Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

059 906 461K Maffi/Mittariosa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 059 906 461K Maffi/Mittariosa

    3.0TDI:n maffi vaikuttaa väsähtäneeltä.
    Tuo mittari itsessää näyttää olevan hitachin valmiste (HTC AFH70-46)
    Vagin numero on tuo 059 906 461K
    Löytyykö tohon pelkkää mittari osaa erikseen?!? Korvaavaa Boschia tai Pierburgia?!?

  • #2
    Mitenkäs se väsymys ilmenee, onko logitettu vai "persdynotettu"?
    Miksi se täytyisi olla jotain muuta kuin originaali? Itse juurikin uusin MAFfin, merkkarilla maksoi 240€, jos sen jostain saisi jotain kymppiä halvemmalla ei se juurikaan tämän budjettiluokan kulungeissa merkkaa paljoakaan ja omanikin ihan huvin vuoksi vaihdoin että voin ajella tyytyväisempänä, kun ei juurikaan logissa näyttänyt eroa olevan.
    Joku voisi saada entisen "edullisesti" tarpeeseensa...

    Lisäyksenä että kun kuitenkin on melko herkästä asiasta kyse, eli vaikutus eri luokkaa kuin joku venttiili kiinni tai auki...
    Viimeksi muokannut Pende; 27.11.2012, 16:48.

    Comment


    • #3
      Väsymys ilmenee esim. sillälailla että VCDS 11.11.4:llä kun logittelin niin arvot piikittelivät tonne 800-830 tuntumaan. Käsittääkseni toteutumat pitäs kuitenkin olla tuolla 1100-1300 pinnassa. Näin ainakin uusilla maffeilla, mitä on noihin edellisiin peleihin tullut vaihdettua (1.9TDI, 2.0TDI, 2.5TDI)
      Eli on sekä logiteltu että persdynoteltu.
      Ilmeisesti ensimmäisessä viestissä hieman epäselvästi ilmaisin itseäni, ensisijaisesti siis nimenomaan hakusessa alkuperäinen hitachin anturi, mutta ajettelin josko joku olis löytänyt jostain pelkkää anturiosaa.
      Joskus 2.5TDI V6:n löytyi pelkkää anturiosaa sekä pierburgilta että boschilta, hintaa taisi olla noin 80-100 silloista euroa. Eli vaikka toi 240eur ei varmasti taloutta heilauta suuntaan tai toiseen niin kyllähän sitä mielellään sen ~140eur erotuksen käyttää vaikka dieseliin tai Hartwallin jokapoikaan.
      Tuota ko. mittaria ei ilmeisesti saa vaihto-osana edes sieltä mystiseltä marmorilta.

      Ymmärsin että olit omastasi logitellut maffia, muistatko yhtään millaista pyyntiä/toteutunutta arvoa maffilta tuli?

      Comment


      • #4
        Muistanhan minä kun ne on tässä koneella, jos nyt korkeimpaan pidättäydytään niin pyyntö 1198,5 ja toteutunut 1257,3 ja samoissa pyörii niin uudella kuin entiselläkin....

        Comment


          #5
          Tollasia googlettamalla löytyi:
          orig.: 059906461K
          Hitachi AFH70-46
          Pierburg 7.22184.38.0
          Hella 8ET009142-791
          Denso DMA-0210
          Meat 86220
          Hoffer 7516220.

          Comment


          • #6
            Sen verran vielä että tuo Hitachin MAF on se originaali eli 059906461K.
            Tuo googletus on Pierburgin sivustolta saatua informaatiota jossa se kauppaa ensisijaisesti omaansa mutta toki mainitsee että originaali on Hitachin AFH70-46.
            Sanoisin jopa että se Pierburgin MAF on tuo sama Hitachin, ainoastaan se viivakooditarra jossa Pierburgin koodi näytti olevan lisäystä, eli minulla on täällä vertailukappale josta näkee missä mennään...

            Comment


            • #7
              Kappas, kiitoksia puuhapetelle.

              Tälläiset löytyi lisäksi

              S.I.D.A.T 38.860
              VEMO V10-72-1216

              Comment


              • #8
                Onko nuo maf arvot muodossa kg/h?

                Comment


                • #9
                  Laitanpa koko rivin logista:
                  RPM 2982 Maf mg/str 1198,5 Maf mg/str 1251,5 Duty Cycle% 94,6 mbar/Boost 1366,8 Nm Torque 530,4
                  Jos jotain kiinnostaa, ahdosta on vähennetty atmosfääri pois...

                  Comment


                  • #10
                    Eli tuo on milligrammaa/tahti. Ja laskemalla jotain 186.6g/s.

                    Comment


                    • #11
                      En ole alkanut laskemaan tuon pidemmälle noita arvoja koska pyydetyt täyttyy ja kaikki muutkin arvot lienee kohdillaan kun auto toimii kuin ajatus.
                      Tuo testi on vedetty n. 20 asteen ehkä ylikin suoraprofiilisessa mäessä 3 vaihteella joten kuorma tuosta eteenpäin ei enää vastannut ns. "voimaa" kun nopeus alkoi pian mennä yli "sallitun"...
                      Olen siinä käsityksessä ettei meikäläisen valtuuksilla saa tänne liitettyä graafia asiasta, siinä saisi todellisen kuva logista...

                      Comment


                      • #12
                        Mittasin omastani kännykällä torque ohjelmalla, ja se vaan antoi nuo maf arvot g/s ja siis jotain max n.200g/s tais olla piikkinä, myös 3. vaihde 30-100kmh.

                        Comment


                        • #13
                          Tarviikos näihin tehdä sopeutusta tms. kun mittarin vaihtaa? Uudempiin ilmeisesti tarvii mutta miten on näiden kanssa. ASB-moottori kyseessä.

                          Comment


                            #14
                            Ei tarvitse tehdä mitään.

                            Comment


                            • #15
                              Asia kunnossa. Näin veikkailinkin mutta nyt sain asiaan varmistuksen.
                              Kiitos Jerelle.

                              Comment

                              Working...
                              X