Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5 TDi -97 N75 Ahtopaineensäätövena

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5 TDi -97 N75 Ahtopaineensäätövena

    Tätä täällä varmaan kysyttyki jo, sori vaan, ei tuntunu oikein osaaminen riittää, joten:

    Rupes kyseisestä pelistä tehot hyytyy tänään, jaksaa mennä kyl eteenpäin ja ei savuta, mutta varsinkin 2 vaihteella huutaa kierrokset yli 3000 enneku tapahtuu mitään, on niinku veto pois ja tukkonen ja ei kyl mee enää niinku pitää, aiheesta etsin täältä ja paljon löytyki, tuo N75 osa olis ilmeisesti vaihdon tarpeessa.

    Kysymys: Voiko putsata sen ja miten tapahtuu ?
    Mistä muualta saisin nopeasti kuin marmoritiskiltä ?
    On ilmeisesti se osa missä harmaa liitin, ei ruskea, mistä löytyy osasta se osanumero ?

    Autolla työnnetty yli 350 thkm ja nokat ja mm bensapumput ja muut uusittu vuos sitten, tuotu ilmeisesti ruotsista suomeen, eli onko eri osia kuin suomiautossa.

    Kiitos jo etukäteen viisaammille.

  • #2
    Ei maksanut 1.9:iin ku 50e laakkosellakaan, tosin skoda-hyllystä. Sihen tulee pari-kolme ohutta letkua ja sähköt. Osanro(1K0906283A) siinä kyljessä, en tiedä käykö sama 2.5? Suurinpiirtein tuon näköinen vekotin:
    http://www.google.fi/imgres?hl=fi&cl...9,r:3,s:0,i:80

    Comment


    • #3
      Ei käy

      On erilainen, osanumero on 059 906 627A

      Comment


      • #4
        Tämän näköinen pitäisi olla

        http://shop.afterbuy.de/public/catal...uctid=38840054

        Comment


          #5
          Ei noita N75 kovin usein taida R5 TDI koneissa mennä.
          Alkutöiksi nyt vikakoodien tarkistus varmuuden vuoksi ja alipaineletkuston tarkistus.

          Comment


            #6
            Mulla pitäisi löytyä käytetty tuollainen, tarvittaessa kaivelen illalla esiin.

            Edit. eipä löytynytkään, tainnut tallin muutossa kadota.
            Viimeksi muokannut TDIq; 30.8.2012, 08:01.

            Comment


            • #7
              Jep, ilmoittele

              hyvä juttu, ilmoitatko jos löytyy, haen pois.

              Comment


              • #8
                MAF

                Tuo Maffi ilmeisesti kannattaisi myös vaihtaa, löytyyköhän muualta ku alkuperäistiskiltä ?

                Comment


                  #9
                  Nyt kun puhuit nokista ja bensapumpuista, oliko tämä nyt V6- vai R5-kone? Jälkimmäisessä ei perinteisesti ole tarvinnut nokkaan kajota kuin korkeintaan viritysmielessä ja pumppukin jaksaa kyllä komeasti sen puolisen miljoonaa.

                  Comment


                  • #10
                    V6

                    Kutoskoneellahan se

                    Comment


                      #11
                      Hieman sekotti toi, että vuosimalli on -97. Eikö 98 ole ensimmäinen V6 moottorilla varustettu?

                      Comment


                      • #12
                        1998

                        Jep, rekisteröity loppuvuodesta 1997, Vuosimalli on kuitenkin siis 1998 (C5)

                        Comment


                        • #13
                          Eipä toimi ei

                          Vaihdettu N75 ja ilmamassamittari, ei mitään vaikutusta, aika masentavaa, mitähän vielä kokeilis ennenku siirtyy korjaamolle sitte, vinkkejä ?

                          Comment


                          • #14
                            Onko nämä 2.5 pumppusuutinkoneita? 1.9:stä vaihtelin samoja osia:
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nykii+korjattu

                            Comment


                              #15
                              Ei se ole pumppari. Heitetään arvauksena, että VNT jumissa.

                              Comment


                              • #16
                                Ongelma tiedossa

                                Turbohan siel jumissa jätin Forssin Jani hellään huomaan sipooseen, eiköhän tohon sitte vaihdeta ahdinta.

                                Comment


                                  #17
                                  Otsikko sopii niin hyvin, että lainaan ketjua:
                                  AFB-moottorissa on kaksi alipaineen ohjausventtiiliä, N18 ja N75, joista N18 ohjaa egr:ää ja N75 ahtopaineita. N75 on väriltään harmaa ja N18 musta, eikös niin?

                                  Johtosarjassa on musta ja harmaa liitin. Eikös musta liitin mene mustaan venttiiliin ja harmaa harmaaseen, eikä päinvastoin?
                                  A6:ssa vaivannut totaalinen tehottomuus parani hiukan, kun vaihdoin liittimet väri-väriin.
                                  Tosin ilmamäärämittari on VCDS:llä logitettuna p*skana, joten vielä ilmassa ei varsinaisesti ole suurta urheilujuhlan tuntua.
                                  Attached Files

                                  Comment

                                  Working...
                                  X