Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AKN:n vaihto vaikka BDG:hen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AKN:n vaihto vaikka BDG:hen

    Tommonen kävi mielessä, jos tuhot osoittautuvat kalliiksi. Onko kenelläkään näkemystä tai kokemuksia? Moottorin lisäksi pitäisi varmaan vaihtaa ohjainyksikkö, mutta saako ajoneston ohjelmoitua vai pitäisikö mittaristokin vaihtaa?
    Pelkkien kansien vaihto olisi tietysti toinen vaihtoehto. Käykö vanhat jakopäänkilkkeet Bxx - kansiin vai tarviiko siellä muita osia tuosta uudemmasta?

    #2
    No voihan koko koneenki vaihtaa, eihän siin mitää ongelmaa ole. Ottaa pumpun ja jotain antureita vanhasta koneesta. Erot on lähinnä hyvin pieniä, tyyliin toisessa on joku liitin erimallinen jne.

    Comment


    • #3
      Onko noissa vanhan ja uudemman sukupolven 2.5tdi:ssä jotain muita isompia eroja kuin kannet? Tuli vain tässä mieleen kun itsekkin voisi kannet vaihtaa uudempiin.

      Comment


        #4
        Kannenpultit on erilaiset ja alipainepumppu. ;)

        Comment


          #5
          Täs vähä leikkiny ajatuksella, että jos toi oma AR porsii, niin onkohan tekemätön paikka noiden "uusien" 3.0 TDI koneiden lapioiminen konehuoneeseen, varsinkin kun molemmat on automaatteja?

          Comment


            #6
            Kaikenhan saa aina sovitettua, tavalla tai toisella. :)

            Comment


            • #7
              Täytyis saada vierekkäin 3.0tdi ja 2.5tdi huoltoasennossa niin siitähän sitä vois tutkailla ja mittailla kuinka paljon onkaan eroja. :)

              Comment


                #8
                Ei se koko niinkään, mutta voimalinjan laatikoston ja sähköjen yhdistys vaan vähä arvelluttaa. Että tarviiko se uudemman laatikonkin kaveriksi ja kuinka sitten säheltää noi vaihdevalitsimet jne.

                Comment


                  #9
                  Ainakin on eroa siinä, että 2.5tdi v6 on jakajapumpulla ja 3.0tdi on common rail kone.
                  Vois kuvitella, että aika paljon sähköhommaa vois olla.

                  Comment


                    #10
                    Noi nyt saa suoraan tuosta mahdollisesta luovuttajasta. Ja ei niinkään ole ongelma.

                    Mutta tuo voimansiirto eniten arvelluttaa, kun vanha vaihteisto ei taida olla yhteensopiva ton 3.0:n kanssa ja uudempi aski ei taida olla muuten voimansiirron kanssa kavereita (vetarien sijoittelu&kardaanin pituus). Tän lisäksi, että vaihteenvalitsimen yhteensovittaminen, kun uudemman auton keppi&konsoli sopii tohon vanhempaan kuin pomppukeppi mummolle.

                    Toki sopivilla yhdistelyillä B7&C6 osia vois saada palapelin kasaan, ehkä

                    Comment


                    • #11
                      Täytyy alkaa etsimään Bxx kansia saksanmaalta, taitaa olla helpoin päivitys hieman kestävämpään tekniikkaan.

                      Comment


                        #12
                        Täytyy muistaa et BFC on vielä laahureilla. Eli kaikki B-alkuset ei oo "turvallisia".
                        Viimeksi muokannut horch; 20.8.2012, 16:10.

                        Comment


                        • #13
                          Mitäs kaikkia näitä Bxx koneita nyt olikaan ja onko niiden kesken eri tehoversioissa eroa esim. nokissa?

                          Comment


                            #14
                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93151 Tuolta viesti #4.

                            Comment

                            Working...
                            X