Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEL:n EGR:n poistaminen käytöstä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• AEL:n EGR:n poistaminen käytöstä

Tarkoitus olisi poistaa egr toiminnasta laittamalla "umpi-tiiviste" ohuesta rosteripellistä (0,3...0,5 mm) jompaan kumpaan päähän systeemiä nykyisen tiivisteen paikalle.

Olisi jollakin tietoa/piirustusta siitä, millainen tuo tiiviste on...???
    Ei tarvitsisi ensin irroittaa systeemiä tiivisteen piirtämistä varten.

Tai saattaisihan tiivisteestä saada "kopion" merkkiiliikkeestäkin...!!!!!

Itse laitoin ohuesta alumiinilevystä "tiivisteen" edelliseen autoon. Eipä siinä kauaa nokka tuhise vaikka purat systeemin auki ja teet alkuperäisestä kopion ja heität uuden paikalleen? Tuo alumiini kesti hyvin, ja on helpompi muokata.

Comment

Varma on varmaa, mutta ruuvi EGR:n letkuun menisi helpommin.

Comment

Minä tukin letkun joku aika sitten ja savua tuntuu tulevan vähemmän kuin ennen. Jotenkin tuntuu myös siltä kuin kone kävisi hiukan hiljaisemmin. Onko sillä jotain eroa lopputuloksen suhteen, että tukkiiko EGR:n laipalla vai ainoastaan letkun? FFP:llä jotkut sanovat, että kone lämpiäisi pakkasilla hitaammin EGR:n tukkimisen jälkeen. Päteekö tuo vitos-TDI:n tapauksessa? No, talvellahan sen näkee.

Comment

Kertokaas mistä se EGR letku löytyy, alkoi kiinnostamaan asia. Jos kuvaa olisi laittaa niin se kertois enemmän kuin ... =)

Comment

Se on se EGR-venttiilin päästä lähtevä musta letku. Minä irrotin sen venttiilistä ja sen tukin ruuvilla. Sen jälkeen laitoin EGR-venttiiliin kiinni lyhyen letkunpätkän ja tukin senkin ruuvilla.

Comment

> Onko sillä jotain eroa lopputuloksen suhteen, että tukkiiko EGR:n laipalla vai ainoastaan letkun?

Toiminnan kannalta ei ole eroa, mutta laippa jättää toimilaitteen aktiiviseksi, joten ei ehkä ryydy niin helposti (jos nyt joku haluaa toiminnon palauttaa). Laippa myös sulkee kierrätyksen varmasti, vaikka venttiili vuotaisi enemmän tai vähemmän.

Niin ja kolmas konstihan on ohjelmamuutos, kuten minulla. Ruuvi letkussa vain varmistaa.

Tuoreemmissa järjestelmissä voi sitten olla kaikenlaisia tarkistuksia kierrätyksen toiminnalle. Eli niissä voi joutua kikkailemaan enemmän.

> FFP:llä jotkut sanovat, että kone lämpiäisi pakkasilla hitaammin EGR:n tukkimisen jälkeen.

Tuo pitäisi melkein mitata, mutta en pitäisi mahdottomana.

Comment

Niin ja kolmas konstihan on ohjelmamuutos, kuten minulla.
                Kelpaako sinulla login koodiksi se monessa yhteydessä mainittu 13322? Minä yritin logata tuolla sisään, mutta ei kelvannut. Saksalaisia foorumeita selatessa olen huomannut, että se ei kelpaa muillakaan.

Comment

Olen ajellut nyt ilman egr:ää sekä kaupungissa että maantiellä reipas 1000 km.

Tein umpilaipan sikarikotelon kannesta (paksuus 0,35 mm, oli helppo leikata tukevilla taloussaksilla) ja asensin sen egr:n yläpäähän, siis imusarjan laippaan. On varmsati kylmempi pää systeemiä.

Joitakin havaintoja (subjektiivisia sellaisia):
                  - käyntiääni kälmänä ja haaleana karkeampi
                  - turbon vihellys kuuluu keskikierroksilla selvemmin
                  - savutus vähentynyt reilusti, nyt pöllöyttelee alakierroksilla, kun painaa kaasun pohjaan sekä "pitkässä" kiihdytyksessä 3000 rpm:n paikkeilla
                  - yläkierroksilla savutus selvästi pienempää

Arvelisin, että savut vähenevät vielä hivenen jatkossa, kun systeemit puhdistuvat.

PS. Olis pitänyt tehdä jo ajat sitten...

Comment

Kelpaako sinulla login koodiksi se monessa yhteydessä mainittu 13322?
                    Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että login-koodi on tyystin harhaanjohtava nimi tuolle toiminnolle. Enivei, koodia olen muistaakseni käyttänyt vain kruisen aktivointiin, ja siinä koodit olivat jotain muuta.

Tuo softamuutos on tehty ihan muistipiirejä sörkkimällä, todennäköisesti joku karttamuutos.

Comment

Login on 12233

Comment

Login on 12233
                        Ei toimi (ainakaan Audin) 5-pyttyisissä TDI-koneissa. Minäkin koitin sekä 13322, 12233 + joitain muita. Vakionopeussäätimen tosin saa aktivoitua samalla koodilla kuin muissakin TDI-vehkeissä.

Comment

Working...
                        X