mutta ajattelin kuulustella hyviä arvauksia, mistä toi nyt on ottanu nokkiinsa. Samoin jos Turengissa/Hämeenlinnassa on asian osaavaa vikakoodin-lukijaa, kyllä mä ainakin kaffet tarjoan jos satut ohi ajamaan tästä Turengin Kauriinmaalta.
Oma arvaus: Olisko siirtopumpussa jotain häimää? Perustuu ainoastaan siihen, että tankissa on löpöä aika tarkkaa puolitankkia. En tiedä miten toi Äydissä menee mutta baijerilaisessa se alkaa siinä puolen tankin korvilla häiritteen jos siirtopumppu prakaa. En tiä.
Vai ajanko suoraan marmorille? Polttoaineen suodatin on vaihdettu 4000 km sitten.
Kiitosta vaan terve kaikille...tämmösellä ekalla postilla lähdettiin liikkeelle.
Comment