Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT rytkyttää ja sahauttaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAT rytkyttää ja sahauttaa...

    Elikkäs viime talvena tein kansirempan ja sen jälkeen on toiminut kuin ajatus, kovillakin pakkasilla lähti kerrasta käyntii.. Siitä kesän aikana käyntiin lähtö huononi ja alko tyhjäkäynnillä rytkyttää ja lopulta alko vikavalokin palamaan. Nyt vasta sain aikaseksi auto-comilla katsoa ajotuksen, no pielessähän se oli oletus jotain 2.4EYKK ja se oli 18EYKk noh.. säätelin sen sinne 2.4 kieppeille ja että taulukon sisällä on..

    Noh nyt sitten saapi vieläki sahata käyntii ja rytkyttää edelleen. Mutta vikavalo sammu. Ennen kuin käynnisti niin se yritti ja yritti ja sitten lähti nyt se sahaa tasasesti ja sitten lähtee kerrasta..

    Myöskään ahdot ei nouse yli 0.4 hokasin ku mittarin laitoin mielenkiinnosta kiinni..

    Auto ei anna tällä hetkellä mitää vikakoodeja

    Olisko anturisuutin, ennakonsäädin ?

    Olisko antaa vinkkejä voiko nuitten toimintaa testata millään

    Ja autolla menty 550 tuhatta

    #2
    Ennakkoita vaan aikaisemmalle. Oman kokemuksen mukaan mitä enempi ajettu niin sitä enempi saa heittää ennakon kartalta ulos siis VCSD:n mukaan. Jos ennakot haluat kohdalleen niin se täytyy nestepäästä mitata männän liikettä ja säätää sen mukaan ennakot mekaanisesti kohdalleen. Onnistuu ihan korvakuulollakin jos ei omista heittokelloa ja adapteria siihen.

    Comment


    • #3
      Itseasiassa pyörittelin sitä ihan ääriasennosta ääriasentoon eikä löytyny oikeen semmosta kultaista keskitietä missä se kävis hyvin ja lähtis käyntii vittuilematta laitoin sen sitten siihen kartalle missä sen olis hyvä vissiin olla mutta ei auttanu.. :/

      Comment


      • #4
        Jos pumppu on ajoitettu ohjeiden mukaan ns merkkeihin, ei siitä enää juuri löydy varaa kääntää aikasemmalle, ottaa pumpun jalkaan kiinni. Siispä säätö nokan pulttia löysäämällä ja hihnasta pyöräyttää aikasemmalle. Kokeile myös, että pumpun hihna on sopivalla kireydellä.

        Comment


        • #5
          Voisi kait tuosta sen iq:n tarkastaa sitten myös samalla, kunhan pumppu laiteltu ensin kohdalleen.

          Comment


            #6
            Jakohihnan kireys voisi olla myös hyvä tarkistaa. Ettei vaan olisi kiristin päässyt löystymään tms. Melko epätodennäköistähän se on, mutta tarkistus on suhteellisen helppoa.

            Comment


            • #7
              Siittä nokan päästä olen sitä säätänytkin kun on paljon helpompaa..

              Jakohihna näytti olevan kireellä samoin toi pumpun hihna.. mitäs sen iq:n nään ?

              Comment


                #8
                Iq tarkistetaan VCDS:n tai vastaavaan diagnostiikkaan kykenevän vehkeen näytöltä. En muista tähän lähtöön kanavia.

                Comment


                • #9
                  Kaikista ecuista tuota dataa ei sitten näe. Aatamin aikaset AAT ecut ei päästä näkemään kuin ekan kanavan anturitiedoista sekä ajoituksen, mutta esim adaptaatioon ei pääse käsiksi. Ainakaan itse en erääseen aatu koneiseen päässyt edes virallisilla laitteilla syvällisesti kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Pitää näköjään aikaistaa vähän syöttöä ja tarkoitus suorittaa homma pumppua hiukan kääntämällä. Haulla löytyy asiasta keskustelua paljonkin mutta aivan lopullista varmuutta en löytänyt niitä lukemalla ja konepellin alle kurkistamalla.

                    Eli mistä tarkalleen AEL/AAT koneen pumppu löysätään? Pumpun edessä on 2x13mm pultteja ja sitten lohkon ja pumpun välissä on piilotettuna ilmeisesti 1kpl 6mm tai 7mm kuusiokolo. Noistako pumpun saa kiertymään?

                    Entäs kiertosuunta? Vastapäiväänkö kiertämällä siirtyy aikaisemmaksi?

                    Comment


                      #11
                      Joo, pumpun takaosassa on 13 avaimella yksi pultti ja etuosassa kaksi pulttia. Pumpun takana on muistaakseni 6:n kuusiokolo, joka on vähän kettumainen availtava. Tarvii just sopivan pitusen ja ohuen avaimen. Mulla tuo on tippunut jo pois.

                      Suuntia en muista.

                      Comment


                      • #12
                        Kun pumpun yläosaa kääntää kohti moottoria, menee syötöt aikasemmalle. Samaa asiaa vastaa, kun avaa nokan päästä yhden pultin ja kääntää sen jälkeen pumpun hihnapyörästä pois päin moottorista, jolloin saa myös aikaistettua.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, tosiaan se kuusiokolo oli tekemätön paikka ilman sopivaa työkalua. Varmaan sitä pitäisi availla pumpun alapuolelta pitkällä avaimella jota ei ollut.
                          Nokan päästä pulttia avatessa pitäsi varmaan hihna lukita johonkin ettei se pyöri?

                          No, sain kuitenkin muut pultit aukomalla pumppua säädettyä että ajoitus on nyt kohtuullisen hyvin paikallaan(hiukan aikaisella). Tosin tuolla säädöllä taisi nyt olla yllättäen jopa käynnistyvyyttä huonontava vaikutus :/ Aiemmin ajoitus oli reippaasti retardin puolella.

                          Käynnistyksen ruiskutusmäärätkin olikin jo melkein tapissa. Seuraavaksi hehkujen vaihto. Mitähän muuta vielä voisi tutkia, ei nyt huvittaisi alkaa suuttimiakaan vaihtamaan sokkona.

                          Onko IQ:lla mahdollista vaikuttaa tuohon käynnistyvyyteen kylmänä?

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä se IQ vaikuttaa myös käynnistymiseen.

                            Se kuusiokolo pitää avata pumpun suuntaisella jatkovarrella, eli pumpun takaa ujuttaa paikoilleen ja avata. Alapuolelta ei ole pääsyä, eikä oikeen muualtakaan. Oikealla jatkovarrella tuo menee ihan "heittämällä" :)

                            En itse ole mitenkään remmejä lukinnut, kun olen nokan päästä käännellyt. Pienen merkin tehny vaa tussilla tms hihnaan pumpun hahlon kohdalle, jotta näkee lähtökohdan ja osaa sen mukaan säätää.

                            Comment


                            • #15
                              IQ oli kylmästä koneesta katsottuna ~9, eli aika paljon?

                              Auto starttasi kyllä nyt aamusta kylmänä huomattavasti paremmin kuin aiemmin. 4-5 tuntia säädön jälkeen oli tosiaan heikompaa puolilämpimänä.

                              Pudotin nyt sen IQ:n sinne 6-7 välimaastoon aluksi.

                              Comment


                              • #16
                                Hehkujen vaihdon jälkeen kylmänä lähtee kyllä ok. Samoin lämpimänä tulille kun hiukan avainta näyttää. Puolilämpimänä ei sitten kovin hyvin lähde. Toki pakottamalla hehkutuksen lähtee siinäkin.

                                IQ pudotettu niin alas kuin sai ja startti syöttöön täydet. Ajoituspilvi on jossain 70 kohdilla. Pitäisikö yrittää aikaistaa pumpun ajoitusta vielä niin paljon että menee selvästi vihreän rajan yläpuolelle?
                                Viimeksi muokannut JarnoM; 10.12.2012, 09:25. Perustelu: typo

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla on ajotus jossain asteikon ulkopuolella myös, kun ei muuten toimi. Vielä en ole löytänyt mistään tietoa miksi se näissä noin tuppaa olemaan. Varmaan ne kilsat tekee tehtävänsä pumpussa.
                                  IQ:n saa laitella sinne 2.5-3 lämpösenä ennen kuin alkaa kierrokset humppaamaan.

                                  Miksi sitten ennakot/ajotus lähti muuttumaan yhtäkkiä?

                                  Comment


                                    #18
                                    Joka kerta, kun on heittokellolla katsottu sopivat ennakot pumpulle, on VAG-Com näyttänyt ajoituksen olevan ulkona kartalta ja aikaiselle päin.

                                    Itselläni nokkahihnan vaihdon jälkeen vähän samaa murhetta, eli kylmänä ja kuumana käyntiin hyvin, mutta puolilämpöisenä saa hieman sahata. Pumpun ajoitus vielä tarkistamatta..

                                    Comment

                                    Working...
                                    X