Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 tdi r5 savutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 tdi r5 savutus

    Kävin leimaa hakemassa mutta tulikin ajokielto koska k-arvo oli kevyet 4.64
    Auto kulkee mukavasti ja lakua tulee tuutin täydeltä kun kaasua antaa, kulutus oli viimeksi 6.08l/100km kun laskin.

    Olisiko vika ilmansuodattimessa?

  • #2
    Voi johtua ilmansuodattimestakin, tosin melko tukossa jo pitää sitten olla. Tukkeutuneet katit tai vaimentajaan kertynyt noki varsin mahdollinen syyllinen. Pitäisi kyllä tuntua jo hieman ajossakin huonontuneena heräämisenä/herkkyytenä jne. Ahtopaine vajaus aiheuttaa ilmanmuuta savutuksen lisääntymistä, onko paineista tietoa? Onko painepuolen tiiveydestä varmuutta? Kuseva tai muuten epämääräisesti toimiva suutin voisi myös aiheuttaa. Pumpun ajoitus? Onhan näitä syitä olemassa. Hankala näillä tiedoilla arvailla. Pitäisi olla vähän jotain pohjaa em. seikkojen toimivuudesta mistä lähteä sitten purkamaan tilannetta.

    Ensialkuun voisi nyt ainakin tutkia ahtopaineet, tarkistaa onko ahtovuotoja, pumpun ajoituksen, kattien kunnon.

    Comment


      #3
      Liian vähän ilmaa tai liian paljon syöttöä.
      Ahtovuodot, pumpun ajotus ja IQ eli syöttö. Onko jotain bleedejä tai evryjä käytössä?

      Comment


      • #4
        egr juminu auki? Kokeile laipata kiinni.

        Comment


        • #5
          No niin nyt on savut 2.18. Käytin säädätyksessä hämeen dieselissä ja epäilivät lastutusta kun tehoakin tuntuu olevan enemmän kuin vakiossa, itsellä auto ollut vasta niin vähän aikaa ja edellinen omistajakaan ei osannut sanoa että onko koneelle mitään tehty.

          Comment


            #6
            Vai olisiko suuttimet vaihdettu isompiin?

            Comment


            • #7
              Olikos suuttimissa joku värikoodi tms. mistä helppo tunnistaa?

              Comment


              • #8
                Ei ole värikoodia. Muistaakseni niissä ei ole edes stanssattua merkintää koosta, mutta tuosta voin olla väärässä.

                Comment


                  #9
                  Ei näe kokoa, jossei kärkiä irroteta. Ja niitähän ei nyt irrotella huvin vuoksi. Kärjissä voi olla tyyppi näkyvillä vielä.
                  Suuttimet saa runkoineen irti, mutta niistä ei voi tietää mimmonen suuntikärki on, koska sama runko on aina sama.

                  Vakiot on viidellä reijällä, joten jos siellä on esim 7 reikäset suuttimet niin voi arvat ettei ole vakiot. Taitaa vain olla noi virisuuttimetkin aika usein viidellä eikä sitä reikäkokoa pysty silmällä mittaamaan.
                  Vakiot on 0.214 reijillä.

                  Comment


                  • #10
                    Eli jääköön suuttimet arvoitukseksi. Joskus aikoinaan omistin 205 gti pösön jossa tosiaan suuttimissa oli väritykset koon mukaan, ostin auton joka oli 1.6 koneella mutta yllättäen olikin 1.9 vaikka paperit kertoivat muuta...

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä oli katsastuksessa omalla 2.5TDI r5 koneella k-arvo 5.8 :D tein autoon pumpun ajoituksen ja puhdistin katalysaattorit jarrukliinerillä. Löytyy hyvä ja helppo ohje otsikolla "Katalysaattorin helppo puhdistushuolto" Nyt oli k-arvo 0.19 ku käytin uudelleen mittauksessa.. :)

                      Comment


                      • #12
                        Kuulostaa hyvältä, pakko kyllä testata pikimmiten.

                        Comment

                        Working...
                        X