Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 3,0tdi Hehkun merkkivalo vilkkuu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 3,0tdi Hehkun merkkivalo vilkkuu?

    Eli minulla on seuraavan kaltainen ongelma, vähän aikaa ajettua hehkun merkkivalo vilkkumaan. ja tämän takia moottori on kokoajan häiriötilassa eli turbo ei luultavasti paljoa ahtopaineita anna ja autolla ei juurikaan rekkaa pääse ohi.
    Vikakoodina marmoritiskillä on luettu ensin turbon siipien ohjausyksikkö. jonka jo vaihdoin (marmoritiskin hinta vaihtotyölle muuten oli 650€ ja vaihdoin tämän itse. aikaa meni 15min.) Mutta vika ei ollutkaan siinä yllätys yllätys... ja nyt vika koodina on tuohon härveliin viittaava sähkövika???? kaikki liittimet on varmasti kiinni ja sulakkeet ovat ehjiä ja jos irrottaa sähkön virrat päällä kyseinen härveli vetää siipien ohjaustankoa ylösalas?? Eli osaako kukaan neuvoa tämmöistä vikaa???
    Etelä-suomen Marmorilla eivät tiedä mitään, jollei jätä autoa viikoksi hierottavaksi ja sen jälkeen pitää tietysti antaa myös lompakko niille.

  • #2
    Oisko sulla sitä tarkaa vikakoodia? Ettei vaa turbon siivet jumittas?

    Comment


    • #3
      Tarkista johtosarjan kunto siipien ohjaus boxilta autoon päin, yleensä ohuessa johtosarjassa (ennen kuin menee isompaan nippuun) on joku johto venynyt, poikki tai hapettunut.

      Comment


        #4
        Miten uusit sen ahtimen ohjainlaitteen?
        Ohjelmoitko uuden ohjaimen? Siihen kun on olemassa työkalu, jolla vanhasta luetaan arvot ja sitten siirretään uuteen. Jos ei tätä tehdä, on uusi ohjain käyttökelvoton eikä ahdin toimi, edelleenkään.
        Ihan heittämällä se ei kuitenkaan ala toimimaan.

        Comment


        • #5
          ohjaimen uusinta

          Kiitos vastauksista! ohjain uusittu heittämällä ja audilla vikakoodia jälleen tarkistaessa todettu, ettei tarvitse mukauttaa eli toimii..

          johtosarja, joka tulee säätimelle on jo kolvattu yksi johdin, josta oli kylkiauki mutta tämä ei auttanut ja nimennomaan näistä ohuemmista toinen pitäneen pistää poikki myös toinen ja kolvata siihen uusi johdin.
          ja muuten liitinkin, joka tulee säätimelle on uusittu.

          vika koodit on luettu ja näyttää säätimen sähkövikaa, jos tuo nyt on oikein.

          kaikkein ihmeellisin on, että turbo toimi taas hetken, kun ajoin ja sitten hehku rupesi taas vilkkumaan ja tehot katosi.

          onko kellään tietoa, minne noi säätimeltä lähtevät/tulevat johtimet menevät, jotta voisin mitata ne???

          Comment


          • #6
            niin, lisäksi kun vikakoodin nollaa, niin auto toimii normaalisti jonkin aikaa. kunnes polkasee reilusti niin sitten vikakoodit pomsahtaa päälle.

            Comment


              #7
              Servo

              Oliko tuo vaihtamasi turbon ohjainlaite (servo) uusi vai käytetty ? Jos käytetty niin onko 100% varmaa, että se on ehjä (ettei siinä ois sama vika kun siinä sun alkuperäisessä) ?

              Oletko muuten tutustunut tähän keskusteluun (samasta?) aiheesta ?
              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=76403
              Viimeksi muokannut Hese76; 8.7.2012, 23:12. Perustelu: Lisätty linkki relevanttiin keskusteluun

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Hese76 Näytä viesti
                Oliko tuo vaihtamasi turbon ohjainlaite (servo) uusi vai käytetty ? Jos käytetty niin onko 100% varmaa, että se on ehjä (ettei siinä ois sama vika kun siinä sun alkuperäisessä) ?

                Oletko muuten tutustunut tähän keskusteluun (samasta?) aiheesta ?
                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=76403

                servo on uusi marmorilta hommattu ja lisäksi minulla on yksi vielä uudempaan mallii Ebaystä ostettu jos joku tarvitsee tälläistä.

                Olen tutustunut tuohon sinun tapaukseen ja miettinyt, jos menisin hakemaan marmorilta nuo samat kamat kuin sinä ostit!

                Kiitos vastauksesta!

                Comment


                  #9
                  Tarkka vikakoodi ?

                  Onko sinulla käytössä VCDS:ää, tai muuten mahdollista saada tarkka vikakoodi tietoon? Jos tuo hehkuvalo ilmaisee yliahtamista reippaammin polkastaessa, niin se joko ahtaa liikaa (tarkasta ne johdot vielä huolella) tai sitten ahtopaineanturi (MAP) on viallinen.
                  Itse en kyllä lähtisi nykyisten lähtötietojen perusteella uusimaan MAF:ia tai EGR:iä. Ja muutenkaan en uusisi EGR:iä vaan kävisin sopivassa pajassa, jossa EGR osataan disabloida ohjelmallisesti niin, että ei sytyttele vikavaloa...

                  Niin ja tuolla VCDS:llä vois myös ottaa logeja ja/tai kattoa live-dataa, joten se on kyllä kannattava hankinta jos yhtään kiinnostaa tietää mitä siellä auton sisuksissa tapahtuu.

                  Comment


                  • #10
                    Jep olet oikeassa on kyllä pakko tilata tuo VCDS:ssä. koska olisin jo noilla audin vikakoodin luenta maksuilla maksanut sen jo.

                    Comment


                    • #11
                      Vcds antaa turbon ohjaimen sähkövian eli pitäisi mitata johtimet, mutta ei tietoa mihin ne menee??

                      Comment


                      • #12
                        nyt on vcds ohjelma ja sillä saatu seuraavat vikakoodi:

                        Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                        Control Module Part Number: 8E0 910 401 F HW: 8E0 907 401 AJ
                        Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0040
                        Software Coding: 0011171
                        Work Shop Code: WSC 01317 552 00000
                        VCID: 2241D671FDD4D09
                        2 Faults Found:

                        013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
                        P3348 - 004 - Electrical Malfunction
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 01100100
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 2
                        Time Indication: 0

                        Freeze Frame:
                        RPM: 0 /min
                        Torque: 167.7 Nm
                        Speed: 0.0 km/h
                        Temperature: 66.6°C
                        Duty Cycle: 80.9 %
                        Voltage: 12.16 V
                        Duty Cycle: 88.8 %

                        000565 - Boost Pressure
                        P0235 - 001 - Regulation Range not Reached - MIL ON
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 11100001
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Time Indication: 0

                        Freeze Frame:
                        RPM: 2940 /min
                        Torque: 269.1 Nm
                        Speed: 62.7 km/h
                        Absolute Pres.: 2264.4 mbar
                        Absolute Pres.: 1162.8 mbar
                        Mass Air / Rev.: 569.9 mg/str
                        Temperature: 35.1°C


                        Readiness: 0 0 1 1 1

                        säädimeltä mitattu johtimet ja ne ovat ehjät (menevät boxille liitimiin 20/60 ja 85/94) ja säätimelle tulee sähkö 12v ja nolla myös löytyy.
                        Vinkkejä kaivataan????????

                        Comment


                        • #13
                          MAF anturi vaihdettu, ei mitään apua.

                          Comment


                            #14
                            Minun mielestä tämä ongelma liittyy nuihin Pullan mainitsemiin toimenpiteisiin jotka on ilmeisesti pakollisia kun turbon servo vaihdetaan. Tai sitten servo on kaikesta huolimatta viallinen.
                            013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724) vikakoodi kyllä indikoisi, että servo ei toimi oikein. Ja vikakoodi on tullut kun virrat laitettu päälle (moottori ei käynnissä). Oletko katsonut liikkuuko servomoottori/säätötanko edestakaisin kun virrat laittaa päälle?

                            000565 - Boost Pressure vikakoodi näyttäs siltä, että ahtoja pyydetään se ~1,3baria (vakio sw), mutta tarjolla on vain ihan karvan yli ambient pressuren ylittävä ahtopaine. Oletettavasti tässä tapauksessa servo on säätänyt siivet max kierrosten asetukseen (tai siis ei ole säätänyt mitään, koska muistaakseni servo on defaulttina tässä asennossa).
                            Ja kun happea ei ole moottorille tarjolla ja sinne kuitenkin pusketaan lamppuöljyä koko rahalla, niin tokihan ne päästöt on jotakin muuta kuin pitäisi ja siten MIL valo on syytäkin sytyttää.

                            Itsellä ei ole kokemusta servon vaihtamisesta. Omassa autossa ilmeni noita J724 Electrical Malfunction vikakoodeja (keltaisen moottorihäirövalon kera tietysti) ainakin 'Implausible Signal' ja 'Short to Ground' versioina. Pelkän servon vaihtamisen sijaan vaihdoin uuden (tai siis käytetyn) turbon autooni. Nyt olen ajellut reilut 3tkm, eikä vikavalo ole enää kiusannut. Samalla poistui myös satunnainen (sekunnin parin kestävä) 'miettiminen' kun maantienopeukissa painaa kaasun ihan pohjaan asti.

                            Comment


                              #15
                              ELSA ohjeissa sanotaan, että uusi ohjainlaite on sopeutettava. Sopeutus tapahtuu lukemalla vanhasta ohjainlaitteesta tiedot siihen tarkoitetulla testerillä. Ja sen jälkeen siirtämällä tieto uuteen.
                              Tässä tuo testeri:
                              http://vw.snapon.com/specialtoolsdet...temid=18510013

                              Comment


                              • #16
                                Servomoottori

                                Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                ELSA ohjeissa sanotaan, että uusi ohjainlaite on sopeutettava. Sopeutus tapahtuu lukemalla vanhasta ohjainlaitteesta tiedot siihen tarkoitetulla testerillä. Ja sen jälkeen siirtämällä tieto uuteen.
                                Tässä tuo testeri:
                                http://vw.snapon.com/specialtoolsdet...temid=18510013
                                Ei ne marmorin pika/valohoidossa osannut kyllä säätää tuota servomoottoria tai eivät osanneet sanoa, täytyykö sitä sopeuttaa. kovasti ne ohjeita luki ja tulivat siihen tulokseen, ettei tarvitse tehdä sitä.
                                Kaitpa minun täytyy mennä toiseen paikkaan.

                                olisiko jollakin tietoa hyvistä ja oikeista Audi korjaamoista?

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja zoozoo Näytä viesti
                                  Ei ne marmorin pika/valohoidossa osannut kyllä säätää tuota servomoottoria tai eivät osanneet sanoa, täytyykö sitä sopeuttaa. kovasti ne ohjeita luki ja tulivat siihen tulokseen, ettei tarvitse tehdä sitä.
                                  Kaitpa minun täytyy mennä toiseen paikkaan.

                                  olisiko jollakin tietoa hyvistä ja oikeista Audi korjaamoista?
                                  Jos saan jostain ohjeet käsiin, miten tuo tehdään ilman tuota VAS testeriä, niin voin asiaan paneutua.
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109975

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                    Jos saan jostain ohjeet käsiin, miten tuo tehdään ilman tuota VAS testeriä, niin voin asiaan paneutua.
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109975
                                    Moi! yritä löytää, ensimmäinen aika marmorilta löytyy vasta ensikuun puolessa välissä, ja soitin muutamiin turbopajoihin, niin ne eivät osaa tehdä sitä mokomaa sopeuttamista. Jos se nyt on, siitä edes kiinni tämä ongelma.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on turbon säätimen mukautus tehty hyvinkään auto laakkosella, hinta oli 109€ ja asiakaspalvelu oli ihan erilaista kuin marmoritiskillä, voin suositella tätä paikkaa, he tiesivät mitä tekivät ja nyt auto pelaa hyvin.
                                      Kiitos kaikille, jotka auttoivat vian selvittämisessä.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X