Nyt iski sitten 730tkm ajettuun urhoolliseen palvelijaan mystinen vika;
Emäntä ajeli tuossa n.kuukausi sitten kauppaan. Sammutti auton avaimesta kaupan pihaan ja kävi suorittamassa ostokset. Tämän jälkeen heitti luonnollisesti ostokset takapenkille, hyppäsi ratin taa ja väänti avaimesta....
Eipä lähtenyt tulille enää.Startti pyörittää, muttei lupaakaan.... hento pieni harmaa savuntupraus tulee vain putken päästä ( 3,5" suora sivuputki)
Menin sitten paikalle ja ensimmäisenä tarkastin ajoitukset; kunnossa oli. Sittenpä laitoinkin vanhan palvelijan köyden perään ja hinailin tallille... jonka pihassa auto reilun kuukauden vietti rauhassa vapaapäiviä ilman käyntiinlaittoyrityksiä.
Nyt sitten iski inspiraatio;
Ajattelin että pumppu on finaalissa ( tähän vaihdettu volvon pumppu jo aikaisemmin paremman tuoton toivossa)...Ja vaihdoin ehjästä autosta tulleen pumpun tilalle. Ei vaikutusta. Vanha pumppu purettu ja todettu ehjäksi sisuskaluiltaan.
Ilmaantuu hienosti ja ainetta tulee suuttimille ilmauksen aikana pärskien... muttei sitten putket kiinni riitä tuottaamaan riittävästi mäntien päälle ilmeisesti. Harmaa hento savu tulee tämänkin ns. tyhjän arvan jälkeen.
Noh, ajattelin sitten että vaikkei vikakoodeja olekaan pyörimisnopeusanturista, niin joskus niitäkin on korkannut aiheuttaen vastaavaa vikaa... joten ostin uuden ja tuuppasin lohkon kupeeseen kiinni... muttei vieläkään lupaa.... sama harmaa haituva nousee putkenpäästä...
Sitten ajattelin ottaa pihasta toisesta AEL koneella varustetusta autosta ecun, jos vaikka vanha urhoollinen 8-bittinen ecu olisi tullut tiensä päähän... sopeutin ja taas starttailemaan.... mutta taaskaan ei mitään eroa entiseen.
Tämän jälkeen alkoi v-käyrä nousta ja kävin kaikki sulakkeet läpi konehuoneesta sekä sisältä, vaihdoin kaikki releet toimivasta autosta konehuoneen sulakerasiaan sekä kuskin jalkojen yläpuolella olevan muovin taakse... muttei vieläkään.
Venttiilikopan käytin auki ja tarkistin että nokka-akselissa on käpälät tallella... ja nehän oli.
Polttoainesuodattimen vaihdoin ja laitoin siirtopumpun kanisterista suodattimelle, mahdollisen polttoainelinjan vian takia...ilmaus... mutta taas tyhjä arpa...
On ilmattu, ajoituksia tarkistettu muutaman kymmenen kertaa yms. perusjuttuja... mutta ei vain käy.
Puristuksia tuntuu olevan ihan samaan malliin kuin ennenkin, että ei luulisi siitäkään olevan kiinni. Ja mihin ne nyt olisi kaupassa käynnin aikana livahtaneet.
Onko arvon raadilla hyviä vinkkejä tähän ongelmaan?
Emäntä ajeli tuossa n.kuukausi sitten kauppaan. Sammutti auton avaimesta kaupan pihaan ja kävi suorittamassa ostokset. Tämän jälkeen heitti luonnollisesti ostokset takapenkille, hyppäsi ratin taa ja väänti avaimesta....
Eipä lähtenyt tulille enää.Startti pyörittää, muttei lupaakaan.... hento pieni harmaa savuntupraus tulee vain putken päästä ( 3,5" suora sivuputki)
Menin sitten paikalle ja ensimmäisenä tarkastin ajoitukset; kunnossa oli. Sittenpä laitoinkin vanhan palvelijan köyden perään ja hinailin tallille... jonka pihassa auto reilun kuukauden vietti rauhassa vapaapäiviä ilman käyntiinlaittoyrityksiä.
Nyt sitten iski inspiraatio;
Ajattelin että pumppu on finaalissa ( tähän vaihdettu volvon pumppu jo aikaisemmin paremman tuoton toivossa)...Ja vaihdoin ehjästä autosta tulleen pumpun tilalle. Ei vaikutusta. Vanha pumppu purettu ja todettu ehjäksi sisuskaluiltaan.
Ilmaantuu hienosti ja ainetta tulee suuttimille ilmauksen aikana pärskien... muttei sitten putket kiinni riitä tuottaamaan riittävästi mäntien päälle ilmeisesti. Harmaa hento savu tulee tämänkin ns. tyhjän arvan jälkeen.
Noh, ajattelin sitten että vaikkei vikakoodeja olekaan pyörimisnopeusanturista, niin joskus niitäkin on korkannut aiheuttaen vastaavaa vikaa... joten ostin uuden ja tuuppasin lohkon kupeeseen kiinni... muttei vieläkään lupaa.... sama harmaa haituva nousee putkenpäästä...
Sitten ajattelin ottaa pihasta toisesta AEL koneella varustetusta autosta ecun, jos vaikka vanha urhoollinen 8-bittinen ecu olisi tullut tiensä päähän... sopeutin ja taas starttailemaan.... mutta taaskaan ei mitään eroa entiseen.
Tämän jälkeen alkoi v-käyrä nousta ja kävin kaikki sulakkeet läpi konehuoneesta sekä sisältä, vaihdoin kaikki releet toimivasta autosta konehuoneen sulakerasiaan sekä kuskin jalkojen yläpuolella olevan muovin taakse... muttei vieläkään.
Venttiilikopan käytin auki ja tarkistin että nokka-akselissa on käpälät tallella... ja nehän oli.
Polttoainesuodattimen vaihdoin ja laitoin siirtopumpun kanisterista suodattimelle, mahdollisen polttoainelinjan vian takia...ilmaus... mutta taas tyhjä arpa...
On ilmattu, ajoituksia tarkistettu muutaman kymmenen kertaa yms. perusjuttuja... mutta ei vain käy.
Puristuksia tuntuu olevan ihan samaan malliin kuin ennenkin, että ei luulisi siitäkään olevan kiinni. Ja mihin ne nyt olisi kaupassa käynnin aikana livahtaneet.
Onko arvon raadilla hyviä vinkkejä tähän ongelmaan?
Comment