Moi, tuossa tuulilasinpesunestettä lisätessäni huomasin että tuo pinta oli noinkin alhaalla. Kone oli lämmin, joku 10km ajoin iltapäivällä. Jäähytinnestevalo ei oo syttyny. 116tkm nyt mittarissa ja 111tkm tehtiin iso huolto hihnanvaihdot kaikki lisätyöt yms viime keväänä. Reilu vuos sitten 3 suutinta vaihdettu, 1 meni sillon paskaks ja se eka vaihettiin n. 2v sitten. N vuos sitten kysyin Laakkosella että jäähytinnestettä on kulunu; oli sillonkin jotain sentin alle minimin mennyt parin tkm aikana, sano että sinne ois menny muka vain 0,2dl sitä kun ne lisäsivät sitä ja ettei vuotoi ois ja ihan normaalia tuo ois. Varmaan desit ja litrat sillon menny sekasin huollossa mutta pitäskö tuossa nyt huolestua, mitäs? Kattelin lampulla konehuonetta ni mitää vuotokohtia ei löytyny. Eeberi löytyy ja kesällä sitä käytetty muutama hassu kerta, talvi ois tulossa ja työmatka-ajoa ekaa kertaa ikinä sitten 500km viikkotahdilla, ei ois kiva korpee jäädä mylly räjähtäneenä..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 brd jäähdytinneste n.5cm alle minimirajan 5tkm aikana
Collapse
X
-
Pitäisi huolestua. On mahdollista, että vesi vuotaa pakokaasunkierrätyksen jäähdytyselementistä ahtimelle ja ennen pitkää tekee ahtimesta vainaan. Tuo jäähdytin on helppo ohittaa motonetin kulma-jatkopaloilla ja sulkea pois tuo vuotopaikka.
[e] etkasta katsoen brd-jäähdytin onkin vähän poikkeava poikittaismoottorisista, mutta kaiketi silti mahdollinen vuotokohde
-
Voiskos tuo savutuskin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3&postcount=70 johtua siitä että jäähytinneste vuotaa jonnekkin..??
Comment
-
Noni, vikaselvityksessä oli, paineistettu ja vuodot etitty ja egr-jäähdytin irrotettu ja tarkastettu; ei vuotoi, lisälämmitin, kennot, ei vuotoa. Eli vaihtoehdoiks lueteltiin kannentiivistettä, sylinteriongelmaa, lohkovikaa tms minä niistä ymmärtäny mutta remonttiarvio 2000-10000-XXX euroo riippuen mäihästä, auto pitäs viiä nyt yön yli jonnekki tarkempiin selvityksiin matalemmalla tuntitaksalla. Jo on saata** että kilsoi 116000 ja se mitä auto vuoden ollu ni korjauksiin vaan uppoo ja uppoo lisää ja lisää rahaa. Pitäs toisaalta vaan lisäillä jäähytinnestettä ja seurailla muuttuuko rusehtavan väriseks (?) taikka myydä koko roska pois; mutta siihen ei viiti tietenkään lähtee, sysätä paskaa jonkun toisen niskaan.
Pitäskö vaa ostaa tollasta ja seurata tilannetta 1-2kk ??
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuo...ytysjärjest-2Viimeksi muokannut okkim; 8.9.2012, 23:23. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa
Comment
-
Vieras
Itse en mitään tuollaista ensin koneeseen laittaisi, vaan veisin auton suosiolla johonkin osaavalle pajalle ihmeteltäväksi. Sinänsä ei puhuta valtavista määristä: Jos nyt ajatellaan että 0,7ltr olisi kadonnut ainetta 5000km aikana, puhutaan noin 7ml/tunti "kulutuksesta" - vertailukohtana esim. tyypillinen snapsilasi noin 40ml (joka siis tyhjenisi vajaassa 6h). Tuollainen mahdollinen pieni vuoto ei jätä mitään merkittävää märkää aluetta moottoritilaan vaan haihtuu hyvinkin nopeasti.
Toki vika voi olla joku noista ikävämmistä luetelluista, mutta ei mitenkään välttämättä. Yhdessä toisen mallisessa Audissa oli saman kaliiberin vuotoa parin vuoden ajan ennen kuin lopulta vuotava osa paikallistettiin foorumivinkkien avulla...
Comment
-
Kaverilla kuluttaa jäähdytin nestettä kun on ilmastointi päällä. Auto on 2.0tdi octavia, konekoodia en tiiä. Voiskohan olla jotain yhteyttä?!
Comment
-
Joo kyllä se neste on ihan kirkasta ollu. Luulis tosiaan et jos joku isompi vika ois ni ois kulkemisessa jotain ongelmaa? Savutusarvo katsastukses oli korkee ja se "ainut ongelma" tän vuodon lisäks viime aikoin. Pitää aamul varata pajalle aika; kuulemma ehkä jo parin pv pääst saattas onnistua.
Ilmastointia ei muuten oo huollettu ikinä; se kun toimii ok. Oisko sillä sitten yhteyttä jotenki tähän??Viimeksi muokannut okkim; 8.9.2012, 23:22. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa
Comment
-
Vieras
No ei kyllä pitäisi olla mitään yhteyttä ilmastointilaitteella ja jäähdytysnestekierrolla. Ilmastointi toki tuon ikäisestä kannattaa huoltaa jos ei ole ennen tehty, mutta voin luvata että kylmäainevajauksella ei ole mitään yhteyttä jäähdytysnesteen katoamiseen.
Comment
-
Nonni =( . Niinhän se kävi että vuotoo ei löytyny. Moottorin halkeemia sylinteris yms pidettii äärimmäisen epätodennäkösenä, vuoto jota ei löydetty ois siis todennäkösemmin egr-jäähyttimessä, ja sen erillinen testaus kuulemma maksais niin paljon taas et sama vaihtaa koko osa saman tien, ja mukana tulee myös uus egr. Sen puhdistuttamista jossai vaihees on mietitty joten siihen päädyttiin, melkeen tonni menee tuohon mukaanlukien testaustyöt. Eli 2 eri paikas revohkaan yht reilu 1000e. Sitten tarkotus seurata katooko nestettä jatkossa, ja jos katoo ni aieheuttaja ois tod näk se kannen tiiviste, siinä sit sellane 1500+++ e remppa. Taitaa olla järkevämpi myydä auto pois jollekki autoliikkeelle sitten jos vielä nesteet tihkuttelee; ennemmi ku sitä vaihtoo tehdä...
Sitä en kyl tajua et jos ne Laakkosella tuon egr-jäähyttimen jo irrotti ja testas ettei vuotoi siin oo ni täs toises paikas sano ettei sitä kokonaan saa noin testattua. No oli miten oli, varsinaista lottoomistahan tää nyt on =/ .Viimeksi muokannut okkim; 8.9.2012, 23:22. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa
Comment
-
Joo-o, suunnitelmat meni nyt niin ettei egr-jäähdytintä ollenkaan vaihettas, vaan vielä imusarja pitäs purkaa kunnolla että näkee onks sinne jotenkin moottorista tullu vuotoa..joka ois sit merkki ilm 4000++ e rempasta tms. Meni vähän ohi nuo keskustelut päivällä. Mutta ens viikollahan tuon näkee tekeekö tuon eteen vielä mitään, jos ei mitään löydy ni pitää kyllä seurailla tilannetta muutama kk ja seurata miten ne nesteet sieltä katoaa. Ei tässä sokkona aleta tuhansien eurojen remppoja tietenkään tekemään, jos on vajaa litra nestettä kadonnu. Räjähtäkööt sit kunnolla jos niikseen tulee.
Comment
-
JESSSS =) soitin korjaamolle ja sanoivat että kyllä egr-jäähyn vieres imusarjas oli vuotojäljet huomattu :D eli sillä pitäs selvitä tästä revohkasta. Pidempään vaati paineistusta siis. Jossain ulkomaisel foorumis suositeltiinkin koneen lämmitystä ja 48h paineistusta jotta pienetki vuodot tulis ilmi =P. Ilmottelenpa sit talvella jos toisin kävi, peukut pystyyn nyt sitten vaan :) .
Comment
-
Eli pitäskö siihen nyt vaihtaa se egr vai pelkkä tiiviste? Onko osa kallis? Saisko joku vaikka kuvan laitettua tänne niin vois alkaa tutkii sitä kaverin octaviaa kanssa.
Comment
-
Egr-jäähdytin, kait se satoi euroi oli ku koko revohkan hinta-arvio vikaselvittelyineen oli perjantaina 850e. Kyllähän sen moninkertasesti halvemmalla sais ku itte jostain tilais ja vaihtais.
Liekö miten sitten on toisaalta; jos vain tiivisteessä se vuoto ja koko jäähy menee vaihtoon, mut menkööt mitä menkööt kunhan ei tonneja menis ja tuo vuoto tuolla loppuis. Pitää maanantaina vielä kysellä tarkat tiedot tuosta; mistä kohtaa oikein on vuotanut.Viimeksi muokannut jta; 8.9.2012, 22:51. Perustelu: Ihan oikeastikko sitä pitää tehdä koko ajan uutta viestiä minuutin välein...
Comment
-
Joo olis kyllä hyvä jos voisit kysästä tarkemmin sen vuotokohdan ja osatarpeet niin vois sitten ainakin yhden vikapaikan ruksata yli.
Comment
-
-
Lainataanpas viestiketjua..
On sitten omaan brd:hen ilmaantunut samoja vikoja kuin yllä eli nesteet häipyy johonkin.
Ulkoista vuotoa en pikaisella kattelulla löytänyt ja öljytkin on ihan mustat eli ei kait sinne sekoitu.
Oiskohan tuo mahollisesti vuotava egr jäähdytin mihin nesteet katoaa?
Löytyiskö keltään varaosanumeroa tuolle jäähdyttimelle niin vois netistä katella.
Comment
Comment