Nuo omatekoiset adapterit toimivat heikosti vanhimpien suoraruiskujen kanssa (B4/1Z,C4/AAT), tehdastekoisella piuhalla toimii.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 2.5Tdi ahdot?
Collapse
X
-
hepokas
Itsellä käytössä tuo jariPetterin tekemä piuha, on toiminut hyvin.
linkki: http://jaripetteri.net/netstore/inde...roducts&info=2
Comment
-
Oma on ensimmäisiä A6:sia AEL-koneella ja JariPetteri-mallia oleva piuha toimii moitteetta. Luulisi AAT:lla toimivan samalla tavoin. Jostain mulle on jäänyt sellainen käsitys, että VAG-COM toimisi C4 satkujenkin kanssa, mutta saatan muistaa väärinkin. Mittailin viikonloppuna vähän oman vakiopelin ahtopaineita, ja laitan linkin ko. käppyrään kunhan meikäläisen kotisivutila aktivoidaan.
Comment
-
> Hi,
>
> I´ve tested VAG-COM on my Audi 100 2.5 TDI, year 92, engine code is AAT,
> german model.
>
> I can connect to the HVAC controler but not to the engine controler. I
> have read in the issues section of the VAG-COM website that there is a
> problem with TDI (1Z engines?) engines from year 93 to 94.
>
> Does my car got the same problem?
Yes. All these very old Audi TDI engines use 240 baud !!! I have an
Audi 1Z ECU here and have confirmed this. On current (0.81 and newer)
versions of VAG-COM, you can try setting the START BAUD to 240. I have
one report that this does work with the 2.5 engine, but there are other
protocol-timing issues that I have not yet had a chance to address on
the Audi 1Z engines.
-Uwe-
Comment
-
Tässä vakiokoneen (AEL) ahtopainekäyrää. Mittausarvot on saatu nelosella kiihdytettäessä tasamaalla. Kyllä se ahtopaine näyttää jostain syystä käyvän parhaimmillaan hiukan toisen barin puolella, eli hiukan poikkeaa "tehdasarvoista".
http://www.netikka.net/irk/kulkine/ahtopaine.jpg
Comment
-
Tuon mukaan minulla ei olisi ahtotavoitetta nostettu yhtään.
Ihmeen myöhään tuossa ahto nousee. Melkein väittäisin, että jossain on häikkää. Isoilla vaihteilla pitäisi vakionakin olla täysi soitto päällä heti parin tonnin jälkeen: http://tdi.5cyl.net/A6/II-III-IV.gif.
Comment
-
Joo, kieltämättä tuo ahtopaineen hidas nousu kummaksuttaa. Turbon mukaantulon kyllä huomaa päivänselvästi siinä 1900rpm kohdalla eikä voi sanoa, että meno tuntuisi sen jälkeen puutuneelta, mutta VAG-COM-mittausten mukaan tosiaan paineet nousee tappiin vasta 3000rpm paikkeilla. Mistähän tuollainen hidas paineiden nousu voi johtua?
Comment
-
hepokas
Joo maton alla yläviistolla osalla, matto osaa olla tosi v....mainen,itse jouduin turvautumaan pieneen puukotukseen..
Comment
-
Lastu on ollut kiinni vasta pari tuntia ja yks 5 km lenkki takana. :)
Auto pelaa normaalisti ja paineetkin kehittyy tasaisesti, ei mitään nykimisiä
havaittavissa.
Huomasin vasta viimeisen polkaisun aikana tarkkailla savuverhon kehitystä,
ja kyllähän sieltä savua tuprahti, vaikka en polkaissu kuin sekunnin verran.
Savu ei ole pikimustaa, eikä kovin sankkaakaan, ainakaan taustapeillin.
Vakiolastulla savua ei ole pystyny havaitsemaan ollenkaan taustapeilistä.
Vaihdoin piirit itse. 2 kpl 28-jalkaista lutikkaa juotettuna piirilevyyn.
Juotin vaihdon yhteydessä "plug&play" -jalat piirilevylle, joten jatkossa
lutikat voi vaihtaa ilman kolvia.
Comment
-
Toisella lenkillä tuli seurailtua jäähdytysnesteen lämpöjä ilmastointilaitteen
huoltonäytön kautta, eikä niissä ainakaan ole mitään muutosta entiseen.
Aika mageesti auto nyt vetää nelosvaihteellakin, kunhan lähtökierrokset ovat
2000rpm tuntumassa. Takapuolituntumalla vääntöä tuli mukavasti lisää.
Ahtopaine- tahi seosmittaria ei ole käytössä, joten pitänee ristiä kädet
ja toivoa että kone ja kytkin kestää nuo sivistyneet pikkupolkaisut joita
joskus tulee harrastettua.
Comment
-
-
Juups, asia selvis ko katteli tuon sivun läpitte:)
Kannattaa sitte muistaa myös se, että pakopainemittari+pakolämpömittari ovat ainaki yhtä tärkeitä kuin ahtopainemittari jos aletaan tuollaisia tehoja hakemaan vakiopakokaasujarrulla.
Vakiomallin välijäähy on niin "onneton" että se kannattais myös päivittää noille tehoille.
Saattaa se motti tosin kestää tuollaiset tehot myös vakiohiluillakin jos malttaa pitää järjen päässä kun ajelee.
Comment
-
Käy Harri lueskeleen ffp:n ja volvolandian sivuilta, sieltä löytyy paljon tiisseleiden virittämisestä! Ja eritoten kannattaa lueskella tdifriikin ja valonviejän juttuja, ovat päteviä jätkiä!!
Valonviejällä on portteri jossa on yli 300hv vakio alakerralla vääntöjä en muista!
niin ja motonetista vaan hakeen tarvike vaimennin, valikoima on aikas hyvä. Säästät monta euroa jos vain löytyy viitseliäisyyttä ja taitoa sovitella sellainen paikalle!
ja diisselissä ahdot nousevat syöttöä lisättäessä, ahtoja ei voi erikseen nostaa!Viimeksi muokannut retulainen; 24.2.2008, 19:38.
Comment
-
-
Jos haluaa viitos tdi:in virittämisestä tietoa, kannattaa tosiaan käyä vieraileen volvolandian puolella. Siellä on enemmän perehdytty näiden koneiden huijjaamiseen. Jos sitten haluaa tekniikkapuoleen neuvoja, voi ffp:ltä löytyä paremmin. Valonviejä kyllä vastailee kummallaki puolella.
Ahtojen nostosta myös näillä sivuilla juttua, onnistuu mm. mappia huijjaamalla.
" ja diisselissä ahdot nousevat syöttöä lisättäessä, ahtoja ei voi erikseen nostaa!" - sääntö pätee moottoreissa joissa on hukkaportiton ahdin.Viimeksi muokannut epepee; 24.2.2008, 21:03.
Comment
-
Comment