Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 Tdi (150hp)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 Tdi (150hp)

    Tervehdys,

    Heitän tämän viestin tänne myös. Pari kuukautta takana moisella A6:lla ja nyt jo olisi kysymyksiä esitettävänä ja kokemuksiakin halutaan kuulla muiltakin vastaavan moottorin omistajilta. Autoni on 6-v manuaali. Kierroksilla mylly toimii mahtavasti ja kiertää rajoittimeen (4500rpm) todella iloisesti, mutta 6-vaihteella alle 100km/h (alle 1800rpm) meno tuntuu (edelleenkin) jotenkin nuhaiselta, eikä 6-vaihteen käyttö tunnu oikein luontevalta. Onkohan tuo ominaisuus ja vaatisi sen chippauksen? EGR-venttiili on ainakin jo tukittu. Vai kannattaako unohtaa koko chippi-hömpötys. Olen lukenut, että vastaavista olisi dynossa mittailtu reippaasti kovempia teho-lukemia, kuin tehdas ilmoittaa?

    1. Millaisella tehonlisä-tuloksella ko. myllyä on chipattu, jos ylipäätään kukaan on vastaavaa käyttänyt chipattavana. Ja onko toimenpide kannattanut. Suomeksi tarkoitan sitä, että tuoko chippaaminen tuntuvasti lisäpotkua alimmille 1400-2000rpm:n alueelle, jossa meno on hivenen ponnettoman tuntuista vakiokoneella. Vai onko kyse ison ahtimen ominaisuudesta.

    2. Mitä vaihtoehtoja Suomessa on virisoftan tarjoajissa järkevissä hinnoissa. Tiedän Turbotecin ja sen Valkeakoskelaisen paikan, jossa saa ilmeisesti myös dynotuksen samaan n.700?:n hintaan. Kumpaa suositellaan, vai onko muitakin edullisempia asiansa osaavia?

    3. Autocomin testeri näyttää max.ahtopaineeksi 1,1-1,2 täydellä kuormalla ja ilmamäärmittarin max-arvo on 850-1000, joka nousi hivenen, kun EGR:n laittoi tukkoon. Ovatko arvot oikeansuuntaiset ko.moottorissa?

    4. Onko nokka-akseli -mörkö vain huhu ja legenda, joka on alkanut elämään omaa elämäänsä? Mistä tunnistaa, jos nokat ovat aidosti vaihdon tarpeessa?
    Onko talvella odotettavissa murheita ja riittääkö defan letkulämmitin lämmittämään moottorin pakkasilla? Kaikkea muutakin saa kertoa, myös positiivisia asioita jos niitä on?

    #2
    Yksi laadukas vaihtoehto lastutoimittajaksi: www.lmsracing.fi

    Nokka-akselien kuluminen ilmeisesti liittyy lähinnä takseihin joita käytetty runsaasti tyhjäkäynillä.

    Comment


    • #3
      LMS

      LMS olisi varmaan yksi varmimmista vaihtoehdoista, mutta heidän hintansa 1300? tuntuu jo kovalta, vaikka tehonlisäys olisikin tuntuva. 30 lisäkaakkia ei ehkä ole tuon hinnan väärti. Tarjoaako LMS tuplahinnallaan vastinetta esim.Turbotecin tuotteeseen verrattuna? Olen käsittänyt, että ainakin Turbotec säätää ja trimmaa softan dynon avulla optimiksi ja takuu on samantyyppinen. Nämähän ovat siis minulle oletuksia ja huhuja minulle kunnes joku ne oikeaksi todentaa. Mutta ehkä tässä johonkin ratkaisuun vielä päädytään.

      Comment


        #4
        Upsoluten lastun saa 399e asennettuna, ja lisäksi on vielä 10 työpäivän täysi rahat takaisin -takuu. Suomen edustaja on WD-Racing Tampereella.

        Comment


        • #5
          Upsolute

          Sisältyykö heillä (WD-Racing) dynoajo tuohon hintaan? Jos ei, päästäänkin kätevästi seuraavaan kysymykseen; Missä pääkaupunkiseudulla tehdään dynoajoja ja mitä sellainen maksaa. Olisi mukava kuitenkin saada jotain paprerille todistettua faktaa tapahtuneesta muutoksesta. Eipä kai noista Upsoluten virityksistäkään kukaan ole pahaa sanonut? Mistä nämä Upsoluten lastut ovat alunperin peräisin?

          Comment


            #6
            Lohkolämmitin ko. koneeseen ei tule (siis AKN) nesteeseen ollenkaan, vaan on murikka joka ruuvataan lohkoon ja lämmittää vain öljyn.
            Miksi näin: kyselin ja sain vastauksen. Jos neste lämmitetään ja on silti kylmää, menee käynnistys sekaisin ja käynnistyvyys saattaa olla heikompaa, kuin ilman lohkolämmitintä.
            Defa oli ainoa merkki, mitä moottorityyppiin löytyi. Hintoja pääkaupunkiseudulla oli sisäpistokkeen kera 274-199 euroa, joten tässäkin tapauksessa tiedustelut kannattivat 75 euron verran! Hessumobiilista löysin halvimman paketin.

            Comment

            Working...
            X