Profiilin Volkkarissa (1.9Tdi BKC) ilmennyt pieniä probleemia. Eli moottorin vikavalo, joka palanut jo jonkin aikaa, johtuu polttoaineen lämpötila-anturista (G81). Lisäksi koko omistukseni ajan on antanut vikakoodin myös nokan asentotunnistimesta (G40). Nyt viime aikoina on alkanut myös ESP valoa sytyttelemään mittaristoon ja tullut myös pari vikakoodia lisää; ilmamassamittari (G70) sekä jäähdytysnesteen lämpötila (G62) ja satunnaisesti jotain muitakin liittyen ECU:n liittimeen sekä ABS ohjausyksikköön. Tuo ESP valo syttyy vain kun autolla lähtee kylmällä moottorilla liikenteeseen, niin parin kilometrin jälkeen alkaa valo palaa. Kun lämpösellä koneella lähtee, niin silloin ei tuota ongelmaa esiinny.
Sen verran on asioita yritetty korjailla, että tuo polttoaineen lämpötila-anturi on vaihdettu ilman mitään vaikutusta. Lisäksi on laitettu myös uusi MAF.
Nämä kaikki anturithan ovat samassa johtosarjassa ja ilmeisesti kyseinen johtosarja vaurioituu näissä Volsuissa järjestään. Eli voisiko olla niin, että pelkästään johtosarja korjaamalla myös tuo ESP ongelma saadaan ratkaistua, kun ymmärtääkseni MAF vika saattaa tuon ESP valonkin sytyttää, vai onko syytä pelätä sitä kaikkein pahinta vaihtoehtoa, eli ABS yksikkö sökö?
Lisäksi on vielä sellainen uusi ilmiö, että lämpöisellä kelillä kun ilmastointi joutuu kovasti tekemään töitä, niin tyhjäkäynnillä kierrokset heittelevät melkoisesti (n. 700-900rpm), moottori tärisee ja tuntuu kuin kone meinaisi välillä sammua. Tällaista en ainakaan aikaisemmin ole huomannut. Tehotonhan tämä on aina ollut, mutta se saattaa mennä siihen piikkiin kun on aikaisemmin reilu 5 vuotta tuolla V6 TDI:llä matkaa taittanut.
Johtosarja menee syynäyksiin ehkä jo tällä viikolla, mutta onko kanssamatkustajilla suosituksia, mitä samalla kannattaisi tuosta tsekkailla kun konehuonetta arvatenkin jonkin verran joutuu purkamaa tuon johtonipun esille saamiseksi. EGR ehkä tulee tulpattua kunhan vaan saa ennen katsastusta sellaiset välineet että tuon saa myös softasta disabloitua niin ei tarvi inssin taas tuosta vikavalosta huomautella.
Sen verran on asioita yritetty korjailla, että tuo polttoaineen lämpötila-anturi on vaihdettu ilman mitään vaikutusta. Lisäksi on laitettu myös uusi MAF.
Nämä kaikki anturithan ovat samassa johtosarjassa ja ilmeisesti kyseinen johtosarja vaurioituu näissä Volsuissa järjestään. Eli voisiko olla niin, että pelkästään johtosarja korjaamalla myös tuo ESP ongelma saadaan ratkaistua, kun ymmärtääkseni MAF vika saattaa tuon ESP valonkin sytyttää, vai onko syytä pelätä sitä kaikkein pahinta vaihtoehtoa, eli ABS yksikkö sökö?
Lisäksi on vielä sellainen uusi ilmiö, että lämpöisellä kelillä kun ilmastointi joutuu kovasti tekemään töitä, niin tyhjäkäynnillä kierrokset heittelevät melkoisesti (n. 700-900rpm), moottori tärisee ja tuntuu kuin kone meinaisi välillä sammua. Tällaista en ainakaan aikaisemmin ole huomannut. Tehotonhan tämä on aina ollut, mutta se saattaa mennä siihen piikkiin kun on aikaisemmin reilu 5 vuotta tuolla V6 TDI:llä matkaa taittanut.
Johtosarja menee syynäyksiin ehkä jo tällä viikolla, mutta onko kanssamatkustajilla suosituksia, mitä samalla kannattaisi tuosta tsekkailla kun konehuonetta arvatenkin jonkin verran joutuu purkamaa tuon johtonipun esille saamiseksi. EGR ehkä tulee tulpattua kunhan vaan saa ennen katsastusta sellaiset välineet että tuon saa myös softasta disabloitua niin ei tarvi inssin taas tuosta vikavalosta huomautella.
Comment