Ihmeteltiin tuossa 2.0TDI A3:n öljykorkkia. Autoon oli noin 2000km sitten vaihdettu öljyt (total) ja nyt kun auton konehuonetta oli putsailtu niin oli pistänyt silmään että, öljykorkissa on sisällä ujosti sinappia muistuttavaa smegmaa. Suurin osa tuosta tavarasta lähti öljykorkkia heilauttamalla/ravistamalla.
Auto hukkaa noin litran jäähdytysnestettä noin 2000km matkalla.
Autolla ajetaan pääasiassa pätkäajoa, voisko tuo smegma olla seurausta siitä?
Kuvassa korkkiin osuu suora aurinko ja tästä syystä näyttää enemmän rusehtavalta kun "normaalissa valossa".
Kansipahvi? Itselläni kun aikoinaan kansinahka antautui oli öljytikussakin toffeevanukasta, tässä tapauksessa öljytikusta katsottuna kaikki ok.
EGR Jäähdytin? Voiko/uskaltaako EGR jäähdytintä ohittaa näillä keleillä tuoksi noin 2000km ajaksi jotta näkee häviääkö nesteet sinne? Eihän noita jäähdyttimiä kaikissa autoissa edes ole joten miksi ei?
EGR-jäähdyttimeltä nesteet kuitenkaan tuskin pääsee öljykorkkiin saakka.
Oma epäilykseni tuon sinapin suhteen on että johtuu puhtaasti pätkä ajosta, ajosuoritteet kai pääosin on kaupunki/taajama-ajoa ja kestoltaan luokkaa 10-20min ja useita kertoja päivässä. Mutta se ei selitä nesteiden katoamista.
Omassa autossani (A4 BRD) jolla ajetaan kohtuu vastaavaa ajoa, ehkä useammin kuitenkin reilumpia lenkkejä on myös öljykorkissa hieman vastaavaa töhnää, mutta ainakaan tuossa varjossa katsottuna se on täysin mustaa.
Auto hukkaa noin litran jäähdytysnestettä noin 2000km matkalla.
Autolla ajetaan pääasiassa pätkäajoa, voisko tuo smegma olla seurausta siitä?
Kuvassa korkkiin osuu suora aurinko ja tästä syystä näyttää enemmän rusehtavalta kun "normaalissa valossa".
Kansipahvi? Itselläni kun aikoinaan kansinahka antautui oli öljytikussakin toffeevanukasta, tässä tapauksessa öljytikusta katsottuna kaikki ok.
EGR Jäähdytin? Voiko/uskaltaako EGR jäähdytintä ohittaa näillä keleillä tuoksi noin 2000km ajaksi jotta näkee häviääkö nesteet sinne? Eihän noita jäähdyttimiä kaikissa autoissa edes ole joten miksi ei?
EGR-jäähdyttimeltä nesteet kuitenkaan tuskin pääsee öljykorkkiin saakka.
Oma epäilykseni tuon sinapin suhteen on että johtuu puhtaasti pätkä ajosta, ajosuoritteet kai pääosin on kaupunki/taajama-ajoa ja kestoltaan luokkaa 10-20min ja useita kertoja päivässä. Mutta se ei selitä nesteiden katoamista.
Omassa autossani (A4 BRD) jolla ajetaan kohtuu vastaavaa ajoa, ehkä useammin kuitenkin reilumpia lenkkejä on myös öljykorkissa hieman vastaavaa töhnää, mutta ainakaan tuossa varjossa katsottuna se on täysin mustaa.
Comment