Ajattelin täällä nyt asiasta ehkä enemmän tietäviltä kysellä otsikon mukaisesta, eli A4 B8:n 3.0TDI CAPA moottorista. Millaisia huoltoja tuossa koneessa on, jos nyt ei lasketa olennaisia öljynvaihtoja ja "mahdollisia" turbojen vaihtoja mitkä nyt tulee joka koneella jossain vaiheessa. Jakohihnaahan siinä ei ole ilmeisesti, vaan ketju. Ketjun kiristin kai joskus vaihdettava, mutta miten nuo muut hihnat?
Pumpun hihna taisi olla joku hammashihna, joten onko siinä vaihdot sitten normaalihihnan vaihdon aikavälein ihan tuon kumin vuoksi? Millaista tuhoa tulee, jos hihna katkeaa? Järkeen ajatellen ei mitään muuta kuin mahdolliset vikakoodit ja auto sammuu.
VagArenan puolella olikin B8 korisesta aika paljon ihan tietoa, mutta tuosta 3.0TDI koneesta ei paljoa kyllä löydy pl. nuo vanhemmat mallit B7:n kyljessä. Niissä kai on jotain ruiskusuutinongelmia ollut, mutta onko vastaavia sitten B8:n kanssa ollut? Kyseistä moottorista ei oikein SSP dokkareitaan löydy ja Bentley manuaalejakaan ei ole, mutta eroaako nyt miltä osin noihin vanhoihin?
Onko tuossa B8 korisessa jotain helppoa tapaa tarkistaa DPF:n täyttöaste?
Pumpun hihna taisi olla joku hammashihna, joten onko siinä vaihdot sitten normaalihihnan vaihdon aikavälein ihan tuon kumin vuoksi? Millaista tuhoa tulee, jos hihna katkeaa? Järkeen ajatellen ei mitään muuta kuin mahdolliset vikakoodit ja auto sammuu.
VagArenan puolella olikin B8 korisesta aika paljon ihan tietoa, mutta tuosta 3.0TDI koneesta ei paljoa kyllä löydy pl. nuo vanhemmat mallit B7:n kyljessä. Niissä kai on jotain ruiskusuutinongelmia ollut, mutta onko vastaavia sitten B8:n kanssa ollut? Kyseistä moottorista ei oikein SSP dokkareitaan löydy ja Bentley manuaalejakaan ei ole, mutta eroaako nyt miltä osin noihin vanhoihin?
Onko tuossa B8 korisessa jotain helppoa tapaa tarkistaa DPF:n täyttöaste?
Comment