Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 5211 Fuel Rail/System Pressure Too Low

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi 5211 Fuel Rail/System Pressure Too Low

    Oma menopeli heitti muutaman kerran hehkunvalon vilkkumaan ja veti "safety"-moodin päälle, no resetoitui kyllä kun sammutti ja käynnisti uudelleen.

    VCDS:llä seuraava vika:


    Address 01: Engine (J623-CCWA) Labels: 059-907-401-CAP.clb
    Part No SW: 8K0 907 401 S HW: 8K1 907 401 A
    Component: 3.0TDI EDC17 H01 0002
    Revision: 15H01---
    Coding: 010C002C180F0118
    Shop #: WSC 06335 000 00000
    ASAM Dataset: EV_ECM30TDI8K0907401S A01002
    ROD: EV_ECM30TDI8K0907401S.rod
    VCID: 3B7EEBB7B2D47AC0347

    1 Fault Found:
    5211 - Fuel Rail/System Pressure
    P0087 00 [096] - Too Low
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 189230 km
    Date: 2013.01.02
    Time: 06:46:32




    Mikähän mahtaa olla kyseessä ja mitä vaatii korjautuakseen?
    Viimeksi muokannut Killeri; 1.6.2020, 19:56. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Railin paine ollut liian alhainen ja siitä tuo koodi. Onko löpösuodatin vaihdettu milloin?
    2.1 ei muistaakseni ollut edes kummoinen pakkanen joten jäätyminen ei tässä tapauksessa taida olla syyllinen. Jos tuo nyt ekan kerran syttyi niin en huolestuisi vielä, seurailee uusiutuuko miten usein.

    Comment


    • #3
      Vaihdoin sen tossa syksyllä, en jaksa uskoa jäätymiseen... Tää oli toinen kerta n. parin viikon sisään. Vuotoa mietin, mutta luulisi esiintyvän useammin. no seurataan...

      Comment


      • #4
        Kannattaa käydä mittauttaan suuttimien ohivuodot koska jos sitä on reilusti vuotoa niin antaa tuota vikakoodia monesti, jos tämä nyt oli common rail suuttimilla.

        Comment


        • #5
          Eikös näissä ollut tankki pumppu vaivaa?

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista. Seuraan nyt tilannetta kun ei ole vielä uudelleen tuota vikaa tehnyt...

            Comment


              #7
              Tankkipumppu, ruiskupumpun hihna vetelee viimeisiään tai anturi.
              Kaikkiin paras varautuminen on Autoliiton jäsenyys AL-turvalla tai sitten voimassa oleva Audin Liikkumisturva, koska seuraava todennäköinen liikkumistapa on ennemmin tai myöhemmin hinausauton lava.

              Comment


              • #8
                Moro

                itsellä Audi A4 3.0tdi -09 CCWA-koneella

                5215 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low
                P0087 00 [032] - Cannot Be Tested at this Time

                tullut muutaman kerran jo, sama homma hehkut vilkkuu. Onko ketjun aloittajalla ollut vielä ongelmia / onko vika korjattu?

                Comment


                • #9
                  Ei ole ilmaantunut uudelleen. On toiminut ihan moitteettomasti ja mittariin on tullut muutama kilsa lisää, tällä hetkellä n. 230000km. Mystinen juttu...

                  Comment


                  • #10
                    tuota samaa koodia pukkas tuo minunkin A4 B7 3.0 TDIQ kun tein täyskaasu kiihdytyksen?

                    Mitkä voisivat olla mahdolliset syyn aiheuttajat?

                    siis nämä koodit tuli:

                    P2011 - Intake Manifold Runner Control Circuit Bank 2
                    P0087 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

                    Tuo P2011 koodi tulee melko varmasti siitä kuluneesta imuläppä tangosta.. mutta tuo toinen pitäisi selvittää

                    Tuli äsken selattua huoltokirjaa ja kuitteja niin löytyi tälläistä tietoa:

                    Tankissa oleva polttoneste pumppu viallinen (Ei toimi aina)- (pörhön huollossa laitettu kommentti 209 460km kohdalla 14.6.2010) uusinta suositeltavaa.
                    Pumppu uusittu samantien pörhöllä tuolloin. Nyt mittarissa 280tkm eli n.70tkm sitten vaihdettu tuo ks. pumppu.

                    edit. : Soitto pörhölle tänäaamuna ja kysyin että onko tuo pumppu vaihdettu tuolloin kun on laitettu merkintä että,-Ei toimi aina-
                    Niin katsoi koneelta ja sanoi että ei ole pumppua vaihdettu mutta kehoitus sen vaihtamisesta on annettu heiltä kun polttoaineen paineen säätöraja alittunut tai jotain sinnepäin se tuumas minulle puhelimessa.

                    Eli Tankin sisällä olevan viallisen pumpun takia tuo ilmeisesti nyt antaa tuota vikakoodia P0087??



                    Jos nätisti ajelee ja tekee vain lyhyitä kiihdytyksiä niin ei ala hehkuvalo vilkkumaan: ainoastaan kun kiihdyttään kunnolla ja pidempään niin alkaa vilkkumaan ja antaaa tuon ks. vikakoodin

                    vielä lisää:

                    Nyt kun tuli tuo P0087 koodi niin siitä aloin päättelemään että voisko nämä kaikki syyt johtaa toisiinsa. Jos autosta on epäkunnossa tämä: Rail pressure sensor G247
                    Sen takia pitemmillä kiihdytyksillä antaa tuon vikakoodin P0087.
                    Miten tuollaisen BKN 3.0 TDI koneen kuuluisi lähteä käymään startatessa? Pitäiskö hörähtää lyhyehköllä startilla vai onko normaalia että joutuu hetken sahaamaan ennenkuin lähtee tulille?
                    Tuossa autossa nimittäin on OMASTA mielestäni pitkä startti, ei lähde avainta pyöräytämällä vaan joutuu hetken aikaa sahaamaan.
                    Voisko siis tämäkin yhtälö liittyä tuohon G247 anturiin? vikakoodi P0087 + käyntiin sahaaminen, kun tuo anturi on rikki tai ainakin menossa rikki
                    Viimeksi muokannut korbimotors; 21.10.2013, 10:46. Perustelu: lisätty mahdollinen vian aiheuttaja

                    Comment


                      #11
                      Onko naftaputsari vaihdettu?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viesti
                        Onko naftaputsari vaihdettu?
                        Tarkoitatko polttoaine suodatinta?
                        Sen piti olla vaihdettu huoltokirjan mukaan pörhöllä 25.03.2013 km 272338km. Nyt siis mittarissa 281tkm.
                        Soitin tänään että onko se vaihdettu niinku huoltokirjassa on laitettu rasti siihen kuuluvan huoltoohjelman kohdalle niin sanoi etä ei ole vaihdettu. Kovat väännöt oli asiasta, että minkä hel....tin takia te laitatte sitten rastia kyllä ruutuun jos te ette ole sitä edes tehneet. Päälikkö sielä mutisi jotain että se on voinut tulla epähuomiossa tms.. se rasti sinne..
                        No jokatapauksessa sitä ei oltu vaihdettu joten ei kannate luottaa aina muillakaan nuihin huoltokirja nmerkintöihin vaikka on kuinka PÖRHÖN leimat huoltovihkossa.
                        edellisen kerran tuo on vaihdettu 14.06.2010 209460km mittarilukema. Eli onhan tuosta jo aikaa yli 3.v ja n.70tkm .


                        Onko muuten tuon polttoaine suodattimen kanssa ollut puheita että suositteleeko porukat sitä alkuperäistä 80eur suodatinta vai käykö sinne ihan samalla tavalla esim. tämmöinen suodatin:

                        http://www.mister-auto.fi/fi/polttoa...WK!853~17.html


                        tai tämmöinen:

                        http://www.mister-auto.fi/fi/polttoa...0!906!431.html

                        merkki ainakin on erona eli kumpi nuista vai se ns. alkuperäinen??
                        Viimeksi muokannut korbimotors; 24.10.2013, 15:20.

                        Comment


                          #13
                          Voipi olla hyvin Bosch tai Mann sama kuin orggis filtteri. Laittaisin ehkä itse Boschin, jos pitäis valita.

                          Comment


                            #14
                            laitoin ton bosch:in,ja täytin sen fortella

                            Comment


                            • #15
                              Minä tilasin tuolta saksasta uudet hehkut sekä tuohon BKN:n koneeseen sekä AVF:n koneeseen ja BKN:n myös polttoaine suodattimen.
                              Tuo suodattimen vaihto tulee heti eteen kun sen saan niin onko sen vaihdossa mitään ihmellistä?

                              Letkut sun muut liittimet irti ja uusi suodatin paikalleen ja mitäs muuta? Tarviiko se uusi suodatin jotenkin täyttää ja jos pitää niin ihanko vaan dieselillä vai millä?
                              Entäs tuo ilmaus, vaatikoo isoja ilmaus systeemejä tuo 3.0 TDI BKN:n kone?
                              Samalla taidan vaihtaa myös tuohon 1.9TDI:n AVF:n polttoaine suodattimen. Siinä ilmeisesti päätee samat jutut kuin tuossa toisessakin. Jos jollain tähän vaihtoon jotain kerrottavaa niin tänne voi kirjoitella.

                              Comment


                              • #16
                                Eli a4 b8 3.0tdi ccwa hehkunvalo syttyi tyhjäkäynnillä, vikakoodia antaa P0087 eli alhainen rail paine. Tähän hätään ei ole tarkempaa koodia, mutta auto toimii muuten hyvin ja vetää koko kierrosalueen.

                                Olen logittanut rail paineita ja huomannut, että toteutunut ja pyynti ei ole täysin samat. Etenkin kuumalla koneella ero on isompi. Paljon paine-eroa saa olla tyhjäkäynnillä?
                                Tähän mennessä tutkittu: polttoainesuodatin vaihettu, korkeapainepumpun hihna ehjä, määränsäädin irroitettu ja katsottu ettei pumpussa ole metallihilua. Suuttimien zqc arvot mielästäni hyvät.

                                Hehkun valo syttyy etenkin kun moottori on lämmin, kylmällä koneella ei ole kertaakaan sytyttänyt. Onko ideoita mitä seuraavaksi pitäisi lähteä tutkimaan.
                                Viimeksi muokannut Antsaa7; 1.6.2020, 19:57.

                                Comment

                                Working...
                                X