Tankkasin aamulla tankin täyteen, ja yllätykseksi ainetta meni 66l, vaikka tankin koko on ohjekirjan mukaan 63l, enkä ole koskaan saanut yli 62l menemään. No melkeen samoin tein alkoi diesel haista nenään, ja hetken ajelun jälkeen olikin jo takalasi löpön kyllästämä. Auton alusta tankin kohdalta ihan märkä, eikä nosturilla löydetty selvää vuoto kohtaa. Voiko tuon jontekin ylitankata, että liiat lorisee jostain pois? Auto siis tuo IV Golf.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf IV vuotaa dieseliä
Collapse
X
-
Syylinen löytyi. Tankin "kurkistusaukon" kannen paikallaan pitävä kierrerengas oli lähtenyt irti. Jotakin mätää tuossa kyllä on. Kiersin sen takaisin kiinni, niin lähti vetämällä irti. Rengas oli ehjä, enkä tankin päässäkään huomannut että kierteet olisi kuluneet tai muuta sellaista. Onko tuo nyt tarkoituksella herkkä irtoamaan, vai käynkö uuden? Audissa nuo sai aina hakata tiukkaan, eikä irronneet herkästi.
Comment
-
Tarkemmin kun tuota katselin niin näyttäsi nyt öljyä tulevan. Nuo letkut vissiin auttoi löpön vuotoon, muttta edelleen valuttaa hieman öljyä.
Painetta ei tunnu kampikammioon muodostuvan... Ei ainakaa sormella tunne öljytikun reijästä eikä sihahtele ajon jälkeen öljykorkkia avatessa.
Pumpun säädön jälkeen (säädetty perstuntumalla siihen kohtaan missä tuntuu vetoja olevan ylhäällä ja alhaalla. Koneen käynti ääni edelleen siisti) savuttelut loppui, mutta edelleen kylmänä kiihdyttäessä menee vikatilaan eikä anna kiertää yli 3000rpm.
Autolla ajettu 300tkm. Myyjä ilmoitti turbon siipien jumittavan ja laakerista pääsevän öljyä koneesen, jonka takia savuttaa. Pumpun säädöllä saatiin lisää vetoja alakierroksille ja savutuskin lakkasi. Lähtee kylmänä hieman paremmin käymään kuin ennen.
Boschin testeri antoi vikaa
0226 ruiskutusennakon säätö
säätöero (ennen pumpun säätöä jälkeen ei vielä tarkistettu)
023F Imusarjan paine
Säätörajat ylitetty
045D Kuormitussignaali gener.napa DF
epäloogin. signaali
Laturi nyt tuntuisi toimivan hyvin siitä ei jaksa murehtia, mutta tuo imusarjan paine ihmetyttää, johtuuko turbosta? (Siivet jumittaa ahtaa liikaa?)
Edit. Turbo viheltelee paikallaan kierrättäessä jonkunverran ja vedossa kun päästää kaasusta kulee turbon viheltelyn. Vikatilassa erityisen hyvin kuluu. Puhaltaa paineita hukkaportista ja muutenkin kone meinaa välillä sammua kokonaan välillä pystyy vikatilassa ajamaankin hieman vaikka vedot iha hukassa. Vikatila poistuu kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen n.5 sek päästä. Auto pitäisi olla lastutettu. Voiko huono ohjelmointi aiheuttaa tälläistä?Viimeksi muokannut ipee; 18.9.2012, 23:27.
Comment
Comment