Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 TDI quattro ravistaa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 TDI quattro ravistaa..

    Terve kaikille. Eilen Audi rupesi oireilemaan seuraavalla tavalla: liikkeelle lähdettäessä veto on katkonaista (rykii) mutta yli 3000 rpm toimii normaalisti.
    Vaikea kuvailla oiretta tarkasti. Sillä onko D, S vai manuaali puoli käytössä, ei ole merkitystä. Vapaalla kierrätettäessä ei ongelmia esiinny. Josko jollain olisi kokemusta tai vinkkiä, missähän vikaa voisi olla? PS: oireet vain pahenivat tänä aamuna töihin mentäessä.

  • #2
    Vikakoodit?

    Comment


    • #3
      Minun tapauksessa momentinmuunnin kun sanoi itsensä irti niin se tuntui tärinänä/ravisteluna tietyllä kierrosalueella.

      Comment


      • #4
        joo. Tänään se sitten selvisi. Ainakin turbiini morjens. Luistostahan siinä sitten loppujen lopuksi oli kysymys. Korjauskustannusarvio 2000 eur......tana

        Comment


        • #5
          joopa joo. Tänään tuli sitten soitto. vaihteiston lauhditin paskana. vuotanut nesteet askin öljyn sekaan. Eli, aski päreiksi,tiivisteet uusiksi,lauhdutin uusiksi. Hintaa 5000 eur. Täytyy sanoa, että todella pettynyt k.o autoon.

          Comment


          • #6
            Ikävä tuomio kyllä. Minkä verran ehditty rullata kilsoja mittariin?

            Comment


              #7
              On harvinainen vika iskenyt, en muista kuulleeni muista tapauksista.
              Onko kolarihistoriaa tai vastaavaa?

              Comment


              • #8
                eipä noi jäähyjen korkkaamiset mitenkään harvinaista herkkua ole, paine-ero pullauttaa välitilat helpostikin rikki, eritoten jos seassa on vääränlaista jäähynestettä.

                Autoon voi olla pettynyt, mutta kannatta varmaan myös myöntää tosiseikka että kulkupeli on jo vanhakin, jolloinka oot kyl omillas - kuten aina käytetyn auton omistaja.

                Comment


                  #9
                  Multikroonikko lodjuissa olen noihin jäähyjen korkkaamisiin törmännyt VAG-maailmassa, etenkin 8E kopassa jossa se on ihan tuttu juttu, mutta tämä on eka 4F kopassa jonka kuulen ja vielä tippilodjulla.

                  Omillaanhan tuossa kyllä on, ei voi mitään.

                  Comment


                    #10
                    On noita tapauksia muutama Motor-Talk.de:n puolella ollut.

                    Comment


                    • #11
                      ...jep jep, omillaan ollaan ja eihän se auta kun laittaa kättä taskuun. Kolarihistoriaa autolla ei ole. Useilta olen kuullut että "tyyppivikahan" tämäkin tapaus on. Noh, lohdutuksena, Mersuissa kuulemma saamaa "ominaisuutta.
                      jos jotain positiivista hakee, niin onpahan aski sitten viimeisen päälle kunnossa....:)

                      Comment


                      • #12
                        Minkäs verran tällä oli ehditty kilsoja rullata? Ilmeisesti softattu kampe kyseessä?

                        Comment


                        • #13
                          jep. Karalan ohjelma. Onhan tuolla jo rullattu tuo n.223tkm...

                          Comment


                            #14
                            Kiroillaas vähän, eli Crysler Neon omaa saman vian automaatti lodjunsa kanssa ja ilmeisesti 100-150tkm välimaastossa hajoaa. Eli audi (tai VAG) ei ole yksin tuon kanssa.

                            Ja kukin varmasti erottaa kirosanat tuosta :)

                            Comment


                            • #15
                              asiasta kukkapurkkiin. Kertoivat Vantaan erikoisautossa, jossa auto on korjattavana, että k.o oleva vaihteisto on "japsi" aski. Mä luulin että valmistajana on ZF.....mikä helv.....japsi aski?????

                              Comment


                                #16
                                AW eli Aisin-Warner http://www.aisin-aw.co.jp/en/

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos vastauksesta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonni. A6 on nyt sitten korjattu. Laskua 4600 eur. Uusittuja osia: turbiini,kitkalevysarja,jäähdytin, tiivisteet, suodatin, öljyt ja jäähdytysnesteet.
                                    Viimeksi muokannut Jyrhen; 31.10.2012, 13:29.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ...no kiva. auto takaisin pajalle. samanlainen oire kuin aiemmin tuli nyt sitten takaisin.

                                      Päivitystä. Askin painesolenoidi uusittu, ja taas mennään.
                                      Viimeksi muokannut Jyrhen; 7.11.2012, 13:27.

                                      Comment


                                      • #20
                                        A6 4F täristää kiihdyttäessä

                                        Koitin haulla mutta en löytänyt omia oireita vastaavaa.

                                        Tuli hommattua auto pari päivää sitten. Autona A6 4F 3.0Tdiq automaatti.

                                        Nyt autolla tullut ajettua noin 400km ja huomasin tänään että alkaa täristää kiihdyttäessä kierrosalueella 1200-1600. ylemmillä kieroksilla toimii normaalisti. Myöskin kun painaa kaasun pohjaan kiihdyttäessä ei tärinää ilmene koska kierrokset pomppaa heti melkein pariin tonniin. Huomasin myös kun ajoin 70km/h kierroksia oli noin 1400rpm ja vaihteena taisi olla kutonen jatku tärinä kunnes nostin kierrokset yli 1600rpm. Mikähän mahtais olla vikana??
                                        Viimeksi muokannut 8866; 12.11.2012, 20:11. Perustelu: Siirtoviesti pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tänään köytin auton vianetsinnässä huolto+:ssa. Ilmoittivat sieltä äsken että autossa on multitroniclaatikko!!??

                                          Minulla on ollut aina käsitys että 3.0Tdi nelvideossa on aina Tipilaatikko. Vaihde kuviossa on kuitenkin D:n sivussa + ja - sekä alla S vaihtoehto. Onko mun "tietoni" tosta tippilaatikosta aivan väärä vai sekoileeko huolto+ nyt omiaan?

                                          Comment


                                          • #22
                                            On tainnut huolto+ pistellä omiaan joten olisi syytä poiketa sellaiseen pajaan jotka on nähneet mainitun automallin ennenkin. Tuolla taisivat alkuketjussa pitää momentimuuntimen oireiluna tuollaista tärinää, eli sitä ihanan kallista voisi olla tiedossa....

                                            Comment


                                            • #23
                                              Suurin osa noista muuntimen jytinöistä korjaantuu uudenmallin öljyllä ja softamuutoksella.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuinka usein noita uusia softia tulee ja paljon sellasen päivittäminen suurinpiirtein kustantaa? Tuo öljyn vaihto taitaa pyöriä siellä 1000€ kieppeillä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuohon lodjuun ei ole kuin yksi korjaussofta. Ja se tulee siis sen takia, että laatikossa vaihtuu öljy.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko kukaan saanut tärinöitä pelkällä öljynvaihdolla ja softan päivityksellä loppumaan? Ite en oikein jaksa uskoa että noin pieni toimenpide tohois..

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X