Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Täällä taas noussut kulutus tuolla litkulla, ennen tankillisella menty keskimäärin ~1250km niin nyt ei edes ajotietokone näytä kuin rapiat 1100km. Noh, seuraavalla tankkauksella näkee kun saa lasketun kulutuksen.
edit: Tankkauksesta laskettuna ~0.1l/100km vienyt enemmän kun yleensä. Tosin matka-ajoa on 90% omista ajoista joten taidan jatkossa tankkailla vaan halvimmasta mittarista mitä matkalla aina sattuu.
Otetaas hieman takasin, yksi suutin vuotaa kun seula joten voinee hieman vaikuttaa tulokseen. Hieman huvittava yhteensattuma kun tuon litkun jälkeen alkoi heti kaikki oireetkin :) Uutta testiä kun saa suuttimen vaiheltua.
Näin on, kyllä kunnossa oleva vehje starttaa kunhan ainetta tankissa on. Tosin omalla kohdalla tuntuu, että jotenkin kankeasti starttaa kylmänä tuolla Pro:lla. Voi olla että kuvittelen vaan, tai sitten hehku pimeenä. Eipä niitä yleensä tarvii kun eberi lämmittää.
Tankillinen ajettu, 3.0 TDI 180 kW. Käyntiäänet hiljenneet, nyt autotallissa pysäytettäessä ei enää kuulosta siltä kun stahlvillelaatikko kaatuisi nurkkaan. Uskomattoman meluisa ollut tuo kone verrattuna edelliseen sixpäkkiin. Olisikohan pakokaasut hiukan toisenhajuisetkin, tuntuisi siltä? Kulutuksesta en osaa sanoa vielä mitään, mutta saattaisi uskoa sen olevan pari prossaa vähemmän. Tuli lunta niin ilmestyi tilastointiin liikaa muuttujia... Pitää ainakin kerran vielä tankata niin pääsee kisaan! Hintaero oli muistaakseni 8 senttiä expressaseman hintaan.
Tankillinen ajettu, 3.0 TDI 180 kW. Käyntiäänet hiljenneet, nyt autotallissa pysäytettäessä ei enää kuulosta siltä kun stahlvillelaatikko kaatuisi nurkkaan. Uskomattoman meluisa ollut tuo kone verrattuna edelliseen sixpäkkiin. Olisikohan pakokaasut hiukan toisenhajuisetkin, tuntuisi siltä? Kulutuksesta en osaa sanoa vielä mitään, mutta saattaisi uskoa sen olevan pari prossaa vähemmän. Tuli lunta niin ilmestyi tilastointiin liikaa muuttujia... Pitää ainakin kerran vielä tankata niin pääsee kisaan! Hintaero oli muistaakseni 8 senttiä expressaseman hintaan.
Jos Jyväskylässä tankkailet niin kannattaa huomioida että ainakin Keljon markettien ja Palokan kylmäasemilla myydään Pro dieseliä. Hinta huomattavasti halvempi noihin myymälä asemiin verrattuna..
Tosin omalla kohdalla tuntuu, että jotenkin kankeasti starttaa kylmänä tuolla Pro:lla.
Syitä toki voi olla monia, mut ihan ku olis omassa sama efekti. Eli snadisti pidempään joutu starttaa kuin ennen. Mut se voi olla ihan vaan sattumaa. :)
Nyt on semmoinen 4 tankillistä laskettu tolla litkulla. Käyntiääneen en havainnut juurikaan muutosta. Savutti ehkä kyllä snadisti vähempi, kuin esim. shellin litkulla. Kulutuksessakaan ihan mahdotonta eroa ei nyt syntynyt, ehkä korkeintaa jotain desin parin luokkaa. Täytyy vielä keväällä jne testailla, kun lämpösemmät kelit. :)
Prosta oli tarjolla -5/-15 versio syksyllä. Nyt on tuo -32/-37. Molemmat vaihtoehdot löytyy nesteoil.fi -sivustolta kun tekee asemahakua. Näin voi valita mitä tahtoo tankata ja mistä sitä mahdollisesti saisi. Tällä hetkellä ei ole tarjolla -5/-15 -tavaraa.
Olen muutaman tankillisen verran nyt ajellut tuolla pro:lla. Mitään eroa en ole huomannut, paitsi että lompakko tyhjenee nopeammin. No miksi sitten käytän tuota? Lähinnä noiden parempien pakkaskestävyysarvojen takia. Syksyllä ei tarvinnut jännittää ja nyt tuo talvilaatu vastaa lähes vanhaa arktista. Ei tarvi miettiä koko talvena mitä on pöntössä.
Kyllä täytyy sanoa että melko "halvalla" väkeä vedätetään kun kuin ihovoiteilla ikään laitetaan vain "Pro" mukaan kuin "pro-keratiiniin" ja jengi alkaa mittaamaan. Niissä mitauskertoimissa kannattaa myös siellä säästön puolella ottaa huomioon ettei se nilkka ehkä sitten "jännittele" yhtä herkästi kuin "karvalakki-löpöllä" ja joku sormustimellinen säästyy.
Tässähän on kyse myyntivolyymeista ja niitähän koetetaan korjata vaikka poppaskonsteilla kun vielä tiedetään ettei edes kalamies ole niin taikauskoinen kuin automies...
Notta voihan sitä heittää verkot kalas......
Lähinnä noiden parempien pakkaskestävyysarvojen takia. Syksyllä ei tarvinnut jännittää ja nyt tuo talvilaatu vastaa lähes vanhaa arktista. Ei tarvi miettiä koko talvena mitä on pöntössä.
Ai, siellä itäisellä puolella kehä kolmosta on kovempia pakkasia kuin täällä lännessä :)
Jaa-a, vetäisin tankkiin parikymmentä litraa prodieseliä, pohjilla oli joku 40l perinteistä dieseliä eli prodieseliä reilu 30% seos tankissa. Nyt kun olen ajellut tuosta tankillisesta noin puolet, niin kuvittelen auton käyntiäänen muuttuneet hieman pehmeämmäksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyseessä täytyy olla lumevaikutus, mutta silti... ihmetyttää.
Täällä Jalasjärvellä ABC:n ja Nesteen dieselhinnoiossa on ollut 3 sentin ero, joten se pisti kokeilemaan myös tuota Prota. Tai no Audiin tankkasin sitä jonku 40 litraa siksikin, että siellä on vielä kesäliemet tankissa. Mitään eroa en ole huomannut käytössä, mutta eipä se varmaan mikään yllätys ole.
Passatissa on myös nyt eka tankki Prota ja toistaiseksi mitään eroa en ole huomannut. Samat keskikulutukset edelleen työmatkalla. Eikä moottorinkaan äänessä ole eroa mun mielestä. Tuossa parempi tavara varmaan vois jotain vaikuttaakiin, kun on uudempaa tekniikkaa kone.
Onhan tuossa sitten se vihreä puolikin mikä puoltaa tuota pro dieselin käyttöä. Lainaus tuolta nesteen sivuilta: "Sisältää myös uusiutuvista raaka-aineista tuotetun komponentin, minkä ansiosta tuote vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 10-20 %."
Tietenkin jos se uusiutuva raaka-aine on tuotettu kaatamalla sademetsää ja rahdattu sitten Suomeen tms, niin ei sekään oikein hyvä ole.
Itsellä oli muutama kuukausi sitten 2000 vuoden 330diesel bemari ja kylmänä tuppasi aina vähän tyhjäkäynti aaltoilemaan, mutta kun tankkasi tuota pro diesel litkua niin lopetti tämän? Eikä myöskään haissut ihan niin pahalle kun kylmänä käynnisti. En tiedä sitten johtuiko siitä että kelit alkoi kylmenemään vai onko tuossa litkussa oikeasti jotain eroa? ;D
Kukin uskoo mitä tahtoo, mutta itse väitän kyllä että tuossa bemarissa kyllä huomasi eron käyntiin lähdössä ja kulutuksessa. Nyt kun taas olen testannut sitä tuossa B7 2.0tdi:ssä en ole huomannut minkäänlaista eroa..
Menee vahvasti mutu osastolle, mutta koskaan aikasemmin ei ole tuo Audi lähtenyt noin helposti käyntiin -23 pakkasella mitä tänä aamuna.
Tankissa on siis Neste Prot, mutta en tiedä mikä sen osuus on käynnistymiseen. Syksyllä vaihdoin kyllä pumppuun kansien tiivisteet, joka se myös voi vaikuttaa.
Mutta siis tärähti käyntiin ihan samalla tavalla kuin olisi plussa keli. Tulispa -30 pakkasia niin saisin kokeilla oikeilla pakkasilla. Mulle on tärkeetä, että auto lähtee käyntiin lämmittämättä kovillakin pakkasilla.
Kokkolassa poikkeavat, uudella Nesteen kylmäasemalla Heinolankaaressa tulevan uuden Citimarketin pihalla kannattaa käydä tankaamassa Prota, litrahinta on 1,459. Rautatienkadun Nesteellä taas sama aine on 1,589.
Kokkolassa poikkeavat, uudella Nesteen kylmäasemalla Heinolankaaressa tulevan uuden Citimarketin pihalla kannattaa käydä tankaamassa Prota, litrahinta on 1,459. Rautatienkadun Nesteellä taas sama aine on 1,589.
Tässä nyt joulun aika tullu kokkolassa pyörittyä, ja eilen illalla huomasin tuon uuden nesteen kylmäaseman, ja pro:ta tuli tankki täyteen, hintakin reilusti halvempi kuin muualla.
Kuittikisasta, rekisteröidäänkö osanotto vain kerran vai joka kerran kun syöttää tankkaustiedot? Mielestäni ei selvinnyt säännöistä, ainoastaan FB klikkaus tuplaa mahikset. Oikeastaan tuo pitäisi mainita selvemmin...
Comment