A4 3.0 TDI (ASB) ei käynnisty puolilämpöisenä. Auto 2007 mallinen, ajettu 208tkm.
Teki kevättalvella pari kertaa kun koneen oli ajanut lähes lämpöiseksi. Nyt kesäkeleillä 10-20 asteessa oireet esiintyy satunnaisesti kun ajaa pari km ja pysähtyy esim. tankille ei auto enää lähdekään käyntiin ennen jäähtymistään. Toisaalta pari päivää sitten teki temput aurinkoisena päivänä kun mustaan pintaan oli aamupäivän porottanut.
Vika ilmenee startissa siten, ettei hehkun valo edes vilahda. Silloin ei koskaan käynnisty. Jos näyttääkin hehkua mittaristossa niin aina lähtee heti ja kerrasta.
Laakkosen "hightech" tutki autoa pari päivää (!) eikä löytänyt vikaa - kun ei ole vikakoodeja... Eli ideoita foorumilaisilta, onko tullut vastaan muilla?
Tiivistettynä:
- mitä hehkun valo mittaristossa oikeasti indikoi ja koska se syttyy?
- mitä tuo ko. kone startissa tutkii, mihin lämpötila vaikuttaisi?
Kaikki vinkit tervetulleita, rupeaa hieman nyppimään kun ei voi luottaa auton lähtevän kahvitauon jälkeen ;)
Teki kevättalvella pari kertaa kun koneen oli ajanut lähes lämpöiseksi. Nyt kesäkeleillä 10-20 asteessa oireet esiintyy satunnaisesti kun ajaa pari km ja pysähtyy esim. tankille ei auto enää lähdekään käyntiin ennen jäähtymistään. Toisaalta pari päivää sitten teki temput aurinkoisena päivänä kun mustaan pintaan oli aamupäivän porottanut.
Vika ilmenee startissa siten, ettei hehkun valo edes vilahda. Silloin ei koskaan käynnisty. Jos näyttääkin hehkua mittaristossa niin aina lähtee heti ja kerrasta.
Laakkosen "hightech" tutki autoa pari päivää (!) eikä löytänyt vikaa - kun ei ole vikakoodeja... Eli ideoita foorumilaisilta, onko tullut vastaan muilla?
Tiivistettynä:
- mitä hehkun valo mittaristossa oikeasti indikoi ja koska se syttyy?
- mitä tuo ko. kone startissa tutkii, mihin lämpötila vaikuttaisi?
Kaikki vinkit tervetulleita, rupeaa hieman nyppimään kun ei voi luottaa auton lähtevän kahvitauon jälkeen ;)
Comment