Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 TDI vääntöalue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 V6 TDI vääntöalue

    Millä kierrosalueella mahtaa olla moottorin paras vääntöalue?
    Samoin kiinnostaa pienimmät turvalliset kierrokset öljynpaineen kannalta... Vääntöä piisaa melko tukevasti jo alakierroksilla ja automaatti sylkee mieluusti vitosen päälle jo kaupunkinopeudessa.

  • #2
    Onkos näitä laatikoita ohjelmoitu jotenkin erilailla, kun omassa 2.5 Tdi Tiptronicissa vaihtaa vitoselle 70km/h nopeudessa

    Comment


      #3
      Mun autossa on yli 350NM alueella 1800-3800rpm, vääntöpiikin ollessa 2350rpm kohdalla. Vääntökäppyrä putoaa alle 300Nm 4500rpm kohdalla. Käytännön ajossa vetoja alkaa löytyä 1200rpm kohdalta ja 1400rpm tapahtuu jo oikeasti, kun kaasua painaa. Aika vaivaton ajettavahan tuo on kaupungissa.

      Comment


        #4
        Lueskelin taannoin opinnäytetyön jossa oli tehty lisävoitelujärjestelmä 2.5tdi koneelle. Opparissa oli tutkittu myös auton omien öljynpaineiden nousua kierrosten mukaan. Tutkitut paineet olivat n. 2.2bar tyhjäkäynnillä, 3.2bar@1200rpm ja 4bar@2000rpm. Riittävänä paineena pidettiin tuota 3.2bar rajaa eli 1200rpm:ää.
        Tuossa linkki ko. oppariin.

        Oman manuaali, AKN Passatti on varustettu PSI-tehoboksilla joka lupaa lisää vääntöä n. 40nm. Kiihdytyksissä vääntö alkaa n. 1800rpm ja paras alue tuntuu olevan n. 2000rpm tienoilla. Alle noidenkin lukemien jaksaa kyllä mennä.

        Comment


        • #5
          Opparin taso ei päätä huimaa. Kuka tuon on päästänyt läpi? Voihan tietenkin olla, että ammattikorkeassa tehdään yleensä tällaisia tarinoivia tee-se-itse puuhaoppaita.

          Comment


          • #6
            Kielioppi ainakin pisti heti silmään.

            Comment


            • #7
              60km/h vauhdissa antaa laittaa vitosta silmään, ei siis kuitenkaan itse vielä tomaatti vaihda. n 1300 on kierroksia tällöin. Rattinapeilla noita on kätevä näppäillä ylöspäin. Mutta ei tuo loota hirveästi anna vedättää, pudottaa pienempää aika äkkiä, harmi sinänsä, ei pääse väännöt oikeuksiinsa. Jos nakkaa vaihdekepin tippiasentoon, niin sitten voi vedättääkin. Vaan ei jaksa keppiä turhaan heilutella.

              Mullon tommonen +55nm/+25hv lastutettu, vielähän tuo on kestäny, alkaa 300tkm olla mittarissa

              Comment


              • #8
                On tullut luettua eri tietolähteistä kahta eri lukemaa tuon 2.5 V6 TDI koneen väännöstä vakiona.Saksalainen autoliike ilmoittaa tuolle koneelle 350Nm kun taas suomessa joka lähteestä saa sen 310Nm.
                Olisi hyvä tietää varmuudella mikä tuon koneen väännön määrä on sillä olen suunnitellut pientä lisätehon ohjelmointia ja siinä mielessä olisi tärkeää tuon tiedon saanti kun väitetään ettei multitronic kestä yli 400Nm ylimenevää vääntöä hajoamatta...

                Comment


                  #9
                  Et kerro mitään autosta/koneesta. 2.5TDI V6 kun on tehty eri tehoversiona ja sen seurauksena eri väännöllä.

                  Comment


                  • #10
                    Audi A4 B6 2.5 TDI (163hv) Avant -03
                    Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2021, 14:59. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                      #11
                      163 hv version (BDG, BFC) vääntö on 310 Nm. 180 hv versiossa (AKE, BAU, BDH) 370 Nm. Multitronic soveltuu V6-dieselin virittämiseen huonosti.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä noista 163hp versioista sen n. 190hp ja 400Nm ovat ohjelmalla saaneet. Osaavalla pajalla/ohjelmoijalla (ei ainakaan Celtic Tuning softia tarjoavat pajat) ajetaan uusi ohjelma dynolla yksilöllisesti kyseisen auton ominaisuudet ja rajoitteet huomioiden ja väännöt pystytään rajaamaan ohjelmassa. Jos olisit lähempänä keskisuomea niin Tdi-Tuning Jyväskylän seudulla olisi hyvin suositeltava paja.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2021, 15:01. Perustelu: Asia kunnossa, kiitos vinkistä!

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä tässä tilanteessa taitaa olla paras - multitronicin kanssa ajellessa ja "eläessä" olla kutittelematta tota variaattorilootaa juuri ollenkaan,eli en ota sitä riskiä ton laatikon kanssa varsinkin kun se toimii edelleen ihan kohtalaisen hyvin- vaikka sen näköjään saisi/voisi Dynossa säädellä melkein mille tahansa Nm:lle. Multitronicin yleisimpiä oireita alkaa jo olla mutta jo 10 min. kaupunkiajelun jälkeen ei esim.enää täristä/jyristä,nyi. Mittarissa 313700km.kiitokset tosta Jyväskylän TDI-Tuningin esille otosta kuitenkin.

                          Comment


                            #14
                            KVESI keskustelua asiasta tässä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ic-ja-lastutus

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                              Et kerro mitään autosta/koneesta. 2.5TDI V6 kun on tehty eri tehoversiona ja sen seurauksena eri väännöllä.
                              Miten montaa eri tehoversiota on 2.5 TDI V6 moottorista ??

                              Comment


                                #16
                                Kolmehan niitä taitaa olla. 150, 163 ja 180hp.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 11.1.2023, 07:25. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                  #17
                                  oikeastaan neljä, ku siellä on vielä välissä 155heppanenki versio.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X