Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.9tdi ja 2.5tdi vm. -96-01

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.9tdi ja 2.5tdi vm. -96-01

    Hei,

    En ole kyseistä autoa omistanut, enkä Audiakaan ikinä, ja tämä on ensimmäinen posti sivustolle, mutta nyt tarvisin hieman tietoa näistä autoista, koska olen ehkä piakkoin tällaista hankkimassa.

    Ensinnäkin olen etsimässä pieniruokaista ja kestävää dieseliä, jonka voi rekisteröidä pakettiautoksi, jotta käyttökulut olisivat mahdollisimman pienet. Työmatka-ajoa tulee kaupungissa jonkin verran ja lisäksi pitkää matka-ajoa.

    Nyt sitten ihan muutama käytännön kysymys:

    1. Ainakin pieni 1.9tdi kone on ilmeisesti melko kestävä ollut, miten on sitten 2.5tdi:n laita?

    2. Entä miten turbot ovat kestäneet kyseisissä autoissa?

    3. Miten kylmäkäynnistyvyys ja lämpeneminen talvella? Voi olla etten saa autoa roikkaan joka kelillä.

    4. Vakuutusmaksut eivät varmaan enää mahdottomat ole näissä vuosimalleissa? Tarkoitus on itsellä ottaa ehkä vain liikennevakuutus ilman kaskoa.

    5. Vuosittaisen autoveron määrä?

    6. Manuaalin ja automaatin kestävyys? Onko eroja, manuaali ilmeisesti ainakin melko kestävä ollut.

    7. Quatrojakin on vähän tarjolla, mutta nostaako neliveto paljon kulutusta?

    8. Ruosteongelmaa noissa ei kovin pahasti taida olla yleensä?

    9. Heikkouksia, mitä kannattaa erityisesti tarkistaa? Pääseekö turbon kunnon tarkistamaan kohtuu vaivalla autosta?

    Tuleeko jotain muuta mieleen, mitä on hyvä tarkistaa ja tietää? Haussa olisi siisti yksilö, jolla mielellään ei vielä kovin paljon ajettu.


    Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen. :-)
    Viimeksi muokannut rev440; 24.9.2012, 19:10.

    #2
    Moneen kysymykseen löytyy täältä etsimällä vastaus.
    Koska auto tulisi työkäyttöautoksi ainoa järkevä valinta on mun mielestä 1.9tdi.
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 25.9.2012, 12:02.

    Comment


    • #3
      1.) 2.5tdi:n jättäisin kauppaan. Nokka- ja pumppuremonttia on tiedossa vaikka olisikin huollettu kun taas 1.9tdi:llä ajaa ns. maailman tappiin pikkuremonteilla.

      2.) Pääsääntöisesti hyvin. VNT-ahtimissa saattaa esiintyä jumimista siivikossa, mutta kuulemma Mr.Muscle pelastaa tuossakin kohtaa

      3.) Jakajapumpulliset käynnistyy OK kylmästä, pumpparit heikommin. Kumpikaan ei lämpene ilman maskisuojia / Webastoa kun elohopea tippuu -25'c tietämille

      4.) Kysy vakuutusyhtiöstä?

      5.) AKE:n laskurilla selviää, lienee luokkaa 450EUR / vuosi

      6.) Manuaalit OK, öljyt kannattaa vaihtaa jos ei ole tietoa vaihdosta. Automaateista Tiptronic OK jos on huollettu, perintienen heikompi. Molemmat tosin potentiaalisia touhutonnin arvoisia korjauskohteita. Jos luistaa yhtään, jätä kauppaan

      7.) Nelivedon kulutuslisä 0,5-1,0l riippuen ajosta, mutta hyöty ja hauskuuskerroin kompensoi tuon helposti

      8.) Pääsääntöisesti eivät ruostu jos ei ole ihan laiminlöyty maalipinnan hoitoa

      9.) Etupään tukivarret, keskuslukon pumppu ja 2.5tdi:n nokka- ja pumppuongelmat tulee päällimmäisinä mieleen. Tuon ikäiset alkaa järjestään olla siinä 300+tkm kelattuja, joten kuluvia osia joutuu varmasti vaihtaa eikä todellakaan kannata odottaa, että auto olisi ns. uutta vastaava.

      Comment

      Working...
      X