Onko jollain vinkkejä jäljittää syytä AFB koneeni käyntihäiröön, jää sillointällöin kierrokset 1200 tuntumaan ja kone rynkyttelee. Joskus tekee myös tyhjäkäynnillä (~760 rpm).
Normi ajossa ei mitään erikoista ole havaittavissa.
Maallikkona (en mikään autojen rassailija) tietysti aloin lueskella täältä muiden ehkä samanlaisista ongelmista ja näyttäähän niitä häiriöitä löytyvän muidenkin ajokeista.
Sain joskus nuorelta tuttavapojalta (itse olen jo vanhus) VAG-COM ohjelman ja kaapelin ja tietty sillä aloin tutkiskella, utelias savolainen kun olen.
Mitään vikakoodeja ei löytynyt, mut silmään pisti "Intake air temperature" joka lötkötteli siellä 74 asteen tietämillä , vaikka just koneen starttasin?(ei muutu arvo vaikka kuinka kurvailis)
Sitten miettimään että luulis sen anturin löytyvän imupuolelta, mut kun ei löydy, olisko MAFiin ympätty? Tästä sitten MAFia avaamaan kun sen putsauksesta olin lukenut.
Saatuani sen pelkän anturin käteeni totesin sen olevan puhdas kuin pakastavedetty ja siinä olevalla numerolla 7.22684.08.0 gooleteltuani
tieni vei sivulle: https://onlineshop.ms-motor-service....ang=E&vko=0001.
Totesin jälleen kerran että ***kele, Laakkonen oli myynyt tähän koneeseen käymättömän MAFin muutama vuosi sitten, sivusto kun näyttää tarjoavan MAFia numerolla 7.22684.14.0,
en usko että valmistaja huvikseen tekee erilaisia, vaan tiettyyn koneeseen ja ohjelmaan omansa!!! Ja kun noilta sivuilta nyt näistä MAFeista lueskelin, niin entistä vakuuttuneempi olen siitä ettei näitä kannata mistään MOTONETIstä saati BILTEMAsta hankkia ja jatkossa Laakkosellakin pitänee puhua ISOILLA KIRJAIMILLA ja vaatia dokumentti että käy tähän koneeseen.
Muutaman kerran olen siellä ajokkia käyttänyt ja siihen tulokseen tullut että jarrupaloja ja öljyjä siellä osataan vaihdella mut siihenpä se sitten jääkin... kerrankin piti pienelle Turbopajalle viedä kun eivät löytäneet N75 vikaa? Vrt jos sulla on oma jalka irti ja kainalossa, mene terkkariin, mut jos joku muu vaiva niin yksityiselle...
Polttoainesuodattimen vaihdoin, ei mitään vaikutusta.
Ilmanputsari uusittu, ei mitään vaikutusta.
EGR:n tulppasin ja heti huomattavasti viileämpänä imusarjakin on ja pirteämmältä meno vaikuttaa.
Nähtäväksi jää, onko tuo "Intake air temperature" syyllinen tähän ongelmaan.
Jos sattuu rynkyttämään tarpeeksi kauan, niin mitä arvoja sillä VAG-COMilla pitäis ehtiä katsomaan?
Normi ajossa ei mitään erikoista ole havaittavissa.
Maallikkona (en mikään autojen rassailija) tietysti aloin lueskella täältä muiden ehkä samanlaisista ongelmista ja näyttäähän niitä häiriöitä löytyvän muidenkin ajokeista.
Sain joskus nuorelta tuttavapojalta (itse olen jo vanhus) VAG-COM ohjelman ja kaapelin ja tietty sillä aloin tutkiskella, utelias savolainen kun olen.
Mitään vikakoodeja ei löytynyt, mut silmään pisti "Intake air temperature" joka lötkötteli siellä 74 asteen tietämillä , vaikka just koneen starttasin?(ei muutu arvo vaikka kuinka kurvailis)
Sitten miettimään että luulis sen anturin löytyvän imupuolelta, mut kun ei löydy, olisko MAFiin ympätty? Tästä sitten MAFia avaamaan kun sen putsauksesta olin lukenut.
Saatuani sen pelkän anturin käteeni totesin sen olevan puhdas kuin pakastavedetty ja siinä olevalla numerolla 7.22684.08.0 gooleteltuani
tieni vei sivulle: https://onlineshop.ms-motor-service....ang=E&vko=0001.
Totesin jälleen kerran että ***kele, Laakkonen oli myynyt tähän koneeseen käymättömän MAFin muutama vuosi sitten, sivusto kun näyttää tarjoavan MAFia numerolla 7.22684.14.0,
en usko että valmistaja huvikseen tekee erilaisia, vaan tiettyyn koneeseen ja ohjelmaan omansa!!! Ja kun noilta sivuilta nyt näistä MAFeista lueskelin, niin entistä vakuuttuneempi olen siitä ettei näitä kannata mistään MOTONETIstä saati BILTEMAsta hankkia ja jatkossa Laakkosellakin pitänee puhua ISOILLA KIRJAIMILLA ja vaatia dokumentti että käy tähän koneeseen.
Muutaman kerran olen siellä ajokkia käyttänyt ja siihen tulokseen tullut että jarrupaloja ja öljyjä siellä osataan vaihdella mut siihenpä se sitten jääkin... kerrankin piti pienelle Turbopajalle viedä kun eivät löytäneet N75 vikaa? Vrt jos sulla on oma jalka irti ja kainalossa, mene terkkariin, mut jos joku muu vaiva niin yksityiselle...
Polttoainesuodattimen vaihdoin, ei mitään vaikutusta.
Ilmanputsari uusittu, ei mitään vaikutusta.
EGR:n tulppasin ja heti huomattavasti viileämpänä imusarjakin on ja pirteämmältä meno vaikuttaa.
Nähtäväksi jää, onko tuo "Intake air temperature" syyllinen tähän ongelmaan.
Jos sattuu rynkyttämään tarpeeksi kauan, niin mitä arvoja sillä VAG-COMilla pitäis ehtiä katsomaan?
Comment