Hoxhox, Kuopiossa Findiesel.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI DPF:n poistosta ja EGR:n tukkimisesta
Collapse
X
-
-
Dpf poisto = lisätehoja?
Hei, eli kaipaisin vähän tietoa kun olen ohjelmoituttanut autoni kertaalleen jo dpf paikallaan niin jos tuosta hiukkasloukusta hankkiutuu eroon ohjelmallisesti ja fyysisesti näin jälkikäteen niin tuoko se itsessään lisätehoja vai täytyykö ne lisätehot ohjelmallisesti puristaa ulos? Vai tuottaako se oikeasti edes lisätehoja?
Comment
-
Mitenkäs kävi pakoäänille kun putkesta kaivettu aarteet pihalle ?
Oma menossa jossain vaiheessa hakemaan lisä paukkuja ja samalla pitää putki tyhjätä.
Comment
-
Kyllä sieltä kolmelitraisesta pari-kolmekymmentä heppaa tulee lisää pönttö tyhjättynä, vähän versiosta riippuen. Ääniin ei vaikuta käytännössä ollenkaan, jos on muuten vakio putkisto.
Comment
-
Kaippa siinä pumppaushäviöissä vähän hyötyy, mutta toki suurin tehonlisäys tulee siitä kun voi rikastaa ilman että tarvii miettiä pöntön tukkeutumista. Sellaisesta seitinohuesta savusta kuitenkin puhutaan, ei mitään brikettikuormaa. :)
Comment
-
Seitinohuessa on aina kivaa...
Nyt kymysys, voiko vcds:llä nähdä mitenkään että onko egr poistettu käytöstä? Itsellä ruotsin tuonti A4 CCWA polttimella, ainakin jokumoista optimointia tehty ja putkistoa vaihdettu suoraan rööriin downpipestä taaksepäin. Mitä katoin läppärillä niin dpf on paikallaan kun viimeisimmän regeneroinnin ja muut tiedot nokipesästä näkyy päivittyvän (oletan ettei regenerointia tapahdu jos dpf poistettu softasta). Tässä ilmojen kylmetessä olen havainnut että motti lämpenee kovin hitaasti ja olen lueskellu että egr poisto vaikuttaisi moottorilämpöjen nousuun niin nyt pähkäilen että onko termari huonona vai onko egr poistettu käytöstä...?
Comment
-
EGR-venttiilin asento tietysti kertoo että liikkuuko se vai onko koko ajan kiinni. Ja actual air mass mg/stroke on kiinni olevalla venttilillä se mitä sylinteriin kerralla mahtuu eli ilman ahtopainetta n. 500 mg/str. Jos EGR toimii niin se pyörii noin 250-350mg välillä kun tyhjäkäynnillä katsoo.
Comment
-
Kun dpf ja sitä edeltävä katti on tyhjennetty niin poistetaanko yleensä tuon katin ja dpfän väliin jäävä lambda ohjelmallisesti vai jätetäänkö se vielä haistelemaan savutusta?
Eli onko jälkimmäinen lambda enää tarpeellinen dpf&kattityhjäyksen ja ohjelmoinnin jälkeen?
Viimeksi muokannut vV8m5; 18.6.2021, 14:02.
Comment
-
Kiitos vastauksesta. Vähän jo epäilin ettei nuo kaksi pienempää tosiaan lambdoja olisikaan.
Tein katti/dpf-pöntön sisälle 55mm putken (max. koko mikä sinne menee läpi, saisi dronea/kaikua vähemmäksi ja ehkä? parempaa virtaavuutta) ja kerkesin nyt siihen jo tehdä paikan tolle lämpöanturillekin, joten menköön paikalleen. Eipä hyppää katsastuksessakaan silmille kun on anturi paikallaan eikä tulpattua holkkia.
Comment
-
En usko että onnistuu. Yhden tyhjennyksen seurasin sivusta ja näytti olevan tiukassa vaikka pönttö oli rälläkällä halkaistu.
YouTubesta on videoita, joista näkee vähän kuinka tiukassa ne on.
https://youtu.be/dyPxCpdaJfU
Comment
-
Kaikkihan onnistuu, mutta miksi? Voi olla että sastelaitteiden toimintaa/olemassaoloa tullaan tulevaisuudessa katsastuksessa seuraamaan, niin ei ehkä varsinkaan toimivia järjestelmiä kannata poistaa. DPF:ää varsinkaan.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...tojen-kimppuun
Comment
-
Masa H keskustelua adBluesta tässä langassa: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e5#post1930064
Comment
Comment