Pari kuukautta sitten tuli hankittua Saksasta BPW mallinen 2.0 TDI moottorillinen audi ja tässä pieni tarina:
Auto toimi ajossa ihan normaalisti, mutta välillä auto täristi enemmän tai vähemmän. Tärinä oli kuitenkin semmoista, joka ei ole normaalia (tästä luin paljon eri käyttäjien kommentteja täältä samalta foorumilla).
Muutaman päivään jälkeen ilmeni suurempi ikävä vika. Jos auto oli käyttämättä yli 8 tuntia niin auto lähti kyllä heti käyntii kuten aina, mutta sammui 1-2 sekunnin päästä. Sitten kun autoa käynnisti noin 20-30 sekunti niin se hörähti käyntiin, mutta pikkuisen täristen. Muutama sekunti ja käynti oli sitten kunnossa. Tähän väliin lisätään, että autossa on Multitronic automaatti.
Alettiin kaverin kanssa miettimään mikä olisi vialla. Diagnoosi oli helppo? Ilmavuoto jossain...
Sitten vaihdettiin suodatin ja huomattiin, että ei auta!
Seuraavaksi paikallistettiin, että tandempummppu fuskaa ilmaa. Uusi tilalle ja auto toimi paremmin pari päivää, kunnes se muuttui lähes samanlaiseksi kuin ennen. Vaihossa saatiin kuitenkin auton toimintaa pikkuisen paremmaksi. Kulutus putosi noin 0,5 l satasella ja ylinen käynti tuli pikkuisen paremmaksi.
Sitten oli vuorossa suuttiminen o-renkaat. Auto otettu käytään syksyllä -06 ja sillä ajettu nyt 120t km. Renkaat olivat kuivuneet (varsinkin alimmaiset) ja muutenkin kovettuneet.
HOKKUS POKKUS! Auto toiminut nyt viikon täysin ilman ongelmia. Käy todella nätisti ja lähti aamulla parin päivän seisonnan jälkeen kymmenen asteen pakkasessa kuin palmun alta (oli kyllä eber päällä vajaan tunnin :) )
Olen saanut paljon ideoita ja oppeja täältä foorumilta ja ajattelin nyt jakaa omat kokemukseni jos niistä joskus olisi apua...
Auto toimi ajossa ihan normaalisti, mutta välillä auto täristi enemmän tai vähemmän. Tärinä oli kuitenkin semmoista, joka ei ole normaalia (tästä luin paljon eri käyttäjien kommentteja täältä samalta foorumilla).
Muutaman päivään jälkeen ilmeni suurempi ikävä vika. Jos auto oli käyttämättä yli 8 tuntia niin auto lähti kyllä heti käyntii kuten aina, mutta sammui 1-2 sekunnin päästä. Sitten kun autoa käynnisti noin 20-30 sekunti niin se hörähti käyntiin, mutta pikkuisen täristen. Muutama sekunti ja käynti oli sitten kunnossa. Tähän väliin lisätään, että autossa on Multitronic automaatti.
Alettiin kaverin kanssa miettimään mikä olisi vialla. Diagnoosi oli helppo? Ilmavuoto jossain...
Sitten vaihdettiin suodatin ja huomattiin, että ei auta!
Seuraavaksi paikallistettiin, että tandempummppu fuskaa ilmaa. Uusi tilalle ja auto toimi paremmin pari päivää, kunnes se muuttui lähes samanlaiseksi kuin ennen. Vaihossa saatiin kuitenkin auton toimintaa pikkuisen paremmaksi. Kulutus putosi noin 0,5 l satasella ja ylinen käynti tuli pikkuisen paremmaksi.
Sitten oli vuorossa suuttiminen o-renkaat. Auto otettu käytään syksyllä -06 ja sillä ajettu nyt 120t km. Renkaat olivat kuivuneet (varsinkin alimmaiset) ja muutenkin kovettuneet.
HOKKUS POKKUS! Auto toiminut nyt viikon täysin ilman ongelmia. Käy todella nätisti ja lähti aamulla parin päivän seisonnan jälkeen kymmenen asteen pakkasessa kuin palmun alta (oli kyllä eber päällä vajaan tunnin :) )
Olen saanut paljon ideoita ja oppeja täältä foorumilta ja ajattelin nyt jakaa omat kokemukseni jos niistä joskus olisi apua...
Comment