Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nappihehkutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo itsekkin asiaa ihmetellyt tässä että kun itse saa etsiä tietoa ja viedä sitä pajalle. Ja kun nainen asialla niin eihän se millään mitään voi tietää. Olen tullut itsekkin siihen tulokseen ettei viitsitä tai sitten ei todellakaan ole AMMATTITAITOA.
    Kiitos noista yritystiedoista :)

    Comment


      #32
      Yks vielä unohtunut listalta ilmeisesti. Onhan sulakkeet katsottu? ;)

      Comment


      • #33
        Puhetta on ollut mut jäi vielä epäselväksi et onko ne käyty läpi vaiko ei. Täytyy kysyä.

        Comment


        • #34
          Kysy nyt vielä, että katsoivatko/säätivätkö pumpun ajoituksen heittokellon kanssa vai pelkkien merkkien perusteella? Jälkimmäiseen tapaan ei kannata luottaa..

          Comment


          • #35
            Ymmärsin niin et pelkkien merkkien mukaan ja kun kysyin siitä nokan jaosta et se pitäis tarkistaa niin jotain oli kattonut mut sit tuumas ettei usko et se vois olla pielessä ????!!!!
            Viimeksi muokannut Pirre; 12.2.2013, 15:01.

            Comment


              #36
              No ei se tartte olla hirveesti pielessä ja startata saa maailman tappiin sen käynnistymättä.
              Ilmesesti on sattunut hieman huonolla osaamisella oleva paja.
              Jaon tarkastus, nokan asennon tarkastu ja pumppu kellolla kohalle. Jos eivät osaa tehdä niin hinauta muualle se.

              Comment


              • #37
                Sähköpuolen vikaa jos etsii, niin rele 202 ratin alta, on yksi mahdollinen vikakohde. Mutta tuokaan luultavasti ei voi olla syy, jos kerran naftaa tulee. Tuo ohjaa ainakin sammutinsolenoidia pumpussa.

                Comment


                • #38
                  Jyväskylässä ainakin TH Huolto on ollut ihan asiallinen paikka Audien huoltoon myös. Tarvittaessa ovat hommaneet tarvittavat työkalut lainaan ilmeisesti Jyväskylän Autotarvikkeesta (Jyväskylän Audiliike), jos ei ole ollut omana. Tosin huoltojono on vähän pidempi TH Huoltoon.

                  Comment


                  • #39
                    Se nokan ajoitus alkaa pikkuhiljaa tuntua aikalailla ainoalta vaihtoehdolta tuohon käymättömyyteen.

                    Ja se jako joko on tai ei ole kohdallaan, usko tai toivo eivät auta tässä. Näissä se nimenomaan voi mennä sekaisin, riippuen vahvasti siitä, kuka on edellisen hihnahuollon tehnyt.

                    Suosittelen vahvasti hinaamista johonkin muualle. Tämä voi olla jollekin ylivoimainen ongelma, piti näitä itekki miettiä oikeesti kun ekaa kertaa teki..

                    Siis vielä kerran:

                    -Venttiilikoppa pois
                    -Nokka-akselin takapäästä hihnapyörä irti
                    -Vauhtipyörältä kytkinkopan reiästä etsiä 1.sylinterin yläkuolokohdan merkki.
                    -Nokka-akselin takapäässä oleva hahlo pitäisi olla tällöin kannen yläreunan suuntainen, ja kaikkien venttiilin paininkuppien tulee seurata nokka-akselin nokkia. Jos jossain on iso rako niin sitten pääsee kantta irrottamaan..
                    -Jos ei ole, kannattaa purkaa keula huoltoasentoon ja tarkistaa kampiakselin hihnapyörän tila. Tässä menee aikaa vajaa tunti vaikka tekis ensimmästä kertaa.
                    -Jos nokka on kohdallaan niin sitten pumppu merkkiin ja hihna ja hihnapyörä yms. irrotetut paikalleen.
                    -Starttaamaan
                    -Jos ei vieläkään yritä niin sit pumpun neljä kiinnitysruuvia vähän löysälle, firman isoimmilla papukaijapihdeillä pumpusta kiinni ja koittaa käännellä pumppua vähän kerrallaan ensin suuntaan x ja sitten suuntaan y samalla kun kaveri starttaa, jossain kohdassa pitäis rävähtää käyntiin.

                    -ei kuullosta sellaiselta pajalta että mittakellokamoja omistaisivat, sillä tuo helpoin olis mutta noinkin löytyy karkea ajoitus..

                    Comment


                    • #40
                      Tartteehan siinä tosiaan olla heittokellon kanssa se adapteripalikka, mutta luulis pajalta semmosen löytyvän kun samanlaista Boschin pumppua on käytetty vaikka kuinka monessa vehkeessä.

                      Comment


                      • #41
                        Minusta alkaa tuntumaan et jos olis mies asiakkaana ihan oikeesti niin ehkä uskottavuus olisi toista luokkaa. Olen nimittäin tulostanut täältä tän keskusteluketjun ja käynyt juttelemassa korjaajan kanssa mutta ymmärrän et voi ottaa luonnon päälle jos ei saa autoa kuntoa osaamattomuutta tai työkalujen puutteen vuoksi. Tein päätöksen et auto haetaan pajalta pois. seisokoon sit tappiin saakka vaikka pihassa. Täältä sain kyllä Katuauton yhteystiedot Jyväskylästä ja sieltä on oltu yhteyksissä jo. Jospa se paistais päivä vielä Audinkin ikkunasta :D

                        Comment


                          #42
                          Meillä oli ongelmia saada mun omaa AEL:ää tulille vaikka kaikki merkit oli kohdillaan ja vielä kellolla katottiin pumppu kohdalleen.
                          Ja tuota kattoi kuitenkin semmoset, joilla on dieseleistä pitkä kokemus.

                          Jos muistan oikein niin syynä oli kellon tanko, joka oli hieman liian paksu ja siten takelteli ja anto vääriä lukemia, eli pumppun ajotus oli kuitenkin pielessä.

                          Comment


                          • #43
                            ^ Tuo tuli todettua kantapään kautta. Vaikka oli käytössä oma Audin erikoistyökalu, niin silti adapterikellohässäkän sai turattua väärin jolloin antoi vääriä lukemia. Nyt niin montaa kertaa tuon harjoitelleena voin sanoa osaavani tehdä tuon, ennen kuin seuraava kerta taas koittaa. :)

                            Comment


                            • #44
                              Tuolla papukaijapihti konstilla ite laittanu molemmat C4t mitä mulla oli ja sitä ennen Jettadiisselin hihnajumpan jälkeen käyntiin. C4:t säädin korvakuulolta/käynnistymisen perusteella ja sen jälkeen katottiin testerillä, ei tarvinnut säätää. Ei mielestäni ole huono konsti. Tartte aina niin hifiä tai haitekkiä =)

                              Comment


                              • #45
                                On ollut mielenkiintoista seurata tätä viestiketjua ja paljon on hyvää tietoa tullut. Olen todella ison kiitoksen velkaa kaikille vastaajille. Mutta välillä vaikea kompensoida vastauksia kun saa yhden niin toisaalta saa taas toista tietoa. Sain täältä vinkin Jyväskylässä toimivasta Katuautosta joka perehtynyt ko autoihin niin siellä kaveri sanoi ettei tuota pummppua tosiaan säädetä kellolla vaan merkkien ja tietokoneen avulla ja voi todella olla vaikea ajoittaa korjaajalle joka ei paljon ole asian kanssa ollut tekemisissä koska auto on TODELLA tarkka noista ajoituksista. Mutta nyt näyttäisi näkyvän valoa tunnelin päässä koska sieltä kerrottiin että auton saa varmasti kuntoon joten ei muuta kun auto pois tuolta pajalta ja vietävä se asiantuntijalle :DDD

                                Comment


                                  #46
                                  kaveri sanoi ettei tuota pummppua tosiaan säädetä kellolla vaan merkkien ja tietokoneen avulla
                                  Tuota noin.. Ihan kokemuksesta voin kertoa, että jos pistää esim VagComin avulla ajotuksen kohdilleen, niin ei oma kone ainakaa toimi. Pitää olla pikkasen kartan ulkopuolella. Ja kellolla sen kyllä saa ihan varmasti myös kohdilleen.
                                  Tässä taitaa olla kahta koulukuntaa tosin.

                                  Comment


                                    #47
                                    Onhan se totta, että virallisesti ajoitus katsotaan vcds:sällä eli tietokoneella. Voit kuitenkin Kimmolle kertoa sellaisia terveisiä, että minun ja monen muun harrastajatoverin kokemuksien perusteella tietokoneella ns. oikeisiin raja-arvoihin säädetty ajoitus aiheuttaa vaikeuksia käynnistyksessä. Liekö johtuu vanhojen pumppujen kulumasta vai mistä, mutta kellon kanssa kun pumpun säätää vähän aikaiselle, (Omani säädin muistaakseni 0,5mm ennakolle) onnistuu käynnistys huomattavan paljon paremmin. Uskon kuitenkin, että Katuautossa ko. tapaus kuntoon saadaan.

                                    Comment


                                      #48
                                      Mekaaninen ennakko on se kaiken a ja o, oli se sitten vcd:ssän mukaan missä tahansa kartalla. Esim. omani jos laitan ohjelman mukaan sopivasti kartalle niin auto ei lähde kuin hinaamalla käymään. Sitten kun ennakon on säätönyt kellolla kohdalleen niin auto pelaa kuin unelma vaikka ennakot on ohjelman mukaan reilusti ulkona kartalta. Mutta kukin tekee tavallaan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Volvolla käytetään 0,5 ennakkoa vastaavassa koneessa. En tiedä onko volvon pumppu paljonki erillainen sisuskaluiltaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Meneehän nuo hyvistä myyntipuheista kun tarjotaan tietokonetta ongelman korjaamiseksi, mutta todellisuus on kumminkin toinen. Toivottavasti auto tulee joka tapauksessa nyt kuntoon.

                                          Comment


                                            #51
                                            Ennakko määräytyy myös käytettävien suutinten mukaan, mitä isommat suuttimet sitä enemmän ennakkoa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Säädettiinpä AaTeeKoolla tai aurinkokellolla, niin kyllä Kimmo sen kuntoon saa.
                                              Noin yleisesti aika monilla wanhan liiton pajoilla on yhä käsitys, että se kutosen kiinto riittää ja muuta ei tarvita! Tähän suuntaan tuossa aiemmin viittasinkin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Voi apua--punapään pää menee nyt ihan sekaisin kaikista kommenteista viimeisen viestini jälkeen kun ei itsellä ole ymmärrystä nyt tän asian suhteen..hienoo et asia herättää keskustelua..ainut mitä tällä hetkellä toivon on että saisin tuon audini vihdoin kuntoon ja liikenteeseen ja myöskin etten menisi vararikkoon korjauskustannusten kanssa ....jotain kyllä ymmärrän autojen päälle mutta tää audi merkkinä on uusi tuttavuus :))

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                  Onhan se totta, että virallisesti ajoitus katsotaan vcds:sällä eli tietokoneella. Voit kuitenkin Kimmolle kertoa sellaisia terveisiä, että minun ja monen muun harrastajatoverin kokemuksien perusteella tietokoneella ns. oikeisiin raja-arvoihin säädetty ajoitus aiheuttaa vaikeuksia käynnistyksessä. Liekö johtuu vanhojen pumppujen kulumasta vai mistä, mutta kellon kanssa kun pumpun säätää vähän aikaiselle, (Omani säädin muistaakseni 0,5mm ennakolle) onnistuu käynnistys huomattavan paljon paremmin. Uskon kuitenkin, että Katuautossa ko. tapaus kuntoon saadaan.
                                                  Jakopää rempan yhteydessä pumppu oli säädetty aikaselle,tuota lukemaa en tiedä...autoon vaihdettiin nyt pumppu mutta en hoksannut katsoa saati kysyy korjaajalta onko säädetty tuo ennakko ?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ratkesko ongelma?
                                                    Mulla päätti AEL lopettaa käynnistymiset myös, joten kohta pitäisi lähteä testailemaan erinäisiä juttuja.
                                                    Sähköpuolen ongelmalta vaikuttaisi. Muutamia päiviä seissyt ja välissä oli hyvin kosteaakin keliä. Voi olla päässyt vettä vääriin paikkoihin, vaikka suoraan ajosta se tohon on pysäköity.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tervehdys tänne. Nyt on Audi taas tulilla 7 viikon pajalla seisonnan jälkeen ja melkoisen kädenväännön. Ei uskonut korjaaja meikäläisen puheita tuosta pumpun ajoituksesta mutta laskuun oli osattu kyllä laittaa nokan ja pumpun ajoituksen säätö. Vielä eilen piti käydä jälkisäädättämässä pumppu kun ei ollut kohillaan vieläkään. Nyt tuntuisi et pelittää mut mennään päivä kerrallaan ja katotaan. Paljon tuli opittua omasta autosta ja suuret KIITOKSET tänne kaikista vastauksista :D

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Hyvä homma. Itellä lopetti pumppu polttoaineen imemisen tankista. Vielä en löytänyt syypäätä. Letkut kyllä on auki ja suodatinkin vaihdettu.
                                                        Edit: olipa taas kumma vika. Taas rokkaa pelit, kun vain ensi imi paluuletkusta systeemit täyteen. Ei riittänyt, että suodattimen imi täyteen. AIna näppärä toi Bilteman öljynvaihtoimuri tuohonkin.
                                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.3.2013, 12:30.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X