Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -99 V6 TDi, miten virkeä alakierroksilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -99 V6 TDi, miten virkeä alakierroksilla?

    Terve!

    Meillä on V6 Tdi A6:nen...verrattuna esim V70 Volvoon alakierroksilla se on kovin ponneton. Kaasun saa painaa puoliväliin ennen kun mitään tapahtuu niin että sen tuntisi?

    Kävin ostotilanteessa samanlaista koeajamassa ja se oli samanlainen...

    Onko se ominaisuus vai onkohan jotain häiriötä?

    Kaasun kun painaa pohjaan niin kyllä se sitten kohtalaisesti menee...

    Jos on ominaisuus niin voiko jollain konstia piristää?

  • #2
    Omani möin pois juuri tuosta syystä. Taajama-alueella 6-lovisella manuaalilla lastutettunakin ihan kamala ajaa. Ei tapahdu mitään alle 2000rpm. Ja sit kaikki kehiin kerralla kuin vanhassa kevarissa ikään.
    Ja nyt tietenkin kaikki 2,5 tdi tiisselipuristit tekee mun näköisen nuken ja käyttää sitä voodoomenoissaan neulatyynynä...

    Comment


      #3
      Kaasuunvastaavuutta on aivan turha ainakin odottaa näiltä tdi-koneilta.

      Comment


        #4
        En ole ainakaan itse huomannut, mutta voihan se riippua, mihin on tottunut. En nyt sanoisi edellisen 1.8T:nkään olleen kovin pirteä alhaisilla kierroksilla. Tässä TDI:ssä EGR:n tulppaus kyllä toi mielestäni rutkasti lisää herkkyyttä alakierroksille.

        Voihan siinä tietysti esim. N75/VNT jumitella.

        Comment


        • #5
          Ok, kiitos nopeasta palautteesta.

          Lienee siis ominaisuus johon vain pitää tottua...

          Yllätti vaan tuo kun 2,5 VAG on ihan erilainen kaasulla Volvossa....

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja BASS Näytä viesti
            Yllätti vaan tuo kun 2,5 VAG on ihan erilainen kaasulla Volvossa....
            Volvoissa oleva konsernin tdi onkin 5-sylinterinen, ei siis mitään yhteistä tuohon kutoseen.

            Comment


              #7
              On se Audin viitonenkin yhtä surkea vastaamaan kaasuun, ainakin automaattilaatikon kanssa.

              Comment


              • #8
                Volvot liikkuukin pakoputkesta työntyvän nokitangon voimalla: )

                Comment


                  #9
                  Täytyy kuitenkin muistaa et sielon vaan se 300+nm vääntöä tarjolla alkaen 1500, ainaki mitä ite oon vakioita ajellut niin veto alkaa kyl aikalailla siitä mis ahin herää eli joku 1400->
                  Kyllä vakiona jotain on rikki jos ei vedä jo selkeesti 1500...esim. Egr on semmoinen oire mist on hyvä lähteä.

                  Comment


                    #10
                    Mikä kone on kysyjän autossa (150/180hv)?

                    Oma AKE ei vastaa kuvausta alkuunkaan. Lähtee vetämään hienosti 1200rpm ja ei tarvitse painaa kaasua puoleenväliin, jotta jotain tapahtuisi. Kone kylläkin lastutettu.

                    Comment


                      #11
                      Manuaali vai automaatti?

                      Comment


                        #12
                        Oma AKE ei vastaa kuvausta alkuunkaan. Lähtee vetämään hienosti 1200rpm ja ei tarvitse painaa kaasua puoleenväliin, jotta jotain tapahtuisi. Kone kylläkin lastutettu.
                        Lastutus herättää monet muutkin TDI:t ruususen unesta, eli se lienee se taikasana tuossa.
                        V70:iä on monella koneella. Oliko johonki 2001 asti on VAG R5 ollut käytössä ja siitä lähtien Renun ja volvon tekele. Ja aivan uusimmissa nyt on Volvon oma kone.

                        Jos puhutaan Volvon käyttämästä R5 VAG koneesta niin onhan sen ja Audin käyttämänkin välillä eroa käytöksessä. Oliko, että Volvossa oli pumpussa vähän isommat sisuskalut.
                        Oma AEL R5 herää vasta jossain 1800-2000 pinnassa. SItä ennen ei tapahdu mitään.

                        Comment


                          #13
                          Manuaali vai automaatti?
                          Jos tämä kysymys oli minulle, niin manuaalihan tuo auto on.

                          Comment


                          • #14
                            Oma AKE lähtee sieltä 1400-1500 väliltä vetämään. Eikä se käsittääkseni koneellekkaan tee hyvää ajella kierrokset 1000 jatkuvasti. Karvan alta 2000 ku pitää kierrokset niin mukava ajaa ja heräilee heti.

                            Comment


                            • #15
                              Ihan hyvin lähtee 2.5V6 TDI softattuna jo alle 1500rpm. Se mikä saattaa sekoittaa etenkin automaateissa on se, että alle 2k rpm on selvästi sekunti-pari turboviivettä. Paranee ainakin EGR tulppauksella huomattavasti, kenties VNT tangon pituuskin pitäisi ainakin omasta tarkistaa.

                              Jos vertaa Volvon 2.5 TDI R5 niin se kyllä vastaa (ainakin viritettynä) heti kaasuun, mutta putkesta seuraa myös kunnon nokipilvi samalla. Saisihan tuon V6:nkin samalla tavalla vastaamaan jos ottaa savukartat pois pelistä.

                              Comment


                                #16
                                Olen ihan varma että että seuraavaan kysymykseen vastaus löytyy foorumilta mutta en vielä ole keksinyt oikeita hakusanoja. Pahoittelen siis jo etukäteen vanhan kysymyksen toistoa.

                                Mitkä on V6 2.5tdi:n 150hp ja 180hp koneiden erot. Jossain oli maininta suuttimista mutta onko muita poikkeavaisuuksia?

                                Comment


                                  #17
                                  Ensimmäisessa 150heppases (afb) on vähä erilainen suutin ku muis. Euro4 koneisiin päivittyi suuttimet ja samalla tuli noi rullakeinukannet eli noi 2003->. Peruskone on sama kyl kaikissa. Pumpuissa on eroja. Eipä oikein muuten.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kiitokset.

                                    ELi tuossa omassa projekti pasuunassa (AKN-moottori) on siis sama suutin kuin suurempi tehoisissa.

                                    Menee hieman offtopic jaaritteluksi mutta jatkampa tähän samaan syssyyn.

                                    Tuossa passatissa nimittäin pisti silmään oli se ettei syöttöpumpun vaihdosta ollut mitään merkintää muuten kattavassa huoltovihkossa. Kilometrejä mittariin oli kuitenkin kertynyt jo 380tkm ja saksan uitto tuo on. Olen pitänyt melkein varmana että uitetussa autossa pumppu laukeaa ensimmäisen 50 tuhannen suomikilometrin aikana. Muutenkin raporttia tuollaisesta 200tkm per pumppu tulee melko usein.

                                    Voiko tuota pumppua mielenrauhansa vuoksi testata/testauttaa tahi huoltaa jotenkin?

                                    Comment


                                      #19
                                      Itse käytin oman rempassa asd häkkisellä turussa. Jos ei se nyt oireile, niin en lähtis tekee just mitään asialle. Käsittääkseni saksasta nuo kaikki uitetaan tänne, joten en osaa erotella erikseen noita. ;)

                                      Comment

                                      Working...
                                      X